Kosmetiikka raskauden aikana

Mie oon kyllä käyttäny monta vuotta samaa dödöä.Taaperon odotuksessa olin muutenkin ihan pihalla alkuun kaikissa ohjeissa.04 ja 05 on kaks ekaa syntyny eikä silloin näin paljoa ohjeistettu.Paljon on tullut tässä välissä lisää.En meikkaa kuin pari kertaa vuodessa ja hiuksissa oma väri niin niiden suhteen ei onneks tarvi miettiä.
Niinpä, onhan sitä aika täyspäisiä (tai sitte ei :D) tullut aiemminkin. Tieto lisää tuskaa...vaan mitäpä mama ei tekisi vauvelinsa eteen... Ite oon kans käyttäny iät ajat samaa dödöä...
 
Mä nyt ajattelin pitäytyä ihan samassa Rexonassa mitä olen tähänkin asti käyttänyt. Ihan terve tyttö tuli edellisestäkin dödöstä huolimatta :D
 
Ja ihan tiedoksi kaikille jotka ajattelee että se alumiiniton ei pidä kun siihen siirtyy käyttämään. Sen pitäisi ajan kanssa tasaantua kun keho tottuu siihen.
itse ole kyllä ajatellut mennä niillä samoilla tuotteilla pitkälti millä muutenkin.. mulla on tällä hetkellä ripsipidennykset (aah.. arjen helppous.. :wink) meikkiä käytän muuten todella vähän.
 
Mun meikkaukset on joko meikkivoide tai meikkivoidepuuteri ja joku kajali. Nyt väthösin itte kulmakarvat. Hiuksia miettiny et ottaisko vaan raitaa vai mitä tekis kun aivan karmee tyvikasvu. Dödöä käytin ja normi pesuaineet suihkussa
 
Mä käytin jo edellisen raskauden aikana suurimmalta osin luonnonkosmetiikkaa ja oon siirtynyt siihen nyt oikeastaan kokonaan. Mahdollisimman vähän kemikaaleja yritän muutenkin käyttää, ettei lapsi saa ylimääräisiä jos ei ole pakko.
 
Mua on alkanut yhä enenevässä määrin kiinnostaa siirtyminen luonnonkosmetiikkaan ja ylipäänsä vähentää kemikaalien käyttöä. Esikoista oottaessa vähensin hiusten värjäämistä ja nyt on oma väri päässä. Hoitovapaalla kun on niin meikkiä ja hiuksia laitan muutaman kerran viikossa. Ihoa rasvaan päivittäin atooppisen ihon takia.

Oon googlettanu luonnonkosmetiikkaa ja äkkiseltään ne vaikuttaa kamalan kalliilta. Ja ilmeisesti kaikki luonnonkosmetiikkakaan ei ole sen parempaa tai turvallisempaa kuin "tavis"kosmetiikka? Oisko kenelläkään suositella tai linkata jotain artikkelia tms mistä voisi aloittaa? Ja ihan vinkkejä hyväksi todetuista tuotteista (meikit, dödöt, shampoot, hoitoaine, suihkugeeli, naamanpuhistus, hiusten muotoilutuotteet ym.) ottaisin mielelläni vastaan. :)
 
Mie olen siirtynyt pääsääntöisesti luonnonkosmetiikkaan. Shamppoo ja hoitoaine (ruskeat pumppupullot missä mummon kuvat kyljessä) löytyy prismasta alle 3e/purkki ja kestää pari kk. Omat luonnonkosmetiikkameikit ei ollut kalliita. Kävin luonnonkosmetiikka hoitolassa missä katottii mulle sopivat meikit. Lily Lolon tuotteet oli mulle hyviä ja kohtuuhintaisia.
 
Mie oon käyttäny Prismasta ja Cittarista löytyviä Urtekramin shampoita ja saippuaa. Muuten tuossa laskin että muita kosmetiikkatuotteita en juuri käytä, jojobaöljyä kasvoille jos tuntuu kuivalta, ja deodoranttia (doven alumiiniton). Meikkejä käytän niin harvoin, juhlissa vaan, että ne on ihan tarvis merkkiä. Sit hammastahna. Joskus tosi harvoin pesen kasvoja muulla kun vedellä ja laitan hoitoainetta hiuksiin. Yllätyin miten vähän tuotteita sitä tarviikaan! Ihokin on tottunu tosi hyvin vesipesuun ku tuntu että nuorempana käytin vaikka mitä puhistusaineita ja aina vaan oli ongelmia, mutta lopulta ku alotin jojobaöljyn käytön ja jätin saippuoilla pesemiset pois ni iho parani tosi hyvin. Suosittelen kokeilemaan! :)
 
Mie oon käyttäny Prismasta ja Cittarista löytyviä Urtekramin shampoita ja saippuaa. Muuten tuossa laskin että muita kosmetiikkatuotteita en juuri käytä, jojobaöljyä kasvoille jos tuntuu kuivalta, ja deodoranttia (doven alumiiniton). Meikkejä käytän niin harvoin, juhlissa vaan, että ne on ihan tarvis merkkiä. Sit hammastahna. Joskus tosi harvoin pesen kasvoja muulla kun vedellä ja laitan hoitoainetta hiuksiin. Yllätyin miten vähän tuotteita sitä tarviikaan! Ihokin on tottunu tosi hyvin vesipesuun ku tuntu että nuorempana käytin vaikka mitä puhistusaineita ja aina vaan oli ongelmia, mutta lopulta ku alotin jojobaöljyn käytön ja jätin saippuoilla pesemiset pois ni iho parani tosi hyvin. Suosittelen kokeilemaan! :)

Samaa mieltä, mitä vähemmän tököttejä sen parempi :) ja ne mitä "joutuu" käyttämään esim kosteuttamiseen voi olla ihan perus kookosöljyä.
 
Mä käytän Ekopharman tuotteita kosmetiikassa. Hiuksia olen värjännyt/sävyttänyt COLOR mask hoitoaineella
 
mä olen lopettanut hiusten värjäämisen jo yli 10 vuotta sitten, oma väri on ihan jees ja syvennän sitä välillä color maskeilla tai värillisillä hoitoaineilla. Iho on paremmassa kunnossa, joten kevyempi meikkivoide riittää hyvin. Pesen meikit Aqualanilla ja misellivedelllä pois.
 
Ai niin ja herkistyneen hajuaistin vuoksi shampoot ja hoitoaine piti vaihtaa. Yhdellä viikolla pystyin pesemään hiukset Risto Räppääjä xz shampoolla kun siinä oli todella mieto kolan tuoksu.
 
Takaisin
Top