Kotidoppler

Tuossa eräs ilta kuunneltiin isukin kanssa sydänääniä ja vauvan muljuamista, niin ainakun isi sai kuulokkeet korviin, potkaisi pieni oikeasti tosi lujasti doppleriin päin, ikäänkuin ''täällä mää oon!'' :D On se niin rakas. <3

Se Angelsoundsin karvalakkimalli tuli hankituksi täälläkin. Olin vähän kahden vaiheilla, mutta sillä pääsee isäkin mukavasti odotukseen mukaan, kun vatsa ei vielä niin näy. Hurjaa vaan, kun pienen syke on niin nopea. Tulevalle isälle sanoin, että se on ihan normaalia, mutta hänestä se kuulostaa siltä kuin pienellä olisi joku hätä ja paniikki :) Suloista.

Ihanaa kun alkaa jo niitä liikkeitäkin kuulemaan :)

Mä kuuntelin äsken ja en saanut sykettä kuulumaan (kuului taas se tietty rätinä, jonka oletan olevan syke jossain tuolla syvällä), mutta huomasin että istukan äänet kuuluu paljon ylempää kuin esim viikko sitten! Nyt kuului voimakkaammin navan kohdalta, ennen ihan tuolta alhaalta :)

Ootteko muut huomannu, et vauva viihtyis eniten jossain tietyssä kohtaa? Mä löydän sykkeet lähes aina vasemmalta puolelta, korkeus vaihtelee kyllä. :)

Mä löydän sykkeen aina samasta kohtaa tuosta hieman oikealta puolelta. Kovasti painelee ympäriinsä, mutta aina siitä samasta kohdasta kuuluu, kun vain kääntää anturia oikeaan suuntaan :)

Mulla on istukka löytynyt aina aavistuksen vasemmalta puolelta, joten eiköhän vauvakin jossain siinä kohdin lymyile :) mä olen siis kahdesti vasta saanut selvät sykkeet kuulumaan, ihan lyhyen aikaa kerrallaan. Huvittaa kun toiset on saaneet jo monta viikkoa ne kuulumaan, ei vaan mulla :rolleyes: Nytkin kokeilun kuunnella, jos olis ollut tyyppi hereillä, mutta kuului vaan hirveä suolistomökä :grin olis varmaan pitänyt kokeilla ennen aamupalaa.. On toi mun doppler kieltämättä vähän hankalan mallinen, mutta en kyllä varmaan viitsi parempaakaan ostaa. Josko ne sykkeet kuuluis paremmin kun vauva kasvaa :)

Eiköhän ne ala koko ajan kuulua paremmin, kun siellä asukki tosiaan kasvaa :)

Miulla sykeet kuulu tossa pari viikkoo sitte paljon selvemmin ku nyt. Mitä ilmeisimmin istukka on niin edessä kun sen ääni vaan voimistuu. Sykkeet löytyy pääasiassa oikealta, mutta viime viikolla oli vasen ja melko ylhäällä. Nii sillä näyttää kaverilla olevan tilaa :) Väliin jysäyttelee potkuja anturiin ja vaan viuhahtaa ohitse. Syke kuuluu tällöin vain pienen hetken.
Muistelen et näin oli esikonkin aikaan, et haussa oli äänet väliin. Mut väliin hyvin selkeet. Esikolla oli väliin vaikee löytää loppuraskaudessakin ku paineli niin alas ja istukka edessä (ja ne läskit) :D

Mulla on nyt mietinnässä, että haluanko doppleria vaiko pärjäisinkö ilman.. hmm.. :D

Kyllä mää doppleria suosittelen, ku saa mielenrauhan itelle jos vähääkään tuntuu että kaikki ei oo kunnossa. :) Ja kyllähän tuo on kiva kapistus, kun saa liikkeetki kuuluviin :)

Kyllä toi doppler on hankinnanarvoinen munkin mielestä. Nyt kun kuuluu äänet kovempaa ja selkeämmin kun alussa niin on ihanaa tarkistaa joka aamu, et siellä ollaan :) paremmalla fiiliksellä alkaa heti päivä.

Mä alan kallistua sen puoleen, etten sitä hanki lainkaan. Olisihan se kiva, mutta.. Jotenkin luotan siihen, että viimeistään n. kuukauden kuluttua pitäisi jo tuntua ensimmäiset liikkeet ja kyllähän ne sitten kertoo onko ketään matkassa mukana. Ja meillä on maailman ihanin neuvolatäti, joka painotti jälleen viime kerralla, että jos huoli iskee, niin saa sinne mennä kuuntelemaan sykkeitä :)

Mä oon arponut tuota doppleria jo näin pitkälle, joten enää sitä ei hankita meille. Tässä kuitenkin alkaa viikot olla sillä mallilla, että jos tuolla joku lymyää, niin saan kohta puoliin tuntea ne liikkeet jokatapauksessa.
Lähellä oli, etten hankkinut, mutta nyt oon näin kauan jo kärvistellyt niin säästetään nekin rahat :)

Samaa mieltä aBun ja Sanniksen kanssa. Pärjätty tähän asti niin kyllä sitä loppuun asti menee ilman :) aiheuttaa vaan turhaa huolta. Johan sitä on enää reilu kolme viikkoo rakenneultraan

Mä oon ihan tyytyväinen että hommasin sen silloin ennen nt-ultraa. Antoi kyllä mielenrauhan. Nyt ajattelin että käyttelisin sitä noin kerta viikkoon. Ultraava kätilö tosiaan sanoi että ei tiedetä tarpeeksi mitä se voi aiheuttaa niin ei liian usein kannata käyttää. Toki tiesin koko ajan että noista dopplereista on erilaisia mielipiteita, vähän kuin hiusten värjäyksestä raskausaikana, mutta jotenkin kun nimenomaan ultraava kokenut kätilö niin sanoo niin jäi sellainen fiilis että ehkä kerta viikkoon on hyvä :) Mutta jos en olisi silloin ennen ultraa hankkinut niin tuskin nyt enää hommaisin.

Eilen kuuntelin ja tyypillä oli kova meno päällä. Ensin malttoi olla paikallaan, pari kertaa potkaisi anturiin ja sitten lähti liikkeelle :grin Sykkeitä kuului vähän väliä sieltä sun täältä, oli oikein kunnon väkkärä tuolla mahassa :love7

Mulla on toi. Hyvin kuuluu. Välillä keksii sykkeitä, tulee ihme lukuja, mut hyvin kuulu mulla jo kasiviikolla :)

Takaisin