Koti kuntoon, hankintoja ja huonekuvia :)

Joo kieltämättä ajatus vauvasta ovella lähössä pois kotoa herättää vähän hilpeyttä täälläkin :)
 
Mä ajattelin kasata isyyspakkauksen huomiseks. Samalla toimikoot ystävänpäiväyllätyksenä :)
 
ei nyt liity kotiin, mut tuli tosta rintapumpusta mieleen, et mä hommasin nyt paniikissa rintapumpun jo hyvissä ajoin (ehdin edellisen jo myydä), meinaan tissit kun alussa täyttyy ja jos vauva ei haluukaan syödä/imuote ei toimi niin se on ihanaa et on joku keino tyhjentää ittensä! voihan sitä käsinki lypsää hätätilassa mut ainaki mun tissit on ollu niin hirveen kipeet ja täynnä että en halunnu koskee. meinas tulla tukos mut sain pumpulla ehkästyy.

toinen mikä pitääki muistaa varata valmiiks on rintakumi, koska jos imuote on väärä ni se imetys tosiaan sattuu, ku muutenki sattuu. nei paljon maksa vaikkei sit tuliskaan käytettyy, mut ykskin yö on tuskaa jos pitää tunnin välein sitä kestää..

me saadaan kavereilta sellanen kylvetysjuttu minkä saa lavuaariin, en ollu ees kuullu sellasesta :D ja syöttötuoli kans!
 
  • Tykkään
Reaktiot: LMK
Mä haluaisin kovasti itse näperellä pinnasängyn päälle "mobilen" vai mikä lie :D
Onko muut tehny itse? Olisiko vinkkejä, kuvia? :--)
 
Muokattu viimeksi:
LMK mulla on suunnitteilla sellanen valkoseks maalattu oksa, ja siihen pilvi ja sadepisaroita tms mustavalkosesta ja harmaasta kankaasta :) mutta keväällä vasta pääsee maalaamaan ulkona, toteutan sitte! aattelin sen ruuvata sängyn päätyyn pystyyn.
 
Mä meinasin et saatan maalata helmen harmaalla mun vanhan pinniksen ja mulla on kaks sydämen mallista liitutaulu tarraa niin liimaisin sit ne päätyyn :)
 
Nyt muutto uuteen kotiin ihan käsillä. Huomenna pitäis aikalailla kaikki pakata. Tässä kun olen kaappeja läpi käynyt niin on kyllä löytynyt vauvalle tarpeellista vaikka melkein kaiken olen laittanut kiertoon.

Uuteen kotiin olen suunnitellut kylppäriin hoitotason, eli pesukoneen ja kuivausrummun päälle laitetaan pöytälevy, hoito alusta ja tarvikekorit. Meijän makkariin tulee sitten pinnasänky, mutta varmaan aluksi nukkuu unikopassa/ vieressä... Meillä isä on aiemminkin pitänyt vaatehuoneen niin järjestyksessä että eteisestä on ollut helppo laittaa rattaat sinne.
odotan kyllä että pääsee sinne laittamaan kaikki kuntoon uusiin siisteihin tiloihin vaikka neliöitä edelleen vain 74, viidelle.

Vauvan "huone" on lähinnä sänky, johon ostan uuden patjan ikealta ja laitan varmaan jotain koristetta..nättiä ja ihanaa! Muuten vauva kyllä valtaa aikanaan koko talon, kun sitteri ja leikkikaari ja lelut lojuvat tuvassa! Tuoreessa muistissa.

Iloinen olen siitä että on sitten lattialämmitys ja voi huoletta antaa vauvan köllötellä lampaantaljan tai viltin päällä lattialla. ( en ole oikein sitteri ihmisiä)

Äh, ei tästä tuu loppua! Mulla on ihan hullu vauvakuume ja haluisin sen pienen paketin tuohon rinnalle, sitä kesäistä hetkeä odotan!
 
Meillä näyttää vauvanhuone tältä :) Toki sänky siirretään sitten aluksi meidän makuuhuoneeseen, mutta nyt vielä helpompi, että se on tuolla huoneessa kun oma makuuhuone on niin pieni. Hoitopöytää meille ei mahtunut, joten lipaston päälle ostin pinnasängyn päälle laitettavan hoitotason ja ajaa varmasti asiansa ihan hyvin, siihen on vaatteetkin sopivasti käden ulottuvilla. Jalkoja piti tosin lyhentää lipastosta kun olen niin lyhyt :D Hankinnoista puuttuu oikeastaan enää ruokakaupasta ostettavat hankinnat kuten vaipat, öljyt yms hoitotarvikkeet. Ja hoitotason viereen haluaisin jonkun sievän korin johon mahtuisi muutama vaippa, pumpulipuikot yms tarvikkeet. Ite oon kyllä tosi tyytyväinen huoneeseen, vuokra-asunto niin ei voinut maalailla tai tapetoida, mutta tarrat tuo ihan kivasti ilmettä valkoiselle seinälle :)
 

Liitteet

  • IMG_20150218_225748.jpg
    IMG_20150218_225748.jpg
    617 KB · Katsottu: 94
  • IMG_20150221_191307.jpg
    IMG_20150221_191307.jpg
    738.7 KB · Katsottu: 97
  • IMG_20150221_191330.jpg
    IMG_20150221_191330.jpg
    766.9 KB · Katsottu: 99
  • IMG_20150221_191609.jpg
    IMG_20150221_191609.jpg
    617.9 KB · Katsottu: 96
  • IMG_20150221_192338.jpg
    IMG_20150221_192338.jpg
    633 KB · Katsottu: 94
Minnihiiri, onpas aivan ihana huone teillä pikkuiselle! Ihanan rauhoittavat ja yhteensopivat värit ja ripaus lapsenmielisyyttä noissa apinoissa, jotka seikkailee ympäri huonetta :) Siellä on pikkuisen hyvä kelliä.
 
