Kotidoppler

Juuri näin. Sykkeessä on aina pientä heittoa ja se kuuluu asiaan. Joskus istuin kontrollissa käyrillä 30min ja piti painaa aina nappia ku vauva liikahti masussa. Sillon kyl huomas, että ku vauva lepäs niin syke oli alempana ja kun liikahti niin syke pomppas nopeemmaks :) Voi että mä en kyl malttais odottaa kunnon liikkeitä :Heartred
 
Joku on sanonut että kotidopplereiden sykelukuihin ei välttämättä kannata luottaa. Jos se ääni kuuluu niin silloinhan siellä syke on. Ja muutenkin sykkeestä on tavis ihmisen tosi hankala päätellä onko kaikki hyvin vai ei niin sitä ei edes kannata yrittää.

Samaa mieltä. Ja gyne ultratessa mulle sanoi, että syke ei ole sikiöllä tasainen. Lisäksi joskus viikoilla 7-8 se oli 150 hujakoilla (gyne sanoi että tuosta suurenee, ja sit taas pienenee) ja myöhemmin vk 10 tienoilla oli jotain 170 kun mahan päältä kätilö katsoi. Kätilö myös näytti, miten pieni on se kohta, johon aallon pitää osua jotta edes mittaa sykettä, ja se on tosi pieni millin alue. Joten jos vauva liikahtaa eikä syke kuulu hetkeen, niin se kotilaitehan voi antaa mitä vaan arvoja.
Oon miettinyt kotidopplerin hankintaa, mut alan mennä sille kannalle että siitä tulis mulle vaan unettomia öitä :) toki saisi varmuuden aina että sydän vielä sykkii, mut toisaalta alkaisi sit just tulkitsemaan ja huolehtimaan liikaa.
 
Me ollaan tykätty käyttää kotidopleria mutta ei kyllä koskaan katota sitä sykettä näytöltä. Se näyttää ihan mitä sattuu. Korvalla se syke kuullaan :)
Mut tosiaan jokainen katsoo onko se laite Itelle hyvä vai ei. Jos siitä tulee stressiä niin ehkei kannata hommata.

Meillä kotidopleri pelasti esikoisen hengen. Liikkeitä ei saatu sitä kymmentä tunnissa niin kun olisi pitänyt. Sit kuunneltiin ja syke vaihteli 120 aina 60 asti ja välillä katosi hetkeksi kokonaan. Siitä sairaalaan ja suoraan hätäsektioon rv 34+2.

Me ei kyllä kuunnella läheskään joka päivä, varsinkaan näin alussa kun se on hankalampi saada kuulumaan.
 
Joo, nyt jätän ton sykeluvun vahtaamisen. Se näyttää ihan mitä sattuu. Mun oman sydämen sykkeeksi se näytti 140 ja ihan normi leposyke oli kun verenpainemittarilla mitattiin. Pääasia, että se jumputus kuuluu selvästi. Vois tietty vaihtaa patterit tuohon, kun käytettynä ostettiin. :happy7
 
Täällä tänää kuunneltu kotidopplerilla joka saapui postissa ja heti löytyi, sykkeeksi kuulu 146-150 välillä [emoji7] mahakin on jo kyllä niin pömppö että [emoji1]
 
Lankesin ostamaan dopplerin, mutta en saa sydänääniä kuulumaan.. olen viikoilla 16+5.

Välillä kyllä vilahtaa eripuolilta noin 150 syke doppleriin, mutta ei se ei kestä kauaa. Voiko olla että pikkunen on takanapäin tai liikkuu niin nopsaa että ei vaan ehdi doppler siihen reagoimaan kauempaa..

Vähän huolestuttaa mutta toisaalta osasin odottaa ettei välttämättä kuuluisi vaikka näin "pitkällä" ollaankin jo. Ja viikon päästä on neuvolalääkäri, täytyy pyytää josko ne voisi sielä kuunnella sydänäänet niin saisi mielenrauhan..
 
Ei mullakaan vielä kuulu joka kerta syke. Mulla istukka edessä ja tod.näk. vauva aika takana...ja tota omaa massaaki välissä. Puolenvälin jälkeen alko esikoisestaki kuulumaan paremmin sykkeet. Tänään 17+0 :)
 
Lankesin ostamaan dopplerin, mutta en saa sydänääniä kuulumaan.. olen viikoilla 16+5.

Välillä kyllä vilahtaa eripuolilta noin 150 syke doppleriin, mutta ei se ei kestä kauaa. Voiko olla että pikkunen on takanapäin tai liikkuu niin nopsaa että ei vaan ehdi doppler siihen reagoimaan kauempaa..

Vähän huolestuttaa mutta toisaalta osasin odottaa ettei välttämättä kuuluisi vaikka näin "pitkällä" ollaankin jo. Ja viikon päästä on neuvolalääkäri, täytyy pyytää josko ne voisi sielä kuunnella sydänäänet niin saisi mielenrauhan..

Mulla neuvolan terkka joutu tosi kauan etsimään, sanoi että vauva on niin vilkas liikkeissään et aina vilahtaa karkuun kun hän saa sykkeen kiinni. Lopulta onnistui ja saatiin kuunneltua vähän pidemmän aikaa. Pitää muistaa, että anturin pitää osua muutaman millin alueelle, missä sydän on, ja tietysti näkemättä missä vauva tarkalleen sijaitsee.
 
Mulla nyt 16+1 ja töitä saa tehdä sen eteen, että löytää muksun masusta. Ilmeisesti on yleensä niin takana, että ei heti löydy, mutta kun "pompautan" mahalla, niin lilluu ylemmäs ja syke kuuluu :joyful: on rv 12 asti muuten majaillut samassa kohtaa kohtua, mutta mennyt vain vähän piiloon.

Kaverilla meni kans pitkään, ennen kuin syke löytyi kotidopplerilla, olisko ollut rv 20, kun ekan kerran kuului. Istukka oli edessä.
 
Mulla on istukka edessä ja lääkärillä oli iso työ saada sydänäänet kuulumaan, ja sittenkin vain hetkeksi sai esiin. Eli ei kannata huolestua! Olin tosi iloinen etten ollut enää yrittänytkään saada itse kuulumaan, olisin vain panikoitunut :D
 
Mun on pakko varottaa teitä nyt noista dopplereista, kuulin just et kaverilla oli räjähtänyt doppleri, ei onneks käytön aikana ja syykin selvisi, vika oli pattereissa, eli kattokaa tarkkaan et on oikeenlaiset patterit, kaverilla siis oli ollu oikeen kokoset mut väärän laiset, sen enempää en tajunnut kysyä, mutta suosittelen et käyttäkää niitä pattereita mitä ootte tähänkin asti käyttäny niissä tai ainakaan älkää heti vaihdon jälkeen käyttäkö tai jättäkö mihinkään mistä vois aiheutua isompaa vahinkoa, oli siis räjähtänyt noin 5-10min patterien vaihdon jälkeen
 
Takaisin
Top