Kotidoppler, kenellä on?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eetuha
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiitos vastauksista. En ollut itse ajatellutkaan että siitä voisi haittaa olla, mutta mieheni joka on kovin kiinnostunut tekniikasta oli huolissaan ja sanoi ettei ehkä joka ilta kantsi kuunnella. Googlailu tuotti hyvin epävarmaa tietoa, ja osa jstain liki kymmenen vuoden takaa, joten varmasti tuoreampiakin tutkimuksia on.

Noh, keskeytin eilen vähän kesken kuuntelun kun toinen äksyili, mutta yritin nyt aamusta uudestaan. Tänään selvä 161 -syke löytyi vähän ylempää kuin toissapvä. Mutta löytyi kuitenkin:Heartpink. Nyt jos malttais muutaman päivän, ihan vaan toisen mieliksi...:p

Mä oon haaveillut tuosta dopplerista, mutta oon nyt alkanut vähän miettimään että hankinko sittenkään. Entä jos jokin kerta ääniä ei kuulukaan mutta ihan normaalista syystä, eli vaavi on vaan eri asennossa tms. Oon sen verran hermoheikko että menettäisin varmasti heti yöunet ja pelkäisin pahinta mahdollista. En tiedä kestäisikö mun pää sellaista... :confused: Ja sitten kun alkaa tuntea vauvan liikkeet n. rv 20 tienoilla, niin niistäkin jo tietää miten vatsassa voidaan. Harkintalistalle siis jää mulla vielä toistaiseksi, vaikka monta kertaa olen ollut melkein jo tilaamassa netistä. :)

Mä sain ekan kerran kuuluviin 10+1, sen jälkeen meni pari päivää etten löytänyt ääniä ollenkaan. Nyt on taas mennyt muutama päivä etten ole löytänyt. Kieltämättä ikäviä ne kerrat, kun ääniä ei vaan kuule vaikka miten etsii. Ja turhauttavaa kun joka kohdasta kuulee vain oma sykkeen. Täytyy kuitenkin vain luottaa siihen, että kaikki on hyvin ja ajatella ihan loogisia syitä, esimerkiksi vauvan asentoa ja liikkuvuutta. Onneksi ensi viikolla on ultra! :) Saa vihdoin tietää miten siellä vatsassa voidaan.

Mä oon kuullu äänet ihan jokainen kerta, mut oon jo päättäny et jos ei kuulukaan joskus, niin kokeilen aamulla uudestaan ja sitten vasta soittelen neuvolaan. Kuuntelen siis aina iltasin, ja mulle olis outoa jos en niitä löytäis, kun niin hyvin ja helposti nykysin kuuluu (11+6).

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Meillä on kaverilta lainassa ja joka kerta on kuulunu selvemmin pieni jumputus.. :love017 Tänään ultrassa oli sykkeet n. 173 <3

Juu, välistä on äänet hukassa. Joskus iltaisin niin väsyny ettei edes jaksa "etsiä". Silloin simmut kii ja aamulla uudelleen :):):)

Aamuisin se onkin sitten löytyny aikalailla heti! Taitaa nukkua hyvässä paikkaa ja on paikallaan, niin saa hetken ihastella tuota ihmettä :Heartred:Heartred:Heartred

En edes tiennyt tällaisia olevan kunnes luin täältä forumilta. Ajattelin et täytyykö munkin kun kaikilla muillakin tuntuu olevan, mutta sitten päätin, että teen pian itselleni siitä liian ison murheen jos joka ilta täytyy kuunnella ja jos ei mitään kuulukaan niin mitäs sitten. Säästän siis hermojani ja siirryn odottamaan liikkeitä :)

Mä en koe tuota kuuntelua pakoksi tai stressaavaksi yhtään. Musta se on vaan IHANAA! :) Mä kuulen mun pikkusen ja tiedän et se on elossa. Joka kerta tulee vedet silmiin ku kuulee, tuntuu et pakahtuu onnesta ❤️ Mä stressaisin hulluna jos joutuisin miettimään, et onkohan tämäki jo kuollu mahaan niinku edeltäjänsä.

Itse ottanut välipäiviä kuunteluun miehen toiveesta, mutta aamulla taas kuuntelin ja kivat 160 - 165 sykkeet löytyi. :love2 Näin oireettomalle odottajalle tuo on kyllä ihana kapistus kun voi aina välillä tarkistaa onko ketään kotona. :)

Meille tulee tänään doppleri, en voinut enää vastustaa... :grin Mä oon niin herkästi huolestuvaa tyyppiä, että pakko saada tietää että sydän siellä lyö useammin kuin kerran kuukaudessa neuvolassa! Käytettynä ostin ja 40 € maksaa, siitä saa kyllä osan sitten takaisin kun myöhemmin myy pois. En usko että joka päivä tulee kuunneltua, mutta ainakin on mahdollisuus siihen sitten kun se huolihetki taas koittaa.

