Kotidoppler, kenellä on?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eetuha
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla näkyy näytössä syke vaa sillon ku se kuuluu kovaa, eli vauva on ihan lähellä. Nollaa näyttää aina ku kuuluu vaimeemmin :) En oo antanu tuon häiritä olleskaan, kun kuitenki sieltä iha hyvin kuuluu :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Heippa! En ihan koko ketjua lukenut, mutta mulla on edellisestä raskaudesta jemmassa Angelsound-kotidoppleri ja sain sillä sykkeen kuulumaan 11+1 kun ensikertaa kokeilin. Muistaakseni edellisessä raskaudessa ne kuului viikolla 13. Sellainen "viuh viuh" on tosiaan omaa sykettä, mutta sellainen hevosen laukka tai pieni veturin puksutus ääni on sitten se vauvan ääni. Nyt alkoi täällä viikko 12, enkä millään malttaisi odottaa ultraa mikä on vasta ensi viikolla..

Ja sitten tällainen huhutieto että pojilla olisi syke alle 150 ja tytöillä yli? En tiedä pitääkö paikkaansa, mutta heti piti tarkistaa pojan neuvolakortista miten viimeksi oli ja ne oli tosiaan 130-145 kokoajan. Edellisen raskauden aikana en halunnut tietää kumpi tulee ja nyt minua uteloittaa ihan kamalasti.

Tsemppiä kaikille odotukseen!

Joo noin se menee. Pojilla alle 140 ja tytöillä yli. Mutta sille ei ole tieteellistä näyttöä. Niin uskotaan. Mutta nuo dopplerit näyttävät aikapaljon mitä sattuu.. niikun kaikilla. Omakin syke välillä muka 150..? Np ultrassa tiiät sit ihka oikeen lukeman (; ainaki varmaksi :)

Sent from my GT-N7100 using Vau Foorumi mobile app

Pojalla on ollut syke 135-146 välillä, katselin tosta pojan neuvolakortista. Ja kohtu viime raskaudessa ollut takaseinässä.

Kuulin jumputuksen "juna siellä kulki kovaa" ei siis ollut oma syke :p vaikkakin kuulin mä senkin :grin

Muokattu viimeksi:
Valotan hieman miksi yritin saada kuulumaan sykkeen

kävinpähän lanssilla acutassa (ensiapu) pyörähtämässä, migreenikohtauksen vuoksi.Panacod ja piikkiä pakaraan saatu. Eivät suostuneet ultraan mutta sanoivat että varmasti Hirmelillä on kaikki hyvin... Yritin kuunnella dopplerilla mutta en kuullun sykettä mutta laite antoi silti lukemaa.. 150-159 eiköhän siellä ole kaikki hyvin ??

Ja nyt sain sitten "junan kuulumaan" joten tiedän kaikki on hyvin

No hui! Tuo ensiapukeikka. Onneksi sulla oli vielä kotidoppleri niin säilyi hermoriekaleet ;).
Mua vähän nolotti sen hankinta silloin viimeksi, että onko se jotain humputusta, mutta kyllä se oli tosi tärkeä mulle kun puoliso oli koko ensimmäisen 3kk ulkomailla työkeikalla. Kuuntelin aina iltaisin että kaikki on hyvin, jotta pystyin alkaa rauhassa nukkumaan.

Mä kuuntelin eilen dopplerilla mutta en saanut kuulumaan muuta kun sen nopean "viuh viuh" äänen joka kuuluu siis istukasta. En kyllä jaksanut kovin pitkään etsiskellä kun oli myöhä ja väsytti. Käykö muilla koskaan niin että vaan istukan ääni kuuluu mutta ei sitä "junanpuksutusta"? Ei se istukka siellä varmaan yksin viuhki menemään joten tuskin vauvallakaan mitään hätää on, harmittaa vaan kun ei saanut kunnon ääniä kuulumaan. Oli varmaan sen verran jemmassa jossain sillä hetkellä. Tänään ehkä uusi yritys. :)

Meille tuli tänään doppleri ja piti tietty heti päästä kokeilemaan, kauan tuhrasin sen kanssa ja kuulin kyllä oman sykkeeni, kummallisia molskahduksia ja mahdollisesti tätä viuh-viuhta, mutta vauvan sykettä en saanut kuuluviin vaikka kuinka yritin ja nyt masentaa :( Ja mukamas asennoiduin niin, etten hermostu jos en kuule mitään ! Hah ! No, yritän aamulla uudelleen... Ehkä mini vaan meni karkuun ? :)

