Kosmetiikka yms. raskausaikana

Mulla on hiukset ihan järkyssä kunnossa, olin judt aikeissa varata värjäykseen ajan ennen plussausta. Onko kellään tästä tietoa että onko kuinka haitallista värjätä? Etenkin ekan kolmanneksen aikana?
 
En itse ainakaan ensimmäisen kolmanneksen aikaan värjäisi.

Mä oon kerrankin siihen valmistautunut jo kuumeiluaikana ja värjäsin hiukset melko saman sävyiseksi omien kanssa. Eipä tarvi juurikasvua ainakaan murehtia.:grin
Vähän kyllä ottaisi koville luopua meikkaamisesta ja hiuslakasta.:confused: Hajuvedet ja kynsilakat voikin hyvin jättää käyttämättä.
 
Laitan raitoja jos haluan väriä, koko päätä en halua värjätä. Kosmetiikkaa käytän muutenkin vähän, hajuvesiä en ollenkaan. Deosta en luovu kyllä :hilarious:
 
Mä käytän vain pelkkää luonnonkosmetiikkaa enkä mitään synteettisiä aineita. Aion siitä huolimatta minimoida kosmetiikan käytön raskausaikana, sitä pärjää yllättävän vähällä ja hiuksia voi ekokampaajani mukaan luonnonkosmetiikan väreillä värjätä hyvällä omatunnolla, mikäli ei käytä Indigoa. Taidan kuitenkin senkin skipata, tervetuloa harakanpesä :bag::grin
 
Niin harvoin käytän meikkiä et ei tuu muutoksia. Aika luonnonväriset hiukset on jo, tähän pyritty muutama vuos, niin ei tartte värjäyksiäkään miettiä. Kosteutta niin hiuksille kuin vartalolle ja bravo, sekä höylä ja pinsetit niin hyvä tulee
 
Onko muilla muuten kokemusta hyvästä iho öljystä raskauden aikana venymäjälkien ehkäisyyn? Mielellään luonnonkosmetiikan sellainen. Vai riittäisikö ihan kookosöljy...? Esim. Weledan öljy näytti maksaman liki 30€ niin on aika hintava kyllä.
 
Hiuksia en oo värjännyt muutenkaan koskaan, raitoja vaan ottanut välillä mut en niitäkään moneen vuoteen joten saa jäädä. Mut kampaajalla aion käydä loppuraskaudessa, siis ihan tasottamassa vähintään kun viimeks tein sen virheen etten käynyt ja en sit vauvan kanssa halunnut mennä enkä jättää heti hoitoonkaan...

Meikkiä käytän kyllä vähän. Ripsaria nyt lähinnä ja sitä tuskin kokonaan lopetan. Kynsiä lakkaan joskus. Hiuksissa vain shampoo ja hoitoaine käytössä eikä yleensä mitään tujumpia tököttejä. Että tuskin tässä niin kauheesti tulee muutoksia.

Bio-oilia käytin itse viimeksi raskausarpien ehkäisyyn. En tiedä auttoiko vai ei, mut ei tullu ihan älyttömästi niitä. Veikkaisin et tärkeintä on silti se et säännöllisesti kosteuttaa eikä niinkään joku yksittäinen tuote. Siksi voisin kokeilla hyvin sitä kookosöljyäkin.
 
Onko muilla muuten kokemusta hyvästä iho öljystä raskauden aikana venymäjälkien ehkäisyyn? Mielellään luonnonkosmetiikan sellainen. Vai riittäisikö ihan kookosöljy...? Esim. Weledan öljy näytti maksaman liki 30€ niin on aika hintava kyllä.

Kookosöljy on ihan parasta ihon hoidossa, suosittelen! Se tuoksuukin niin hyvälle ja mikä parasta ihan täysin ilman mitään teollisia myrkkyjä. :thumleft
 
Todella vähän käytän kosmetiikkaa raskausaikana ja muutenkin. Lähinnä käytössä hajusteettomat pesuaineet, dödö, hammastahna ja kookosöljyä, jos ihossa on kuivia kohtia. Juhliin laitan ripsiväriä, mutta juhlia ei ole kovin usein, joten luulen että pääsen välttämään sitäkin koko raskausajan.
Pahimmat mitä mielestäni pitäsi ehdottomasti raskausaikana välttää, on hiusvärit, kynsilakka ja hajuvedet. Nehän on luokiteltu ongelmajätteeksikin, :wtf: enkä haluaisi kuorruttaa itseäni niillä, vaikken raskaana olisikaan. Enkä silti ole mielestäni mikään haiseva röllipeikko, vaikka todella minimaalisesti kosmetiikkaa käytänkin. :hilarious:
 
Kookosöljy on ihan parasta ihon hoidossa, suosittelen! Se tuoksuukin niin hyvälle ja mikä parasta ihan täysin ilman mitään teollisia myrkkyjä. :thumleft

Joo, siihen mä taidan kallistua. Käytän sitä kyllä paljon, aivan ihanan makuista ja on tullut ihollekin lotrailtua. Vinkkinä muillekin mammoille, luin että se on äärettömän hyvää aineenvaihdunnalle, eli jos ummetus vaivaa niin lusikallinen päivittäin auttaa :thumleft
 
Mä käytän myös ainoastaan luonnonkosmetiikkaa ja aion käyttää sitä normaalisti raskaudenkin ajan :) ..tosi hyviä ja täysin turvallisia hajuvesiäkin löytyy luonnollisen kosmetiikan puolelta. Hiuksia värjään nykyään tooosi harvoin ja nyt raskaudenkin ajan jätän ne rauhaan..
 
