Koska tärppäsi?

Yrittäminen aloitettiin tasan vuosi sitten. Tiesin kyllä tarkalleen koska ovuloin, mutta pari kiertoa meni alkuvuodesta ohi, kun muka aina oli jotain. Olin tosi kiukkunen ja ilmoitin jo miehelle, että pitääkö tässä hoitoihin lähteä, että saadaan projekti taas käyntiin. Se sattui olemaan ovulointi-päivä ja mies ilmoitti, ettei tässä mitään hoitoja tarvita.
Ja se oli siinä :angelic:

Muokattu viimeksi:
Esikoinen tärppäsi muistaakseni 5. kierrosta, tämä toinen kolmannesta (mutta käytännössä tokasta, koska huhtikuussa ei kiireiden takia peitto heilunut oikeaan aikaan.)

Olin toukokuussa Oulussa työmatkalla ja tunsin ovulaation joka oli pari päivää etuajassa. Tulin illalla kotiin ja jouduin herättämään miehen, että nyt tai ei koskaan.

Ensimmäinen tärppäsi toisesta kierrosta. Silloin oli ihan untuvikko kaikista ovulaatio ja kiertojutuista, joten yrittäminen aloitettiin liian myöhäisessä vaiheessa kiertoa.
Toinen tärppäsi ekasta kierrosta ja tämä kolmas taas toisesta kierrosta.

Täällä aloitettiin yritys maaliskuussa ja heti ensimmäisellä kertaa tärppäsi. Olin aika ihmeissäni, että niinkin nopeasti, mutta tuo raskaus päättyi sitten varhaiseen keskenmenoon.

Tämä tärppäsi sitten heti seuraavasta yrityskerrasta.

Esikoinen tuli heti. Tämä kakkonen kesti 9 kk päätöksestä plussaan (kierto oli aivan sekaisin minipillerien jälkeen).

Esikoinen tärppäsi heti. Sitten tämä uusi tulokas; kävin 25.5. poistattamassa kierukan ja sattumalta alkoi samana päivänä menkat (tai oikeastaan edellisenä päivänä jo aavistelin et alkavat). Sitten tein testin juhannusaattona, eli ekasta tärppäsi tämä toinenkin, mitä en uskonut et tapahtuis. Tyytyväinen olen kuitenkin :)

Esikoista meillä tehtiin puolivuotta, välissä oli yksi km. Tätä toista ei keretty tehdä oikeastaan ollenkaan, kun tuli niin yllättäen. Välissä siis kondomia käytettiin ja välissä "unohtui". Oltiin toki jo puhuttu, että syksyllä voisi tärpätä toinen, kun sektiosta olis vuosi kulunut. No ei keretty odottaa vuotta :)

meillä ei koskaan ollut käytössä hormonaalista ehkäisyä ja kondomit jätettiin pois joskus syyskuussa ajatuksella, et jos tärppää niin tärppää... Tässä keväällä jo vähän masistelin kun ei ollu tärpänny, vaikkei mitenkään yrittämällä yritettykään. Taisin myös kerran tai kaksi tiuskia miehelle, että menkat alkoi... :/
Mutta nyt sit tosiaan toukokuussa tärppäsi ja la 4.2.
Olin jo ihan varma, että en oo raskaana, kun tein vissiin liian aikasin ekat raskaustestit ja mitään ei näkynyt... Sit lopulta kun menkat oli 4pv myöhässä tuli vahva plussa. :)
Olin yhtä hymyä!! Vauvakuume mulla on ollut jo 10 vuotta... xD

Meillä tosiaan tärppäs ihan yrittämättä, ehkäsystä huolimatta. Yritys oltas varmaan alotettu about nyt, mutta oonkin sitten sen sijaan jo raskaana viikolla 10 :D

Esikoista ehdittiin yrittää noin kolme kiertoa, mikä mun tapauksessa tarkottaa reilua puolta vuotta, melkein 8kk:ta, kun kierto on niin pitkä :)

Meillä ensimmäinen tärppäsi kolmanteen kiertoon ja nyt tämä toinen tuli ihan yrittämättä. Ilmoitin vain miehelle maaliskuun puolessa välissä että lopetan minipillerit kun nei ei oikein mulle sopinut, eikä mies sitten innostunut kondomia käyttämään :D yhdet menkat ehti olla välissä. Mulla on yleensä ollut säännöllinen kierto, mutta noi minipillerit kyllä sotki sen niin että raskaustesti näytti plussaa vasta viisi viikkoa menkoista. La onkin sitten 5.2. vaikka menkkojen perusteella laskettuna olisi ollut 25.1. Semmoinen hauska sattuma vielä että tärppi on ilmeiseti käynyt juuri meidän häiden aikaan toukokuun puolessa välissä :D

Poistin maaliskuussa kapselin ja kahdet menkat tuli poiston jälkeen (kapselin aikana ei ollenkaan). Yritystä ei edes vielä ollut kun oltiin laskelmoitu että hormonaalisen ehkäisyn jälkeen menee kuukausia raskautta ja siihen päälle vielä mun ylipaino (lääkäri sanonut mulle että reilusti ylipainoinen ei raskaudu helposti). Ajatus siis oli että jos nyt joulukuussa tärppäis niin la menisi ensi syksyyn eli siihen kun esikoinen menee kouluun. Mun työajat kun on ihan hullut niin haluun olla kotona kun kouluun lähtö tulee. Tuo kun on niin haaveileva ettei ikinä tule ehditään ajoissa jos ei perään katso.

Ekasta kierrosta. Meillä oli tosin periaate että tulee kun on tullakseen, vuoteen ei mitään ehkäisyä ollu käytössä ja ajattelin että en tuu raskaaks, et nyt on yrittämällä yritettävä ja niin vaan raskaduin ekasta kierrosta ja nyt 10+5 :) tein kyllä ovulaatiotestejä ja join greippimehua ja alotin foliohapon syömisen, liekö ollu niillä vaikutus.. :D

Eka tuli yllättäen, kakkosta yritettiin muutama kierto ja kolmas tuli ehkäisystä huolimatta.
Neljättä yritetty, kaksi km, yritystä takana nyt n 8kk

Meillä vähän erilainen tarina. Vuonna 2011 päätettiin miehen kanssa, että nyt saa lapsia tulla jos on tullakseen. No, siitä meni pari kolme kuukautta, kun mies loukkaantui vakavasti onnettomuudessa ja siitä pariin vuoteen ei sitten voinut edes ajatella koko lapsiasiaa. Lopulta kävi ilmi, että tämän onnettomuuden vuoksi lapsia ei tulla saamaan koskaan ilman hoitoja. Niinpä sitten vajaa pari vuotta sitten syksyllä saatiin lähete lapsettomuuspolille ja puolitoista vuotta siinä sitten meni hoidoissa ennen kuin tämä ensimmäinen plussa siihen testitikkuun piirtyi. Olen onnellinen jos edes tämä yksi lapsi saadaan iloksemme!

Eka tärppäs heti. Samoin edellinen raskaus joka päättyi varhaiseen keskenmenoon. Keskenmenon jälkeen oli jotenkin epävarma olo joten pidettiin vähän taukoa. Nyt tärppäs tokasta kierrosta :)

Takaisin