Sent from my SM-T310 using Vau Foorumi mobile app

Titiuu90, kokeile toooosi alhaalta, ihan karvarajasta melkein häpyluun päältä. Se on oikeasti yllättävää miten alhaalta se ääni kuuluu. En ole montaa kertaa käyttänyt meidän doppleria ja olin jo unohtanut miten alas pitää mennä vielä näilläkin viikoilla... Tuskailin pari kertaa pelkän viuhke-äänen kanssa mutta tänään kuulin vauvan sydänäänenkin, kun iskin sen kapulan vaan riittävän alas.

Mä löysin sen !!!!!! <3 eikä, ihana ääni ! Se oli ihan tosi hentonen ääni mut oon satavarma että se oli se ! Voikohan se vaikuttaa äänen kuuluvuuteen, kun ultrassa kätilö sanoi pikkutyypin selvästi viihtyvän selkä "ylöspäin" eli mun vatsaa päin ?

Mut joo mäkin yllätyin miten alhaalta se kuului ! Eipä ihmekkään kun ei eilen kuulunut mitään :D oiji, tekis mieli heti kuunnella uudestaan <3
Kiitos Autumn, sun ansiosta tajusin kokeilla tarpeeksi alhaalta ! :)

Sent from my SM-T310 using Vau Foorumi mobile app

Täällä kuumeisesti odotellaan doppleria saapuvaksi, eilen laitettu tilaus menemään! Pakkohan se on näköjään hankkia että pääsee kotonakin kuuntelemaan, vaikka kovasti ajateltiin ensin ettei hankita. :) Panikoin jo kyllä valmiiks sitä mikä paniikki tulee siitä jos ne äänet ei heti sieltä löydykkään :confused: Noh, maltti on valttia! :rolleyes:

Hei te, joilla doppler on! Kuuluuko normaalisti toimivasta laitteesta semmonen kohina? Minä tilasin tuon, enkä sitten saanut kuulumaan mitään muuta kuin kohinaa, samanlaista mitä kuuluu huonosti kiinni olevista korvanapeista. Ei kuulunut omatkaan sydämenlyönnit, että liekö vika laitteessa vai käyttäjässä? Tyypillistä tuuria, jos joutuu heti laittamaan reklamaatiota menemään o_O. Ressiä en jaksa vielä repiä, koska luulisi nyt JOTAIN kuuluvan, edes sen oman sydämen kohdalla.

Välillä meilläkin kuuluu kohinaa vaan... menee hetki kun se paikantaa äänet.
Tosissaa kannattaa keskittyä ensiksi löytämään oma syke :) se löytynee paremmin sivuilta ja alhaalta. Yleensä sen vierestä rauhassa odotten löytyy vauvan syke :rolleyes: Pitkää pinnaa vaatii, meilläkin parhaiten kuuluu aamulla kun ei oo kiirettä mihinkää :grin

Joskus hauska myös kuunnella niitä molskuvia ja viuhahduksen ääniä :) Mitä kaikkea sieltä mahasta kuuluukaan? :p Lähinnä vauvan liikkeet, pyrähdykset saa aikaseks ääniä joitain ääniä.. sit kohta rauhassa odotellessa malttaa vauvakin olla paikallaan ja sitten kuuluu se syke! :wink

Tekniset ongelmat olivat tosiaan patterista johtuvia, äsken kokeilin uudestaan ja kyllä sieltä ihan selvästi pienen nopea syke kuului. Aika uskomatonta :Heartred! Uskoisin että mieskin innostuu tuosta, vaikka minua ensin ihan hurahtaneena piti :wink.

Miten teidän muiden masukit reagoi doppleriin? Tää mun tyyppi tuntuu ärsyyntyvän siitä aika herkästi. Viimeksi neuvolassa kun kuunneltiin niin potki heti anturia ja nyt piiiitkästä aikaa kun kotidoppleria käytin niin tuli sellainen monotus taas anturiin että ihan säpsähdin. Vaikka muuten on ollut aika rauhallinen tänään. En viittiny toista häiritä sitten enempää kuin sen 15 sekuntia kuuntelin sykettä.

Ei mitenkään kun en saa edelleenkään kuulumaan caikka paristot vaihdoin....
Epäilen et mulla vain niin paljon ylimääräistä niin saa huonosti kuulumaan...

Takaisin