Voi että, ihana huone! Meilläkin kaksio ja suht pieni makuuhuone.. Olishan se tosi kiva jos vauvalla olis oma huone. Nyt pitää tehdä kaikenlaisia järjestelyitä kuten hoitotaso pesukoneen päälle kylpyhuoneeseen ym. Mutta näillä nyt mennään. :)
 
Kaikenlaista on jo hommattu. Pinnis, yhdistelmärattaat, hoitopöytä, hoitotaso (kaks kerrosta meillä kodissa, haluan hoitotasot kumpaankin, niin ei tartte jyrkkiä portaita ravata), amme, ööö... no hirveä kasa pieniä söpöjä vaatteita ja tietenkin vähän vuodevaatteita. Suurin osa kierrätyskamaa.

Ajateltiin tuossa pääsiäisenä koota pinnis ja järjestää makkari uusiksi Melskaajaa ajatellen. On meillä lapselle oma huonekin, mutta ruvetaan sitä laittamaan sitten joskus kun on ajankohtaisempaa. Pikkuinen saa nukkua meidän kanssa useamman vuoden.

Mä olen ihan seonnut ostamaan vauvanvaatteita kirppareilta. Niin hirveen edullisesti niin hyvää..! Mies sanoi viikolla, että ei nyt varmaan ihan heti tartte enempää ostaa... olen sen jälkeen kaksi kertaa ostanut ja salakuljettanut tuonne vaatepinon jatkoksi :grin Voisin tietty lajitella ne, niin tietäis oikeasti, mitä vielä tarvitsee.

Äitiyspakkaus saatiin laitettua tilaukseen vasta tällä viikolla. Toivottavasti ei ihan hirveen kauan mene.

Laskettuun aikaan alle 9 viikkoa. Se menee ihan järjettömän nopeasti! Torstaina käytiin tutustumassa synnäriinkin. Tuli ihan mukava ja luottavainen olo siellä. Voi kun jo sais tämän hassun melskaajavauvan syliin :Heartbigred Mahdoton vauvakuume vuodesta 2009, ja nyt vihdoin..!!!
 
...joooo, noita 50 ja 56 senttisiä pitää ainakin hankkia vielä ihan kunnolla. Voi harmi :p:happy:
 
50-senttisiä vaatteita ei kyllä montaa tarvitse. Kannattaa ennemmin ostaa 56-60-senttisiä koska ihan pienet vaatteet jäävät kahdessa viikossa pieniksi. :wink
 
Kaikki sanovat, että ei kannata pieniä kokoja ostaa. Mutta! Sehän riippuu aivan siitä, päättääkö vauva tulla maailmaan ennen aikojaan ja onko vauva syntyessään 46 cm vai 54 cm pitkä. :) Tyttövauvat on keskimääräisesti poikavauvoja lyhyempiä. Toki vauvan kasvu on huimaa ensimmäisinä viikkoina ja kuukausina, mutta minä ainakin haluan vauvalla olevan sopivan kokoisia vaatteita eikä liian isoja, että pikkunen ihan hukkuisi niihin...

Ja kesävauvoilla on aina vaatteiden tarpeen kannalta hyvä huomioida se, että on kesä. Jos on hellettä läpi kesän, niin vaatteita ei juuri tarvitse. :grin Itse olen syntynyt kesäkuussa -88, ja äitini mukaan tuo kesä oli todellinen hellekesä, eikä minulla paljon hattua ja vaippaa kummempaa voinut pitää päällä!
 
Juu, on hyvin mahdollista, että tämä on jopa yli sen 50 cm syntyessään, mutta haluan varata varmuuden vuoksi ihan pieniäkin tosiaan. Kun nyt kierrätettynä maksavat euron-pari kappale.
 
Minnihiiri, ihana huone :)

mulla on muuten sellanen blogi kun www.thisstoryline.wordpress.com, siellä on kuvia meidän kämpästä. päästiin eilen lehteenkin täällä Oulussa, sisustusjutuista yms. Asutaan kolmiossa ja kaks lasta ennestään niin ei paljon voi vauvalle laittaa, kun ei se voi siellä lastenhuoneessa nukkua ja aluks nukkuu mun vieressä kumminkin. mutta sieltä voi kurkkia mitä me ollaan lapsille ja kotiin tuunailtu, ja tulossa aivan varmasti myös vauvanvaate/tarvike postauksia tässä lähiaikoina!
 
Siis todella korkea hatun nosto Satuvee! Ihana blogi, rakastan lukea muiden juttuja ja arjen keskellä touhuamisia. Myös osa ystävistäni bloggaa ahkerasti. Kivan näkösiä ratkaisuja ja inspiraation lähteitä!
 
Takaisin
Top