Kotidoppler

Annnika

Kommentoinnin ninja
Heinämammat 2016
Marrasmammat 2018
Tein oman ketjun aiheesta, kun aika monella näitä näyttää olevan ja usea jo miettiikin ja kokeilee kuuluuko jo jotkut muutkin kun vain omat sykkeet ☺️. Ei huku sitten tonne muihin ketjuihin ja vastaukset löytyy nopeammin.
Täällä siis nyt rv 9+6 ja vielä en ole löytänyt kuin omat sykkeet. Käytössä unborn heart-doppleri.
 
Minä kuulin ekan kerran rv 7+5 sen suloisen jumpsutuksen kotidopplerilla, mutta on tosiaan harvinaista kuulla mitään niin aikaisin. Valmistaja antaa mielestäni ainakin tuolle Angel Sounds -merkkiselle ohjeeksi rv 12+, jolloin kannattaa vasta edes kokeilla, eli ei mitään syytä huoleen ainakaan ennen sitä, jos ei kuulu :). Jos istukka on edessä, niin se vaikeuttaa myös äänten kuulumista. Näytöllisellä dopplerilla saattaa saada pelkän luvun (sykkeen nopeuden) näkymään, vaikka ääntä ei kuuluisikaan. Minulla on halpisversio ilman näyttöä.
Itse saan äänet kuulumaan todella alhaalta, ihan häpyluun yläpuolelta ja kallistaen anturia kohtuun päin. Netistä löytyy myös videoita avuksi, jos joku haluaa melko pienillä viikoilla jo kokeilla :). Tulipa pitkä sepustus, osittain asian vierestäkin, uups :D.
 
Vaikuttaako kuinkahan paljon tuohon sykkeen kuulumiseen jos on ylipainoa? Millä viikolla semmoset jolla ylipainoa ootte saanu kuuluviin? Mulla nyt 10+5 ja on ylipainoa enkä oo vauvan sykkeitä kuulu. Oman sykkeen oon saanu vaan kuulumaan.
 
Tuolla jossain toisessa ketjussa kirjoittelinkin... Ei ole vielä kuulunut, kerran kokeillut Unbornheart-merkkisellä (ja siinä näkyy lukematkin kun sen liittää puhelimeen tai tablettiin) ja viikkoja nyt 9+4 (9+3 silloin kun kokeilin).
Ja ylipainoa on ja luulen sen kyllä vaikuttavan, joten en vielä vähään aikaan aio huolestua, tuossa dopplerissa sanotaan kanssa että vasta 12+ kannattaa kokeilla.
Ekassa raskaudessa hommasin kun anoppi sai minut vähän väliä pelkäämään puheillaan kun jatkuvasti kyseli siitä potkiiko, potkiiko, potkiiko, potkiiko ja kun aloin tuntemaan potkut vasta aika myöhäisillä viikoilla, niin piti olla jokin keino rauhoittaa itsensä ja tietää että vauva elää. :wink
 
Meillä on kanssa tuo näytötön Angelsounds doppler. Sain sillä sydänäneet kuulumaan jo 8+6 eli viikko sitten. 9+1 neuvolassakin äänet löytyi. Kuitenkin tässä oli pari päivää, etten löytänyt ääniä. Tänään (9+6) taas kuului. Vaikka onkin äänet täysillä, niin tarkkana saa olla, että kuulee. Ja tosiaan syke on suurin piirtein näillä viikoilla 170. Eli yli tuplasti nopeampi kuin oma syke. Yxvaan antoi hyviä vinkkejä siihen kuunteluun. Tai sen anturin asetteluun. Älkää vielä menettäkö toivoa, jollei vielä löydy. Laitevalmistajakin kehoittaa vasta rv12 kokeilemaan. Se on ihanaa, kun voi varmistaa, että kaikki on hyvin siellä kohdussa, mutta toisaalta tuo turhaa huolta, jos äänet ei sillä kertaa juuri kuulu.
 
Miten se anturi olis parasta asetella? Vissiin aika alhaalta ne alussa kuuluu?
 
Ihan häpyluun rajalle ja suunnata kohtuun päin.
 
Mä odottelen millon mun Unbornheart -doppleri saapuu :) Toki vähä jänskättää kuuleeko niitä, mut oon päättäny (yrittää) olla ottamatta ressiä, tänään kuitenkin vasta 8+0.
 
Mistä olette tilanneet/ostaneet dopplerinne ?
Mikä olisi edullisin paikka ja kannattavin hankinta..? :notworthy
 
Mä en jaksanut vertailla vaan menin verkkokauppaan ostamaan (täällä siis ihan myymälä) :) Unbornheart niminen älypuhelimeen tai tablettiin liitettävä.
 
Ite vertailin niin Verkkokaupassa oli edullisin tuo kyseinen Unbornheart ja tilasin sitten itelleni sieltä, kun ei myymälää täällä oo :) 49,90 oli siellä ja näppärästi saa pakettiautomaattiin 0,90 eurolla! Mutta omaani siis vielä oottelen, viikonloppuna laitoin tilauksen menemään :)
 
Miulla on esikon raskausaikana hommattu doppleri jossa on näyttö :)
 
Mullakin on jemmassa esikoisen odotusaikana hankittu näytöllinen doppleri :) Maksoin siitä n. 100€ :eek: Nyt jos pitäis ostaa niin hommaisin varmaan tuon Unbornheart vempaimen.
 
Tänää just kokeilin 8+0, mut ei kuulunu viel.. Viimeeks kuulu 9+6 ainakin.
 
Takaisin
Top