Käytän ylipäätään aika vähän kosmetiikkaa, mutta nyt hieman harmittaa, että en voi värjätä hiuksiani moneen kuukauteen. Minulla on jo hieman harmaita , jotka tahtoisin piiloon. :bag:
Pitää ehkä vielä tutkailla, että viitsisikö kokeilla jotain luonnonkosmetiikkaa, vaikka ihan en ole vakuuttunut niidenkään kaikkien turvallisuudesta.
 
Käytän ylipäätään aika vähän kosmetiikkaa, mutta nyt hieman harmittaa, että en voi värjätä hiuksiani moneen kuukauteen. Minulla on jo hieman harmaita , jotka tahtoisin piiloon. :bag:
Pitää ehkä vielä tutkailla, että viitsisikö kokeilla jotain luonnonkosmetiikkaa, vaikka ihan en ole vakuuttunut niidenkään kaikkien turvallisuudesta.

Luonnollisista hiusväreistä en kyllä ole ihan 100% varma ovatko ihan täysin turvallisia..ei ole kokemusta niistä. Kannattaa tutkailla ja olla tarkkana :happy:
 
Eipä ole mitään muuta kuin dödö ja shampoo käytössä normaalistikkin niin näillä samoilla jatketaan :grin

Mä rasvailin päivittäin,ihan siitä asti kun vatsa alko näkyä, esikoista odottaessa vatsan, kyljet ja tissit. Ei tullut arven arpea. Kuopusta odottaessa rasvailin silloin tällöin jos iho tu ntui kuivalta ja kiristävältä. Yksi pienen pieni arpi tuli navan kohdalle ja vatsa oli hieman isompi kuin esikkoa odottaessa ku pääsin isommille viikoille.

Nyt ajattelin jatkaa samaa linjaa eli rasvaan sit jos kiristää ja tuntuu kuivalta. Esikon aikana käytin ihan noita siohen hommaan tarkoitettuja rasvoja ja öljyjä, mutta kuopuksen kanssa lähinnä sitä mitä sattu käteen.

Mun oma iho on semmonen että öljyt ei toimi. Vinkkinä myös että öljy pitäs laittaa märkään ihoon ei kuivaan :) eli esim suihkun jälkeen ennen kuivausta.
 
Mulla jotenki hormonit herkisti päänahan jo esikoista odottaessa niin en oo hiuksia värjänny varmaan viiteen vuoteen, eli omalla värillä mennään, tosin raskauksien aikana mun tukka on aina tummentunu ni hauska efekti näin kesän jälkeen kun aurinko raidottanu ja sit alkaa puskeen tummempaa juurikasvua raskauden takia :hilarious:. Meikkiäki tulee käytettyä hyvin harvoin ja mitään hajusteita en pysty käyttämään ja kierrän kaikki kemikaliot kaukaa esim lentokentällä kun öklö olo tulee niistä hajuista ilman raskauttaki :grin ei oo siis tarvinnu lasten takia muuttaa mitään, hajusteettomat allergiaystävälliset tuotteet ollu käytössä jo aiemmin omien iho-oireiden vuoksi:)
Mulle tuli varsinki nuoremmasta navan ympärille raskausarpia, mut mun iho on todella herkästi arpeutuva ja kuiva vaikka millä rasvailee, niin ei yllättäny :banghead:
 
Mulla jotenki hormonit herkisti päänahan jo esikoista odottaessa niin en oo hiuksia värjänny varmaan viiteen vuoteen, eli omalla värillä mennään, tosin raskauksien aikana mun tukka on aina tummentunu ni hauska efekti näin kesän jälkeen kun aurinko raidottanu ja sit alkaa puskeen tummempaa juurikasvua raskauden takia :hilarious:. Meikkiäki tulee käytettyä hyvin harvoin ja mitään hajusteita en pysty käyttämään ja kierrän kaikki kemikaliot kaukaa esim lentokentällä kun öklö olo tulee niistä hajuista ilman raskauttaki :grin ei oo siis tarvinnu lasten takia muuttaa mitään, hajusteettomat allergiaystävälliset tuotteet ollu käytössä jo aiemmin omien iho-oireiden vuoksi:)
Mulle tuli varsinki nuoremmasta navan ympärille raskausarpia, mut mun iho on todella herkästi arpeutuva ja kuiva vaikka millä rasvailee, niin ei yllättäny :banghead:


Tää onkin jännä että mulla on pylly ja reidet täynnä raskausarpia jotka on tulleet teininä enkä ollut silloin raskaana. Mut sit kahdesta raskaudesta on tullut vaan yksi jonkun 2 senttiä pitkä ja puol senttiä leveä tohon navan päälle. :eek: Onneksi otin navakorun pois kun aloin esikkoa odottaa tai olis varmaan revennyt aika rumasti :/
 
Käytän täysin samoja, kuin ennen raskauttakin. Herkän ihon kanssa ja ympäristötietoisena on tullut jo aiemmin mietittyä kemikaalikuormaa. :)
 
Mul ei oo tullu aikaisemmista raskauksista yhtään arpia, vaikka en oo rasvannut mitenkään säännöllisesti.
 
Takaisin
Top