Koti doppler

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kyfi16
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Me kysyttiin tosta, että onko siitä haittaa ja meille sanottiin, että ei oo, siitä ei lähde mitään häiritseviä 'signaaleita' ( :D) ainut on että jos itse alkaa stressaamaan ja liikoja painelee, jos ei meinaa sykettä löytyä ni se ei oo hyväks :)

Muokattu viimeksi:
Mulle kätilö sano että viikolle 12 asti ei suositella kun on kehityksessä herkät hetket menossa ja haittaa vauvaa, mutta sen jälkeen ei ongelmaa!

Mulle kätilö sano että viikolle 12 asti ei suositella kun on kehityksessä herkät hetket menossa ja haittaa vauvaa, mutta sen jälkeen ei ongelmaa!
Mä kysyin kans, et onko haittaa ja sain neuvolasta saman vastauksen, että viikon 12 jälkeen ei enää häiritse sikiötä. :-)

Mä en ole kans siitä syystä hankkinu dopleria kun olen lukenut niin ristiriitaisia tutkimuksia puolesta ja vastaan että onko siitä haittaa vaiko ei, en haluais turhaan kiusata pikkuista, toki olen sen hankintaa miettiny niinä epävarmuuden hetkinä, toisaalta sydänäänien kuuleminen ei kuitenkaan kerro vielä siitä että pienellä olis kaikki hyvin vaan liikeseurantaa suositellaan kunhan ne liikkeet kunnolla alkavat tuntumaan.

Eikös tuo liikelaskenta oo viimeiselle kolmannekselle vasta? Ei mua oo ainakaan ohjeistettu edellisten kohalla laskee liikkeitä vasta kun 30-32 viikoilta lähtien?

Eikös tuo liikelaskenta oo viimeiselle kolmannekselle vasta? Ei mua oo ainakaan ohjeistettu edellisten kohalla laskee liikkeitä vasta kun 30-32 viikoilta lähtien?
Joo mustaki liikelaskenta on iha siel raskauden lopulla vasta ;)

Mulla ei myöskään kotidoppleria oo ja en oo meinannut hommatakaan. Oon sen tyyppinen stressaaja, että en varmaan muuta ehtis tekemään kun koko ajan pitäisi kuunnella sydänääniä. Ehkä parempi näin, kun ei tiedä voi ainakin olla siinä uskossa että kaikki on hyvin (kun liikkeitäkään ei vielä tunnu).

Mä sanoin lääkärille, et mulla on omakin doppleri, niin se vaan sanoi, että ompa kiva juttu. Mä oo kuunnellut suunnilleen kerran viikossa sydänääniä ja halunnut vaan kuulla, et sieltä jotakin kuuluu. Ei siis älyttömästi tai pitkiä kuunteluita :) nuo kotidopplerit on yleensä niin pieni tehoisia, että niiden ei pitäisi mitään vahinkoa saada aikaan. Lääkärin laitteissa on moninkertaiset tehot ja silti niillä ihan huoletta tehdään jopa viikoittaisia tutkimuksia osalle. Ei ne kotilaitteet siis mitään hurjan vaarallisia pitäis olla varsinkaan, jos et koko ajan käytä.

Juu, liikelaskenta on varmaankin enempi myöhemmän raskauden juttu mutta tarkoitin ettei ne sydänäänet mun tietääkseni kaikkea sikiön voinnista kerro, toki sen että elossa ollaan, korjatkaa joku jos olen väärässä :rolleyes:

Jos joku tarjois mulle dopleria kokeitavaksi niin tuskin voisin vastustaa mutta pelkäämpä että jos itselläni sellanen olis niin malttaisko sitä olla käyttämättä "liian usein" jos sellaista määrää laitteelle on edes määritelty.
Ymmärrän sen toki tuovan varmuutta ja turvallisuuden tunnetta ja onhan se kiva kuunnella vauvelin sydänääniä ja tuohan se raskautta varmaan konkreettisemmaksikin ainakin silloin kun ei liikkeet vielä tunnu.

Eihän ne kerrokkaan, mut nyt kun liikkeetkään ei tunnu, niin ihan kiva dopplerilla kokeilla et sieltä ees ne sykkeet saa kuuluviin... :)

Huli kullä mä kanssa tykkään tarkistaa saako sykkeet kuuluviin nyt kun en muuten oikein oo viel varma onko masuasukin liikettä nuo muljahdukset. Nyt rv15+1 joten vielä joutunee oottelemaan kunnon liikkeitä. Kyllä mä tunnustan et useamman kerran viikossa alkuun kuuntelin niitä sydänääniä mut nt:n jälkeen olo on ollu hiukan levollisempi.

Mie jo säikähin yks ilta ku en heti löytänykkää ääniä, ennen heti löytyny. No löyty ne onneks ❤ja miekkii tunnen semmosta kutittelua alamahan sisältä, yks päivä tuntu ihan semmonen ku ois joku tökänny sormella. :D

Pikkusta kuunneltu, kun ei viel liikkeet oo säännöllisiä, siellä se jumpsutti 139 lyönnissä :)

On toi vehje vaan niin mieltä rauhottava nyt varsinkin kun istukka edessä. Ja onneks yleensä löytyy helposti sykkeet ja jos ei meinaa kuuluu ni pari hypähdystä niin johan kuuluu saman tien ja ihan tosi lujaakin :D en tiiä pistinks tänne julkiseen mut löysin kirppikselt 3€ toimivan dopplerin <3 en ois raaskinu sitä ostaa kolmelkympillä..

Jee! Nyt sain sen koti dopplerin kaverilta ja ekaa kertaa kokeilin. Menihän siihen muutama hetki, ennen ku syke löyty. On se vaan niin ihanaa kuulla oma vauva! Jotenki saa ihan erilaisen yhteyden pikkuseen... :) Mies kun ei neuvolassa ole sykettä tunnistanu (kun siitä neuvolan dopplerista kuuluu kaikki mahdolliset äänet), niin nyt hän oli ihan onneissaan! Kuuli sykkeen ja jopa liikkeitä! :) Mahtava härpäke!

Takaisin