koska tärppäsi?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nuu_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Me jätettiin pillerit pois tammikuussa 2008. Eka positiivinen tuli kesäkuussa 2009 mutta se meni viikko siitä kesken. Sitten tuli positiivinen syyskuussa 2009 ja sitä tässä nyt kovasti odotellaan, koska päättää maailmaan tutustua [:)] Laiskakseltaan yriteltiin.

jätettiin pillerit pois helmikuussa ja positiivinen testi maaliskuussa, eli seuraavista tärppäs. tämä meni kesken ja nyt odotellaan syntyväksi jo pikku hiljaa [:D]

Ihana yllätyshän tuolla masussa kasvaa, ei ihan tällä hetkellä odotettu saapuvaksi, mutta kun kerran halusi tulla ehkäisystä huolimatta, niin kyllä me ollaan miehen kanssa aika innoissamme[:)] Joskus täytyy vaan uskoa kohtaloon..

Jätin ehkäsyn elokuussa 2009, ei yritystä vaan mentiin, että tulee, jos on tullakseen. Marraskuussa positiivinen. Ajattelin itse, että vuoden alusta ehkä tulee, jos tulee.. Olisi kyllä sopinut paremmin elämäntilanteeseen se vuojen alku[:)], mutta hyvä näinkin.

Täälä ehkäisy jätettii pois isäinpäivänä 2008; mies otti asian ensin puheeksi.[:)]

Plussa tuli 2009 lokakuussa.[:)]

Odotettu iloinen yllätys oli. kuukautta vaille vuosi meni, että tärppäsi; jossain vaiheessa mielessä kävi; saanko lapsia ollenkaan? Tuo melkein vuosi tuntui ikuisuudelta, vaikkei yrittämällä yritetty, vaan päätettiin, että saa tulla meidän elämään yksi perheen jäsen lisää, jos niin on tarkoitettu[:)] Tulihan se vihdoin.[:)]

Ja kaikki mennyt hyvin ihan alusta asti.

Silloin kun plussa testin tein; en osannut, yhtään odottaa, että edes olisin raskaana. Olin jo "unohtanut" koko asian[:D]

Jouluaattona 2008 jätettiinehkäisy pois. Yks kierto oli välissä, ovuloinnin tunsi selvästi ekalla kierrolla, myös toisella eli tärppäävällä kierrolla.

jätin pillerit pois helmikuussa 2009 ja vuoden verran meni :) ehti jo huolestua et pystyykö edes vaaveja saamaan, ku ihka eka odotus :)

emzu; Sama juttu kun tääläkin.

KYllä sitä monesti vuoden aikana ehti miettimään että saakohan lapsia vai ei. Vaikkakin vuosi on tosi pieni aika, verrattuna moneen muuhun, jotka ovat yrittäneet esim. 10 vuotta ja sitten vasta tärppää. Kaikki kun on niin pienestä kiinni. Pieni ihme.[:)]

Tammikuussa jätettiin suojaus pois ajatuksella tulee jos on tullakseen ja helmikuussa tärppäsi, eli nopeeta toimintaa. Ei varsinaisesti yritetty mutta olin kuitenkin kuvitellut (ja varautunut) että joutuisi kauemmin yrittämään.

Jätin pillerit pois syyskuussa 09 ja ajateltiin että tulee kun tulee. Tietysti sitä aina jännitti että alkaako menkat vai ei ja pieni pettymys ku alkoi, mutta hyvällä mielellä mentiin eteenpäin ja sitten tammi-helmikuun vaihteessa mulla oli koko ajan kutkuttava tunne mahassa ja kaverin kanssa puhuessa hän sanoi minulle että kyllä varmasti olet raskaana ja testin tein ennenkuin menkkojen olis pitäny alkaa ja positiivistahan se näytti[;)]

Moro!

Lokakuussa jätetettiin pillerit pois eikä mitään "luomumenkkoja" ehtinyt tulla kertaakaan. Oltiin erittäin öönä!

