Koska tärppäsi?

susannne

Varmaotteinen viestittelijä
Helmikuunmammat 2016
Tammimammat 2018
Olis kiva saada yhteen ketjuun kertomuksia kauanko tärppiin meni :) näkee vähän miten erilaisia aikoja ja tarinoita on :)

Meillä yritys alko 7/14 ja kolmannesta yrityskerrasta tärppäsi. Tuo päätyi kuitenkin myöhäiseen kkm. Kkm jälkeen tämä tärppäsi neljännestä yrityskierrosta :)
 
Eka yrityskerta.. enkä todellkaan odottanut.. suoraansanoen oon vieläkin aivan järkyttynyt että nytkö jo? Mutta eipä sitä itse saa valita millon tärppää..
Oon paljon lukenut katkeria kommentteja siitä että on vuosia yritetty ja sit joku tärppää ekasta kerrasta ja sitä vihataan tai ajatellaan että eipä ton tarvinnu ku ajatella ni tärppäs.. itse ainakin vietin aikaa foorumilla alkuvuodesta ennenkun aloitettiin yritys ja tärppäsi ekasta kierrosta :o enpä mä sitä saanut valita itse mut en valita toki.. oisin voinut varmasti odottaa pidempäänkin että joku muu tätä yrittänyt olisi tilallani nyt mutta minkäs teet. :o yritän olla kiitollinen ja onnellinen tästä lahjasta <3
 
Minä en ole koskaan tuntenut katkeruutta nopeasti onnistuvia kohtaan, enemmänkin katkeruutta omaa kroppaa kohtaan, kun se pettää minut näinkin tärkeässä asiassa eikä toimi kuten pitäisi. On todella hämmentävää, kun kaveri pyytelee anteeksi sitä, että heillä tärppäsi heti, kun ei se ole oman päätösvallan alla kuinka nopeasti tässä onnistuu.
 
Mun käy sääliksi myös ne jotka pitkään yrittäneet mutta eivät ole saaneet tärppiä, en kuitenkaan koe huonoa omaatuntoa siitä että meillä jälleen tärppäs ensiyrittämällä
 
Täällä myös tärppäsi ensimmäisellä yrityksellä. Mies vitsaili, että tämän jälkeen hän ei uskalla edes puhaltaa mua päin! :grin
 
Meillä kanssa tärppäsi ensimmäisestä, vähän vahingossakin. Ja olo ehkä siksi vieläkin kovin epäuskoinen.
 
Mä vähän ihmettelin kun uusimmassa vauva-lehdessä oli just tästä puhetta, että niinkin iso prosentti raskautuu ekasta kierrosta mut näkyy se näköjään täälläkin :)

Enkä minäkään muille ole kiukkunen kun omalle kropalle (ja sillekin keskenmenoista, en tosta yritysajasta).

Meillä meni reilu vuosi, sisältäen kolme keskenmenoa..
 
Täällä on yritys aloitettu vajaa vuos sitte. Sekä keskenmennyt että tämä raskaus tärpänny neljännestä kierrosta
 
Meillä meni puolitoista vuotta yrityksessä. Liian monet pitää sitä itsestään selvyytenä et tekee lapset esim.tietyn ikäisenä niin itsekin ajattelin. Esikoinen onnistu puolen vuoden yrityksellä.mun kierto on epäsäännöllinen enkä tiiä millon ovuloin ni sekin on vaikeuttanut puputtelujen laskelmointia... Nyt kuitenkin 7+1.
 
Niinkuin tuolla jossain kirjottelin että me miehen kanssa yritetty melkein sen 2 vuotta, no Vapun tienoilla sitten tärpännyt vihdoin ja viimein. La olis neuvolan mukaan 31.1.2016 nyt rv 9+1 toivotaan kovin miehen kanssa että tää kaveri pysyis matkassa, ainakin eilisen oksentelun myötä luulisi olevan matkassa.. Käytiin 1.6 neuvolalääkärillä kun ei tiedetty millä viikolla oon kun ollut niin epäsäännölliset menkat ettei edellisistä ollut tietoa, no neukkilekuri sanoi että rv 5 silloin ja saatiin ultra kuva mukaan ja tuo tehtiin alakautta.. Niin ja neuvolassa sitten 18.6 laskettiin että olis ollut menkat huhtikuussa, no eipä oo ollu että ne on jääny välistä.. Ja tää olis ensimmäinen lapsi meille. Kovasti odotetaan! <3 :)
 
Tokasta kierrosta tärppäsi täälläkin :) Aioin jo aloittaa pillerit uudestaan, kun mieliala vähän vaihteli että haluammeko sittenkään vielä... En koskaan päässyt aloittamaan uudestaan :)
 
Me päätettiin tammikuussa, että vauva saa tulla jos on tullakseen. Kammarissa oli kuitenkin oviksen aikaan aina hiljaista ja huhtikuussa kun menkat tulivat päätin, että nyt yritämme koko seuraavan kierron ajan, kun ei mulla oikeesti ollut varmuutta ovulaation ajankohdasta. Esikoisen yksivuotis syntymäpäivänä sai tämä toinen sitten alkunsa, mikä on mun mielestä hauska, koska oltiin sanottu, että sektion jälkeen vuosi väliä raskauksilla. Tavallaan siis tärppäsi heti ekasta kierrosta, koska pupuilua oli sen verran useesti, että raskautuminen oli ylipäätään mahdollista.
 
Me jätettiin ehkäisy pois joulukuussa 2014, ja toukokuussa 2015 sitten tärppäsi. Eli puoli vuotta sai tehdä negatiivisia ennen kuin löytyi salamatkustaja masusta. :)
 
Ensimmäinen tuli vähän vahingossa, tosin pillereittä olin ollut silloin jonkun kuukauden. Toinen tärppäsi nyt toisella yrittämällä.

Olen myös seurannut sivusta muutamaa, joilla raskautuminen ottaakin yllättäen vuosia ja erilaisia hoitoja. Siinä on pahoillaan toisen puolesta ja kuitenkin ylpeä omasta kehosta, joka tuntuu toimivan kuten pitää. Tilanne voisi olla päinvastainen.
 
Meillä kesti lähes kaks vuotta ekaan raskautumiseen ja se meni kesken helmikuussa. Sen jälkeen meni 4 kiertoa kunnes tärppäs uudelleen. Nyt 7+4
 
Kaikki alkoi helmikuun puolenvälin tienoilla. Käytössä oli ehkäisykapseli ja raskautuminen siis epätodennäköistä.
Niinhän siinä sitten kävi että tulin valeraskaaksi (en tiennyt sen olevan mahdollista ihmisillä).
Kaikki mahdolliset oireet oli, vatsa kasvoi, rinnat oli kipeet, hillitön pahoinvointi, 5 raskaustestiä ja lopuksi lääkäriin.

Miehen kanssa oltiin tavallaan huvittuneita, koska oltiin seurusteltu niin vähän aikaa, ja oltiin muutenkin puhuttu ettei lapsia hankittais (miehellä edellisestä liitosta kolme poikaa ja mulla yks poika).

Asiaa sitten hetken maisteltuamme, tulimme siihen tulokseen, et ilmeisesti mun vartaloni vastoin järkeä, tahtoo vielä kokea yhden raskauden (ja tyttö olis kiva). Poistin kapselin maaliskuun lopussa.

Toisesta kierrosta tärppäs :dance011
Nyt 5+6.
 
Takaisin
Top