Kosmetiikan käyttö raskausaikana

Ihan samalla tavalla kuin ennenkin. Ei ole syytä muuttaa raskauden takia mitään normaaleita kauneusrutiineja! Solarium on nyt ollut ainoa jota olen vähentänyt vaikka eihän sekään vauvaan vaikuta.

Täälläkään ei kauheesti hehkuta ja joskus aamusin säikähtää ku kattoo peiliin :woot: no ei vaiskaan. Ripsaria joskus ja naamarasvaa kuivalle iholle. Hiukset värjätty viimeks syksyllä ja onhan tuo juurikasvu sen mukanen, mutta ehkäpä sitten päädyn raitoihin, jahka tässä joskus niin pitkälle kerkiää.

Oikeesti mistä on peräisin väite että nainen hehkuu raskauden aikana. Saati että on seksikäs tai parhaimmillaan. :) Mihin se perustuu? Empä voi muuta todeta että asia on ihan päinvastoin kaikilta osin.
Olen ollut kaikkein karmeimmillani ihan joka raskaudessa. Kyllä te tiiätte vaivat ja pöhötykset! Omg!!

Miun sisko kerto että hänen kehuttiin hehkuvan raskausaikana. Hän eli silloin raikulivuosia ja epäili että hehku johtui siitä ettei enää ollut kokoajan kännissä tai krapulassa :wink

Mietin että ehkä miuta nuo kosmetiikan mahdolliset haittavaikutukset huolettaa erityisen paljon siks et meidän lapsella tulee olemaan perinnöllistä alttiutta muutamaan vakavaan sairauteen. Haluun minimoida riskin että valinnoillani lisää alttiutta enää mihinkään muuhun. Uskon myös vakaasti tieteeseen ja sen myötä siihen, et tän hetkinen tieto turvallisuudesta voidaan myöhemmin kumota. Siks oon mieluummin liian varovainen. Vaik todennäköisintähän oikeesti lienee et ei omalle lapselle noita haittavaikutuksia tuu.

Oon kyllä saanut muutettua suhtautumistani omaan kosmetiikan käyttööni. Aluksi lopetin shampoon, hoitoaineen, kasvojen pesuaineen ja suihkugeelin käytön ja siirryin pelkkään oliivisaippuaan. Parin viikon jälkeen naaman iho oli kuiva, tukka tahmanen ja takussa ja vartalo narskuvan puhdas :joyful: nyt siis taas huomattavasti rennommalla otteella :cat:

Tuosta hehkumisesta... nyt kun on päässyt siitä huonosta olosta eroon, niin alan ymmärtää osittain hehkumista. Vaikka selkää kolottaa ja liikkuminen ei ihan niin reipasta. Aika usein tulee röyhtäiltyä ja närästääkin, mutta... hiukset eivät tunnu rasvoittuvan lainkaan ja muutenkin hyvässä kunnossa. Ja miestä ei ainakaan ole haitannut "vähän" uhkeampi ulkomuoto. Ja kait se onnellisuuskin ulospäin näkyy. Eli tosiaan voin vähän ymmärtää tuota sanontaa, vaikkei hehkuva olo olekaan.

Vois tosiaan veikata että viittais siihen että se sisäinen onnellisuus/salaisuus hehkuu olemuksessa ja silmissä...
Tai lihomiseen... tai diihen kun kehon lämpö nousee niin silmät ja posket voi hehkua...

Oikeesti mistä on peräisin väite että nainen hehkuu raskauden aikana.

Väitehän perustuu sille, että veren määrä kasvaa huomattavasti raskauden aikana ja ylimääräinen pakkaa myös kasvoihin saaden ne "hehkumaan". Jos tuota hehkua on jo omasta takaa ("Mikä on päivän väri?"), niin kasvojen ylenpalttinen rusotus voi tuntua kaikelta muulta kuin hehkulta :joyful:

Itse en ole koskaan oppinut meikkaamaan niin ei ole sitä ongelmaa :)
Jos on keväällä ja kesällä juhlia niin laitan (tai joku muu laittaa mun hiukset ja naaman ;) )

Kulmat ja ripset suunnittelin värjääväni jossain kohtaa..

Kerran raidotin koko pääni ettei juurikasvu näyttäisi niin pahalta..
Veikkaan että raidotan jossain kohtaa uudestaan..

Jos hiuksia haluaa värjätä, mutta hiusvärien ammoniakki ja muut myrkyt pelottavat lapsen kannalta, kannattaa etsiytyä sellaiselle kampaajalle, joka värjää Elumen-väreillä, joissa ei ole ammoniakkia ja jotka ovat turvallisuudeltaan suoravärien luokkaa eli hyvin hellävaraisia ja turvallisia. :) Raskaana tosin voi vissiin käydä myös niin, että värit eivät tartu yhtä hyvin hiuksiin kuin ennen.

Mä en ole hirveästi kosmetiikkaa joutunut miettimään, kun mulla on hiusväriä vain latvoissa ja ylläpidän sitä color maskilla, joka on turvallinen ja hellävarainen värihoitoaine, eikä väri muutenkaan eksy kuolleesta hiuksesta kroppaan ja vauvaan, kun se ei edes osu päänahkaan. Meikkejä olen käyttänyt normaalisti, hiuslakkoja ym en käytä muutenkaan kuin juhlissa eli ehkä kerran vuodessa...

Meikkejä normaalisti mutta kuitenkin aika kevyesti niin kuin muutenkin, hiuksia ei tarvitse väritä kun tykkään väristäni.. hehkumisesta ehkä tunnen että olen saanut enemmän huomiota miehiltä raskaaksi tulon jälkeen mut en tiedä miksi :D Hiukset/kynnet/ripset on ollut kyl paremassa kunnossa ja hienompia ehkä vitamiinien takia :D

Mä oon aina käyttäny paljon kosmetiikkaa. Meikkaan joka päivä, lakkaan myös kynnet. Hiuksia en värjää, onneks on niin hyvä oma väri:) Alkuraskaudessa käytin hengityssuojaa aina kun lakkasin kynnet tai käytin lakanpoistoainetta. Nyt en oo enää jaksanu. Käytän normaalistikin paljon luonnonkosmetiikkaa, raskaana oon vaihtanu vielä enemmän tuotteita luomuun.

Bebes infon sivulla on hyvä juttu tästä ja lista ainesosista, joita kannattaa välttää kosmetiikassa.

http://www.bebesinfo.fi/sivu.php?artikkeli_id=367

Takaisin