Kosmetiikka yms. raskausaikana

Onko muilla muuten kokemusta hyvästä iho öljystä raskauden aikana venymäjälkien ehkäisyyn? Mielellään luonnonkosmetiikan sellainen. Vai riittäisikö ihan kookosöljy...? Esim. Weledan öljy näytti maksaman liki 30€ niin on aika hintava kyllä.
kookosöljy piti itsellä arvet sun muut poissa koko viimeraskauden. suosittelen!
 
Kävin värjäämässä hiukset, kun en vielä tiennyt olevani raskaana. En kylläkään värjännyt juuria. Meikkiä käytän muutamana päivänä viikossa, mahdollisuuksien mukaan paljon luonnonkosmetiikkaa.

Raskausarpiim tykkäsin käyttää viime raskaudessa Weledan raskausarpiöljyä, esikoisen raskaudessa käytin Bio-oilia.
 
En juurikaan meikkaa. Vain harvoin juhliin tulee sipaistua ripsaria ja laitettua silmäpussit peittoon. Näistä tuskin luovun, sillä juhliakin tulossa vain muutamat raskausajalle. Hiuksia en värjää muutenkaan. Aika luomuna kuljen, joten ei ongelmaa. Deodoranttikin alumiiniton. :) mutta en toki stressiä halua taas näistä ottaa, jos välillä jotain käytän.:rolleyes:
 
Yhä hajut käy nenään, ei tosin enää yhtä paljon kuin ekalla kolmanneksella.
 
Mun tekis mieli ottaa vaaleita raitoja hiuksiin kun suunnitelmissa on mennä kampaajalle nyt piakkoin kun äitiysloma alkaa. En vaan tiedä viitsiikö nyt raskausaikana. Ja kokemuksesta tiedän että sitten pienen vauvan kanssa ainakaan ei ole helppo lähteä. Mulla on nimittäin tosi pitkät ja paksut hiukset ja se projekti kampaajalla kestää semmoisen kolme tuntia. Kampaajalla oon käynyt viimeksi 1,5 vuotta sitten joten tasoitus nyt on ainakin paikallaan.
 
Jotkut sanoo ettei hiuksia sais värjätä raskausaikana. Toiset taas sanoo että raitoja voi ottaa, koska väri ei osu niin paljon päänahkaan. Jotkut sanoo et voi värjätä vaikka koko pään.
Yritäppä tosta sitten ottaa selvää. :D
 
Olen lukenut ja asiaa myös lääkäriltä kysäissyt; kunhan se väriaine ei osu päänahkaan niin asian pitäisi olla ok.
Mä olen raidoittanut molemmissa raskauksissa noin 2kk välein hiuksia. Koko päätä en uskaltaisi värjätä varmuuden varalta.

Mitenkähän on tekokynsien kanssa? Kynsilakoissa olen vältellyt höyryjen hengittämisiä (ne vissiin on se paha) ja valinnut muutenkin semmoisia lakkoja, joissa ei ole niitä pahoiksi listattuja mömmöjä. Feikkikynsissä on se liima, joka kuivuu hetkessä mutta jää kynteen kiinni.. hmm.
 
Mitens ekokampaamoissa värjäys? Eiks niissä ole muutenkin "terveellisemmät" ainaat?
Itse en o hiuksia värjänny moneen vuoteen, eli ei ajankohtaista nytkään, mut en kyl värjäis raskaana ollessa/imettäessä.
 
Tässä raskaudessa en ole käynyt vielä kampaajalla, mutta aion ennen vauvan syntymää käydä laittamassa raitoja (ei tyveen, vain latvoihin) ja leikkauttaa.
 
Ehkä sitä uskaltais vähän raidoittaa, kun tosiaan ei koko päätä värjää. Onhan siinäkin kyllä sit se väriaineen hengittely mikä ei varmaan niin terveellistä oo.
Ekoväreistä en tiiä, mut jotenkin mulla on semmoinen käsitys et onks niin että vaalennusta ei niillä oikein saa tehtyä vaan se täytyy tehdä niillä normiväreillä?
 