Edit: Tämähän tietysti johtui selvästi ihan siitä että olin tehnyt kalenteriin tarkat ovulaatiolaskelmat. Mies oli reissuhommissa ja viikonloput vaan kotona. No, aina kun toinen ovesta pääsi sisään niin minä ryntään vastaan että "NYT on otollinen hetki!! Tää on se viikonloppu!!" - - - Ja niitä viikonloppuja oli jotain 3 peräkkäin kun aina oli otollinen hetki.. Kalenterissa oli keltasia rinkuloita ovulaation merkiks melkein joka päivälle. Krhm. Mutta hei, se toimi :'DD

Mentiin marraskuussa kihloihin, samana iltana päätime jättää ehkäisyn pois (kortsu) ja samana iltana olen tullut raskaaksi.
Joten yllärihän se oli että heti tulin raskaaksi mutta kuitenkin yhteisestä päätöksestä jätetty ehkäisy pois.. [:)]

Maaliskuussa 2009 jätin pillerit pois ja elokuun lopussa plussasin. Jos olisi ollut normaali pituinen menkkaväli niin olisin vastannut että viidennestä tärppäsi, mutta kun kiertojen väli (n. 45 päivää) syystä tai toiseista pitkitty niin vastasin, että kolmannesta.  Ekassa ultrassa (rv 7) näkyikin sit kaksoset, joista toinen kuitenkin meni kesken. Laskettu aika siirtyi ekassa ultrassa 3 viikolla myöhemmäksi ja nyt se myöhempikin la. on jo ylitetty. Blääh! Aina mie saan odotella kaikkea..

Olen vauvakuumeillut aika kauan. Tajusin haluavani äidiksi 24-vuotiaana sinkkuna, kun luulin tulleeni vahingossa raskaaksi. Yllätyksekseni olin tosi pettynyt kun testi näytti negatiivista. Siitä asti ajatus omasta lapsesta on pyörinyt mielessä sillai että kohta, ei ihan vielä... mutta miestä ei vaan löytynyt.
Ehdittiin asua nykyisen poikaystävän kanssa alle vuosi yhdessä, kun ehkäisyresepti loppui. Ei ollut enää mitään motivaatiota uusia sitä. Onneksi mies oli samaa mieltä, että ei uusita.
Olin huolissani onnistutaanko saamaan lasta, kun olen ylipainoinen, sairastellut ja yli kolmekymmentä. Hirveellä yrittämisellä heti aloitettiin: laihdutin GI-ruokavaliolla ja kuntoilemalla melkein 10kg, tikutin ovulaatiot, soin foolihappoa, greippiä ja parsakaalia. Tärppäsi tokasta kierrosta. Olin aivan yllättynyt ja osaan todella arvostaa onneani. En pidä raskautta ja tulevaa vauvaa itsestäänselvyytenä vaikka helpolla tärppäsikin.

Meillä jätettiin lokakuussa 2009 ehkäsy pois ja samantien tärppäs. [:)] Ajateltiin kyllä ettei ihan heti tärppäis ku on molemmilla puolilla tota lapsettomuutta mutta oikein iloinen yllätys oli kun marraskuun puolessa välissä positiivisen testin. [:D]

Heinäkuun -09 puolivälissä jätettiin ehkäisy pois että saa tulla kun on tullakseen -oltiin varmoja että vuoden verran siinä kuitenkin ainakin menee niinkuin lähes kaikilla lähipiirissä.
Syyskuun puolivälissä plussattiin ja mukana pysyi, LA 20.5 [:)]
Aikalailla yllätys oli kyllä että niinkin nopeasti, testikin tehtiin vasta kun menkat oli reilusti myöhässä ja oltiin edelleen sitä mieltä että kierto vaan on sekaisin, ei voi vielä olla mutta tehdäänpä nyt varmuuden vuoksi [:D]

Takaisin