Wäää menen kanssa tänään hakemaan.. vuosaaresta asti.. MUTTA HALUAN.. tiiä sit saanko mielenrauhan. Jos en löydäkkään sykettä.... :OO

Sent from my GT-N7100 using Vau Foorumi mobile app

No sitä mäkin vähän jännään että entä jos ei löydykään sykettä heti, sille voi olla ihan luonnollinen selitys mutta tottakai se vähän säikäyttäisi... Mulla on viikot nyt 14+1 joten pitäisi kai jo ihan hyvin kuulua jos osais etsiä oikeasta kohdasta, ja jos vaavi ei sitten keksi leikkiä piilosilla. :p Töiden jälkeen testaillaan kotona!

Muoks. kyllä sieltä tasainen "viuh viuh" kuului pienen etsimisen jälkeen. :) En tiedä kyllä näyttikö ihan oikein sykkeen, kun ensin näkyi vaan nollaa ja sitten vilahti 174 näytöllä, ja sitten tuli taas nolla vaikka syke kuului koko ajan. Itse laskin että syke olisi ollut n. 150. Miehen sykkeeksi laite näytti jotain 120 vaikka istui paikoillaan, eli ei se nyt varmaan ihan oikein näytä..

Muokattu viimeksi:
Täällä kans kuului "viuh viuh" :D oletan ettei se ihan omani ollu kun alavatsassa kuulu.. eka kuulin vasemmalta lantiosta vähän napaan päin sit ku kuuntelin siitä ihan hetke pääst uudellee ni ei kuulunu... jaaha.. no vaihoin toiselle puolelle ja siell se viuhutteli :')

Tietääkö joku että onko alavatsasta mahollista kuulua herkästi omakin syke? Mulla ei näyttöä joten ite joutuu vähä laskee sykettä.. sain joku n.140. Varmaa harhaan laskin :D nyt 13+2

Varmaan se oma syke voi sieltä jostain isosta suonesta kuulua, mutta kyllä se sikiön syke erottuu kun on sen verran nopeampi.:)

Se viuh-viuh voi kuulema kuulua istukan lisäksi myös joistain isoista laskimoista (?) nivusten lähellä. Vauvan sykkeen tosiaan erottaa omasta leposykkeestä kun se on reilusti nopeampi. "Junan tai laukkaavan hevosen ääni." Näin minua kätilöystäväni ohjeisti. (Oma leposyke ollut <100 ja kyytiläisen syke alkuun jopa 170, nyt 160-165, vauvan odotus -kirjasen mukaan alkion syke korkeimmillaan kymmenennellä viikolla.)

Korjatkaa viisaammat jos ihan höperehdin. :)

Ja vielä, mulla siis on sykenäytöllinen doppleri käytössä, ja kyllä se oma syke sieltä täältä löytyy mahalta mutta helposti erottaa toisistaan vauvan ja oman sykkeen juuri siitä rytmistä.

Mulla oma syke löytyy alavatsan sivuilta ja ihan keskeltä, navan holleilta :) Jos vauva sattuu olemaan keskellä, niin kuuluu molemmat samaa aikaa :) Ja ne kyllä erottaa!

Mun näytölline on näyttäny ihan mitä huvittaa ekat viikot, lukuja välillä 90-200 vaikkei mitää kuulu ees, ja sit ku syke kuuluu ni yleensä näyttää nollaa :D Mut nykysin ku syke kuuluu selkeemmin, ni välil jopa näyttää järkeviä lukuja sykkeen kuuluessa :) Tänään näytti 153 ja nyt rv 12+5.

Mulla ei kuulunut omaa ja kyytiläisen sykettä "päällekkäin", ainoastaan se nopea viuh-viuh. Ja äänen sain kuulumaan ihan keskeltä alavatsaa vähän häpyluun yläpuolelta. Uskon kyllä että se oli vaavin eikä minun syke, sen verran tiuhaan tahtiin se tikkasi. :Heartred Niin ja toivottavasti se ei ollut siis istukka... Millaista ääntä se muuten pitää?

Muokattu viimeksi:
Ähh nyt stressaa.. miks oon näin hermoheikko :(? Njuu... syke jonka kuulen hakkaa samaa tahtia kuin omani.. löysin jopa alavatsasta mieheltäni sykkeen kun oli hänellä ja pakko kokeilluttaa...... voi juma. Emmä kait sit löytäny sitä :( tuli huoli.

Takaisin