Laitoin vaaleita raitoja alkuraskaudessa (Ei ihan tyveen tietysti) ja menen vielä laittamaan lisää ennnen vauvan syntymää. Minulla on aika vaalea ja perus ohut suomalainen tukka niin aineiden ei tarvitse olla päässä pitkiä aikoja. Valitsin myös kampaamon jossa isot tilat niin kemikaalien hajut eivät ole niin voimakkaat ja kampaaja ehdotti että menen tarvittaessa ottamaan ulkoa raitista ilmaa välillä jos haluan. Nyt kun on viimeinen kolmannes menossa ja lapsen kaikki tärkeät elimet ovat jo kehittyneet en itse usko värjäilyn olevan erityisen haitallista, mutta en kyllä lähtisi ihan tyveä värjäämään kuitenkaan varmuuden vuoksi.
 
Jossain, en nyt muista lähdettä, todettiin ettei ns. ekovärjäily ole sen turvallisempaa.
Useilla sivustoilla (joita niitäkään en nyt ulkoa muista) satunnaisen, vaikka koko pään värjäämisen, ei katsota olevan suoraan este. Asiaa ei vain lähinnä ole tutkittu ja ainakin jatkuvaa värjäämistä kannattaisi välttää - onhan se ns. turhaa.
Itse en värjännyt kertaakaan viime raskaudessa mutta tässä raskaudessa laitoin kerran pahimpiin juurikasvukohtiin hieman väriä.
 
Jossain, en nyt muista lähdettä, todettiin ettei ns. ekovärjäily ole sen turvallisempaa.
Useilla sivustoilla (joita niitäkään en nyt ulkoa muista) satunnaisen, vaikka koko pään värjäämisen, ei katsota olevan suoraan este. Asiaa ei vain lähinnä ole tutkittu ja ainakin jatkuvaa värjäämistä kannattaisi välttää - onhan se ns. turhaa.
Itse en värjännyt kertaakaan viime raskaudessa mutta tässä raskaudessa laitoin kerran pahimpiin juurikasvukohtiin hieman väriä.
”Raskautta ja imetystä ajatellen luonnonkosmetiikkaan perustuvat värit eivät ole perinteisiä hiusvärejä turvallisempi vaihtoehto. Esimerkiksi hennavärien syöpää aiheuttavista ominaisuuksista on esitetty epäilyjä, ja siksi käyttöä raskauden aikana on syytä välttää.” https://www.hus.fi/sairaanhoito/sairaanhoitopalvelut/teratologinen-tietopalvelu/kosmetiikka/hiusvarit/Sivut/default.aspx

M
ä otin alkuraskaudessa raitoja, ja olen kertaalleen värjäyttänyt kulmat. Koko päätä en itse värjäisi.
 
Minulla todella moni tuttu (lähes kaikki) värjäävät hiuksia normaalisti raskausaikanakin. Joillekkin ei tule edes mieleen etteikö pitäisi. Moni lääkäri ja neuvola taitaa nykyään vaan todeta, ettei nykyaikana värit ole enää yhtä vaarallisia kun ennenvanhaan. Minulle sanottiin, että antaa mennä vaan, kun ei ole mikään tutkimus todistanut, että niistä olisi haittaa. Mutta sitten taas ei niitä tutkimuksiakaan ole kauheasti tehty.. Kuulemma alle 1% niistä myrkyistä imeytyy verenkiertoon, ja oikeastaan vaarallisempaa on värin hengittely, eikä se värjäys. Tiedä sitten jos eri lääkärit neuvovat eri tavalla.

En siis itse ole värjännyt, mutta kyllä tämä hiusten väri välillä ärsyttää ihan todenteolla. Minulla oli punaiset hiukset ennen raskautta. Nyt väri on haalistunut niin, että hiukset on lähinnä tumman oranssit, latvoista vaalean oranssit ja sitten päälaella vielä 7 kuukauden juurikasvu. :grin Se on sitten varmasti hyvä fiilis, kun saa maaliskuun jälkeen taas tukan kuntoon.
 
Takaisin
Top