Koska ajattelitte kertoa?

Kiitos tsempeistä :Heartred Noin kai se on ajateltava. Oli vaan vähän hassua kun anoppi on yleensä muuten aika innoissaan monesta asiasta, niin nyt tuntui menevän ihmeen vakavaksi :p

Mun vanhemmat on aina kans alkuun tosi nuivia, kun jonkun tollasen isomman uutisen kertoo. Ensireaktio on joskus tosi tylykin, mutta kunhan saavat sulatella asiaa ovat todi onnellisia. Näin kävin kun mm. kerrottiin naimisiin menosta.

Ei siis odotukset mitenkään korkeimmillaan tän vauvauutisen kanssa, mut voihan ne "vanhukset" yllättää positiivisesti tällä kertaa :)

Pikkujoulukausi lähestyy ja meil on töissä jo suunniteltu tän vuoden pippaloita. Ne on kunnon kalsarikänni-iltamat mökillä ja ihan mahti reissuja ovat aikaisempina vuosina olleet. Nyt yks jo kyseli miks mun nimi ei oo listassa. Valehtelin että saattaa olla muuta menoa silloin ja heti sain kommentin, että paksuna taidat olla. Oleppa siinä sit pokkana ja selittele, että heh heh niin varmaan... En tosiaan haluis työporukan ihan vielä tietävän...

Me aateltiin kertoa jouluna, jos pysyy salassa siihen asti :) Tää on nyt neljäs lapsi ja aina ollaan kerrottu vanhemmille ensimmäisenä ja yleensä minun äiti on hoitanut tiedottamisen kaikille muille, vaikka ollaan pyydetty että haluttais itse kertoa! Innokas mummu ku on :D Mutta sitten jos joku kysyy niin voidaan kertoa, mutta kukapa kehtaa kysyä: "hei, ootko raskaana?" ;)

Tilasin esikoiselle joululahjaksi Sinusta tulee isosisko -kirjan. Vielä en tiedä avataanko kotona kaksin vai perhejoulun vietossa vanhempien ja sisarusten ja sisarusten lasten läsnäollessa.

Mies oli mennyt kertomaan pomolleen tänään. On tavallaan perhetuttu, joten on vaan ajan kysymys kun hänen vaimonsa varmistaa minulta asian :D Hyvä vaan kun mieskin saa nyt juttuseuraa toisesta isästä ja on joku kenelle jutella. Toivon mukaan muille voidaan pitää asia vielä salassa reilun kuukauden.

Muok// Ihana reaktio tuli vaimoltakin! Alko jo miettimään mitä kaikkea tavaraa voi meille antaa ja oli kiva kuulla, että häneltä saa henkistä tukea :)

Muokattu viimeksi:
Me ajateltiin et jos sais pidettyä salassa 12 viikolle asti. Eli itsenäisyyspäivänä vois kertoa sit kaikille :).. Voi olla että se selviää kyllä aikasemmin jo meidän molempien perheille.. Ne arvaa.. Työporukan kans ollaa parin viikon päässä lähössä iltaa viettää ja mietin tässä et mitä keksin ku en ota mitää :arghh: Pomo ei sais ainakaa tietää vielä.. En haluis..

Kerroin tänään parhaalle ystävälleni ja hän reagoi just niin ihanasti kuin ennalta arvelinkin :love7

Helpotti kyllä tosi paljon kun sai asiasta kertoa :)

Me ajateltiin odottaa se ensimmäinen ultra:) siskoni tietää ja hänen kolme vuotias poika, mietin milloin lipsauttaa vahingossa mun vanhemmille 'tädin mahassa on vauva' :D
Toi kirja idis on tosi hyvä! Voisinpa itekkin tilata saman mutta pojalle:happy:

Tänään olin vähällä kertoa työparille. Olin huonovointinen ja vessassa sai juosta koko ajan. Olin kuitenkin hiljaa. Esimiehelle kerroin jo, kun ultra on kesken työpäivän. Hän oli oikein iloinen puolestani.

Tekis kyllä kovasti mieli kertoa jo mutta vielä pakko malttaa. Odotamme varhaisultraan asti ja sitten saatamme kertoa harvoille valituille. Vasta joskus rv 12 jälkeen uskallan töissä kertoa.

Mun oli pakko lähiesimiehelle tänään kertoa, mun täytyy ensiviikolla kesken päivän lähteä neuvolaan. Äitiysneuvola käynnit saamme tehdä työajalla niin mitäs sitä turhia sisään tunteja tehdä ja huijata menoaan.

Me kerrottiin jo tänään miehen vanhemmille ja yhdelle kaverille. Ihan vaan siksi, että on henkisesti aika raskasta salata tällaista asiaa. Käytännön asioidenkin kannalta helpottaa kummasti. Oikein kivan vastaanoton saivat uutiset! Anoppi oli ihana, hän sanoi tienneensä jo jonkin aikaa. Kysyin, että kuinka ihmeessä niin kuulemma mun naaman väristä on käynyt ilmi :p

Vaikeeta kyllä tekee tämä salailu :/ Haluaisin vain kerrankin yllättää perheen pidemmillä viikoilla :D Äitini on niin kova hösääjä että parempi kun hänen ei tartte jännätä aivan austa saakka :)

Varmaan ainakin odotellaan ekan kolmanneksen yli ennenkuin kerrotaan, mutta saattaa venyä vielä pidempäänkin, kun siskoni saa niihin aikoihin vauvan, niin tuskin haluan samaan syssyyn vielä kertoa, mutta sen näkee sitten..

Olen nyt päättänyt alkaa kertomaan parhaille ystäville. Eli jokainen saa kuulla asiasta seuraavan kerran, kun nähdään. En pysty enää pitämään tätä asiaa salassa. Tuntuu koko ajan, että räjähdän jos en saa kertoa. Jos tulee km jossain vaiheessa, niin joka tapauksessa parhaille ystäville siitäkin kertoisin, koska tarvitsisin varmasti lohdutusta. Joten menkööt nyt. :p

Töissä aion kertoa kuitenkin vasta sitten kun alkaa jotain näkymään.

Ollaan kerrottu molempien äideille, mun siskolle ja molemmat kertoi myös parhaalle ystävälleen. Meillä on marraskuun puolivälissä kaveriporukan pikkujouluristeily ja siellä kyllä jengi ihmettelee, että en juo, joten taitaa paljastua siellä sille porukalle. Isälleni ajattelin isänpäivänä kertoa kun on jo nähty ultrassa, että kaikki on ok niin miksi sitä odottaa ja äitini ei muutenkaan jaksa kovin kauaa pitää salaisuutta.
Töissä ajattelin kertoa joulun aikaan, jotta ehtivät valmistautua siihen että jään toukokuussa mammalomalle.

Ei varmaankaan tule kerrottua lapsille ennen kuin joulukuun alussa. Kuopus lähtee marraskuuksi reissuun ja seuraava ultra on vasta kun hän on jo lähtenyt. Ei ole reilua, että toinen saa tietää aiemmin. Ja lapsille tietenkin kerron ensin, ellei äiti arvaa.

Onko muita joita mietityttää muiden suhtautuminen raskauteen? Toivon tän pysyvän salassa mahdollisimman pitkään, koska tiiän osan ihmisistä paheksuvan päätöstä pitää vauva.

Takaisin