Kotidoppler

Ei tarvinnut hirveän kauaa etsiä, kun näytöllä vilahti ekan kerran syke 155 :Heartred ja tuli useamman kerran, kun hetken etsi! Todistetusti siellä jotain eloa on, vaikka ei näkynyt syke kuin pari sekuntia kerrallaan. Kannatti törsätä!

Pari kertaa vilahti myös sykkeet 120 ja 190 o_O voiko vauvan syke muka heittää yhtäkkiä noin paljon? Vai onko se joku virhemittaus? Lähinnä ajattelin, ettei siellä vaan kolmea olis... :grin ja se "viuh, viuh" kuului ihan ekana, kun tälläsin dopplerin mahalle!

Muokattu viimeksi:
Ää. Tekis ihan hirveesti mieli hakea huomenna doppler verkkokaupasta mut sit pelkään et mitä jos mä kuulekaan sykettä kun muut täällä samassa vaiheessa menevät kuulee. Menisin varmaan ihan hysteeriseksi. :nailbiting:

Mullakin toi näyttää välillä ihan ihme sykkeitä, vaikka omat sykkeet kuuluu niin saattaa näyttää 150 ja sit hetken päästä siitä laskee normaalille. Kai kun sitä liikuttelee niin se reagoi siihen ja saattaa näyttää väärin. Varmaan sit näyttää vauvankin sykkeet tarkemmin kun viikkoja tulee lisää. Oon lähinnä menny sen mukaan, mitä sieltä kuuluu. Siitä vauvan sykkeestä ei voi erehtyä, kun se on niin paljon nopeampi ku omat sykkeet tai muut suhinat, mitä sieltä kuuluu. Äsken oli pakko kokeilla taas ja se löyty tosi nopeesti nyt, kun tietää jo mistä etsiä :)

Oi, ihanaa kun kuulette niitä sykkeitä. Varmasti rauhottaa mieltä! :)

Taidan ultran jälkeen minäkin dopplerin hankkia :D ennen en uskalla.

Joo, eihän se syke mitenkään helposti sieltä vielä löydy :) ja siihen kun vaikuttaa niin kaikki muukin, onko istukka edessä yms. Hauska laite, mutta ei saa kyllä masentua jos ei mitään vielä kuulekaan!

Kokeilin uudelleen ja nyt näkyi nuo korkeammat sykkeet pitkän aikaa samassa kohdassa (eikä kuulunut silloin omaa sykettä lainkaan). Kai siellä joku muukin sykkii kuin minun sydän :)

Mulla on Se Angel sounds näytöllinen. Näytön lukemia en kovin tarkasti oo tuijotellu, saattaa näyttää mitä vaan. Nopea jumpsutusääni on ainoa minkä haluaa kuulla ja Se riittää. Mä haluaisin ehkä itte semmosen sauvamaisen anturin. Tossa on vähä turhan leveä,tuo anturi...

Ihanaa, pikku hiljaa alkaa masuvauvat antaan merkkejä :)

Mulla selvis ultrassa, että on istukka etuseinämässä. Liikkeiden tuntemista saa odotella varmaan pidempään, niin on kiva ku dopplerilla saa kontaktin masuvauvaan. :) Eipä ihme, et istukan viuhuna kuuluu niin selvästi ja sydänäänet sieltä taustalta.

miuk mulla oli viime raskaudessa etuseinässä istukka mutta liikkeitä tuntu rv 13 alkaen :D Ei se aina estä liikkeiden tuntumista :) Tosin myöhemminki osa liikkeistä tuntunku koetti kädellä mahaa mutta ei tuntunu sisältä päin.

Mä kävin kyttäämässä niitä opetusvideoita youtubessa mistä joku vinkkas ja niissä sanottiin et kun liikuttelee anturia niin se saattaa antaa kaikenlaisia lukemia, mutta kun paikallaan pysyessä kuuluu vauvan sydämen jumpsutus niin silloin antaa oikeeta lukemaa. Ja lisäks kone saattaa tulkita äidin sykkeen mikä kuuluu verisuonissa niin et laskee sekä pulssiaallon alkuäänen että loppuäänen, eli jos oma syke on 60 ni antaa 120. Mutta vauvan sykehän on 140-170 vähä viikoistakin riippuen ja hyvinki nousee 190 ku vauva jumppailee ja saattaa olla hetken matalampi, vaikka 130 jos lepää. Ja siinä kuuluu olla vaihtelua, spurtteja ja hidastumisia, joten hyvinki erilaisia lukuja kyllä vois tulla!

