Kotidoppler

Mä taistelen kans täällä. Toisaalta miks ei, mut sit taas... Miks tilaisin kun se istukka vaimentaa ne äänet neuvolassakin. Piti vähän kurkkia jo raskauskeijun valikoimia. Ja sit hyppäsinkin bola-koruihin huomaamatta :rolleyes:
 
Mä en koskaan aiemmin uskonut, et tulisin haksahtamaan doppleriin. :rolleyes: Mut kyl se km jälkeen tuo mielenrauhaa, kun vaan tosiaan muistaa ettei panikoi jos äänet ei kuulu.
 
En osta, en osta :D muutenkin hermoraunio ni ei se oloa helpota kun äänet ei kuitenkaan kuulu... ehkä sitten oikeesti myöhemmin kun mahakin tästä eka vähän kasvais
 
Tässä kun siirtää koko aika myöhemmälle, niin varmaan tajuaa synnytyssalissa että eipä sitä kai enää tarvita.. :F
 
No mulla ainakin on sellanen olo, et käytän sen 50e mieluummin vaikka vauvan tavaroihin.. toishan se mielerauhaa ehkä jos ne sykkeet löytyis, mutta koitan olla nyt alkuraskauden pelkojen jälkeen luottavainen :)
 
No mä sain vasta tänäaamuna ensimmäisen kerran kuulumaan (rv 10+5), että eipä siitä hirveästi ole ollut hyötyä ennen ultraa :D Että tämäkin kun riippuu niin paljon kaikesta, toiset taas kuulee kuukautta aiemmin ja tuohan se sitten mielenrauhaa ennen ultraa. Mulla on jäänyt kuuntelu n kerta viikkoon, kun ei kuulu niin ei kuulu. :p

Muoks. Korjattu viikot, kun mentiinkin vähän ajassa taaksepäin :)
 
Muokattu viimeksi:
Mulla ei myöskään kuulu. 11+1 meneillään nyt. Tosin istukka kuuluu niin selkeesti et en jaksa stressata vaan ajattelen et se on varmaan niin edessä et siks ei kuulu vauvan sykkeet. Kaikkia muita ihme ääniä kuuluu kans, ihan ku ois merellä purjehtimassa :D oireet vaan pahenee niin vaikka dopplerilla ei mitään kuulu niin pitää vaan uskoa että siellä joku on :)
 
Hävisin taistelun :smiley-ashamed008 ja ostin käytettynä dopplerin (onneksi sain sen kohtuu halvalla). Perjantaina paketti tuli kotia ja illalla pääsin kokeilemaan ja kotvasen jälkeen mitä ihanin ääni kuului.. :Heartred Lauantaina ja sunnuntaina ei sitten enää onnistanutkaan ja vaikka kovasti itselleni ja miehelle vakuutin, etten huolestu asiasta niin yöunet paljastivat muuta.. Onneksi sitten eilen illalla taas ne ihanaiset äänet kuuluivat ja sain taas huokaistua helpotuksesta. Nyt taidan jättää tuon hetkeksi laatikkoon ja odotella rauhassa ensi viikon neuvolaa, jossa kuunnellaan ensimmäisen kerran noita ääniä.
 
Edellisen raskauden aikana ostin dopplerin, mutta sitä tuli käytettyä melko vähän kun alkoi potkut ja möyrimiset tuntumaan.
Myinkin dopplerin silloin eteenpäin enkä ajatellut tässä raskaudessa uutta ostaa.
 
Olisi se doppleri vaan niin kovin mukava.. katsotaan kuuluuko tiistaina neuvolassa mitään. Jos kuuluu, niin laitan oikeasti harkintaan :D
 
Tänään oli pitkästä aikaa semmonen piilottelupäivä pikkusella. En ensimmäisellä yrittämällä löytänyt millään sydänääniä, tunnin päästä kokeilin uusiks ja sit löytyi helposti. Näköjään se pääsee vielä näilläki viikoilla hyvään piiloon... Tuo jotenkin rauhoitti mua, en enää niin ihmettele ettei reilu kaks viikkoa sitten neuvolassa saatu kuulumaan. :)
 
Se on kyllä jännä, miten ne pystyy piiloutuun. Mä yleensä löydän, kun maltan pitää doppleria paikallaan, niin sitten kuuluu sykkeet, kun typpi pulikoi alta. Sit taas hetkeksi katoaa ja tulee takaisin. Ei luulis, et sitä tilaa kohdussa olisi niin paljoa, että pystyis piiloutuun.
 
Oon miettiny kans, et jos kohtu on tyyliin greipin-appelsiinin kokonen ja lapsivettä desi-pari, niin minne sinne voi piiloon mennä!? o_O
 
Niinpä! Mulla vielä istukka edessä, niin se välillä vaikeuttaa kuulumista, etenkin silloin alussa istukan suhina peitti vauvan sykkeen alleen.
 
Mulla on kans istukka edessä. Kun se löydän, niin yleensä ihan vierestä löytyy sykkeetkin. Sen avulla aina etenen :)
 
Mää oon ollu tyytyväinen tuohon ostokseeni. Tuntuu, et mies ja lapset pääsee lähemmäs raskautta kuuntelemalla ääniä. Eilen maattuin tovi keskimmäisen kans ja kuunneltiin hetki sydänääniä ja sitten uintia ja potkuja. Keskimmäinen on kovin kiinnostunut ja haluaa päästä kuuntelemaan. Samalla pohtii, mitä se pikkuinen sielä mahtaa tehdä.
 
Ihanasti pääsee kyllä lapsetkin mukaan odotukseen tuon dopplerin kautta. Varmasti ihan joka sentin arvoinen vehje. Siinä sit lapset valmistautuu yhtä lailla uuden perheenjäsenen tuloon, kun se ei tupsahdakaan ihan yllättäin vaan joku päivä, vaan sitä on kuunneltu jo raskausaikana korvat höröllään! :) Ihania muistoja jää varmasti lapsillekin! :)
 
Muistelisin, et jossain oli suositus et max kolmesti päivässä olis turvallista kuunnella. Aika pienethän noiden kotivehkeiden tehot on. Joku tuolla kyseli aiemmin..
 
Helmi: Ensikertalainen täällä utelee miltä kuulostaa doplerilla potkut ja uinti? Entä hikka? :)
 
Takaisin
Top