Kiva kuulla Aaria! Mulla oli viime raskaudessa kans etuseinämäistukka, enkä ehtiny tuntea liikkeitä, tai en ainakaan ollu niistä varma. Esikoisesta tunsin rv 14, sillon oli takaseinämässä. Tänään olisin voinu vaikka vannoa, et tunsin pari kertaa pientä hipaisua, mut eiköhän se ollu vaan ilmaa, joka kulki suolistossa.:grin

Joo musta tuntuu että nyt on vaikeempi sanoa varmaks mikä on sitte niitä liikkeitä.. ennen ekaa raskautta ei tuntunu ikinä semmosta ku mitä ne liikeet sitte oli mutta nyt vissiin suolet on jollain uudella mutkalla kun tuntuu kaiken maailman haamupotkuja koko ajan.. voi olla vaikeempi uskoa sitten kun liikettä tuntuu, että se tosiaan on sitä :D

Heippa! Suosittelen kyllä hankkimaan dopplerin, jos se yhtään kiinnostaa. Täällä menossa ensimmäinen raskaus ja kavereiden kannustuksesta hankin dopplerin. Tällä hetkellä rv 10+5 ja saatiin ekat sykkeet kuulumaan 9+6. Olisi varmaan pitänyt kuvata se ensimmäinen kokeilu dopplerin kanssa kun ei ollut mitään hajua paljonko geeliä pitää laittaa, kuinka kovasti pitää painaa, kuinka nopeasti sitä laitetta mahalla liikutetaan ja millä alueella. Kyllä jo itseänikin nauratti, enkä saanut kunnolla edes omia sykkeitä kuulumaan. Vaan, kas kiitos nykaika! Youtubesta löytyy tosi hyvin videoita, joissa selitetään mikä ääni tarkoittaa mitäkin ja millä taktiikalla vauvaa kannattaa lähteä etsimään ja niin tämäkin tuleva äiti löysi ihanan jumpsutuksen! Nyt olen kolmesti kokeillut ja joka kerta se helpottuu ja löytyy yhä nopeammin.

Meillä on käytössä Unbornheart, verkkokauppa.comista. Laite on ollut ihan hyvä, miinuksia tosiaan siitä ettei voi kuunnella kun kuulokkeilla tai mikäli nauhoittaa puhelimeen niin sitten puhelimen kautta. Nauhoitus mahdollisuus on mahtava, sen avulla ei tarvitse olla kokoajan dopplerilla kuuntelemassa, vaan voi piristää päiväänsä ihan nauhoituksia kuunnellen :) Toinen miinus on kyllä laitteen muotoilu, kuulokeliitäntä ja puhelimesta doppleriin tuleva johto tulevat ikävästi laitteen sivuun ja helposti sotkeentuvat geeliin ja ovat vähän tiellä. Sykkeet heittelee täälläkin tosi paljon (120-180), mutta en oletakaan laitteelta liikoja, sovelluksen mukaan vauva on tällä hetkellä oliivin kokoinen ja jos miettii minkä kokoinen sydän voi oliivin kokoisella vauvalla olla niin olen onnellinen mikäli doppleri onnistuu edes havaitsemaan tuon sydämen sykkeen.

Missä vaiheessa Vipa hommasit dopplerin? Mietin lähinnä että tuliko monta kokeilua, joissa et kuullut vielä sykkeitä :)

Hankin 9+4 päivänä ja kaksi kertaa kokeilin ennen kun onnisti. Toki tältä foorumilta saadutkin vinkin auttoivat: makuuasento ja polvet roikkuu sängyn reunalta, paljon geeliä, pissasta rakossa on apua, doppleri navan ja häpyluun puoleen väliin ja doppleria pitää vähän painaa. Doppleria ei kannata liikutella nopeasti, vaan käännellä sitä hitaasti eri kulmissa samassa kohtaa ja kun oma syke kuuluu vahvasti on siinä istukka ja vauva löytyy läheltä.

Okei, pitää vielä harkita. Tänään ei jaksanu lähteä verkkokauppaan asti mutta ehkä ensi viikolla :)

Oon nyt yrittäny kuunnella muutaman kerran sydänääniä kotidopplerilla. Viikkoja tänään siis oman laskun mukaan vasta 8+6, ettei se nyt mikään ihme ole ettei ole vielä kuulunut. Tänään sain mielestäni selvän istukan äänen kyllä kuuluviin. Ois vaan jotenkin hurjan mieltä rauhoittavaa kuulla se syke, etenkin ennen maanantain ultraa, kun joudun yksin sinne menemään.

Sain kaverilta lainaan Angel Soundsin Jumperin.. Murusen sykettä en vielä löytänyt mutta istukan selkeä viuhviuh kuului! Mitä dopplereita teillä muilla on? Ton se pää jolla etsitään oli mun makuun vähän hankala jotenkin!

Mulla on se iPhoneen/android-kännykkään (tai tablettiin) liitettävä Unbornheart fetal doppler. Toi on kans vähän hankalan mallinen, mutta nyt alkaa käydä helpommaks käyttää, kun ei tarvii etsiä niin alhaalta tai pieneltä alueelta. Sellanen, missä olis sellanen "puikkomainen" pää, niinku neuvolaan dopplereissa, olis paras. Mutta tällä mennään.

Takaisin