Korvikkeet

Kuinka paljon korviketta annatte vauvoillenne? Mies ottaa parit yösyötöt harteilleen jotta saan hiukan nukuttua. Meidän vauva on aikalailla täysimetetty niin en yhtään tiedä paljonko korviketta pitäisi varata yhdelle syöttökerralle..
 
En korvikkeesta tiedä, ja varmaan aika vauvakohtaista, mutta kun pumppaan maitoa niiin mulla tulee joku 110ml maitoa/rinta ja poika about 3kk. Tosin poika kun ollut rintaruokinnalla, niin haluaa yleensä vielä tissille läheisyyttä saamaan ja "leikkimään" pullon jälkeen. Voisit joskus koittaa pumpata (jos on rintapumppu) ja siitä arvioida pojan tarpeen :)
 
Meillä 3,5 kk vauva syö korviketta kerralla 130-170 ml. Riippuu vähän edellisestä ruokailusta ja ruokailujen välistä. Yleensä menee ehkä tuo 130 ml.
 
Imetyksen tuki -ryhmässä aina ohjeistetaan antamaan kerralla 90 ml, kun se on jotenkin laskennallisesti sopiva. Meillä kyllä tyttö tuntuu jäävän nälkäiseksi tuolla määrällä ja 100-110 ml menee helposti. Tämä siis rintamaidon suhteen, mahtaako korvikkeen kanssa olla samoin..?
 
Tohon 90ml taisi liittyä ainakin myös se, että vauvan vatsalaukku ei turhaan venyisi.
 
Meillä menee 130-170 ml korviketta kerrallaan.. Sakeutettua.. En tiedä onko sillä merkitystä.. Mutta yleensä 2 tunnin välein päivällä se määrä on 130-150 ml, yöllä joskus kiskaisee 6 tunnin jälkeen ~170 ml ja siitä lääkäri sanoi, että on vähän liikaa kerralla..
 
Meillä yöaikaan menee 150 ml ja päivällä 120, vauva nyt hieman reilu 4 kk
 
Noi jauheet sekoitetaan aina mitallinen/30 ml. Oikeasti siitä tulee ainakin se 100 ml, kun jauhe on mukana.
Edit: siis 90 ml -> 100 ml.
 
Meillä menee kertasyötöllä korviketta noin 120ml kerralla. Tää on niin uusi asia kun esikoista imetin sinne 7-8kk ikään asti.
 
Meillä menee purkillinen tosiaan korviketta, jos annetaan eli oon pois. Toistaiseksi oma maito riittää. Pitäis lisätä hedelmäsose välipalalle vielä, kun nyt yrittäny antaa kahdesti juuressosetta lounaalla ja päivällisellä siis. Hitaasti edetty. Esikoisen kohdalla olin innokkaampi.
 
Onko täällä joku pelkällä korvikkeella? Paljon teillä menee korviketta päivässä tai siis vuorokauden aikana? Minä edelleen osittain imetän mutta enemmän ja enemmän menee korviketta kiinteän lisänä.
 
Siis kiinteiden lisäksi puhtaasti korvikkeella?
Meillä on nyt vaihdellut todella paljon, yösyötötkin ovat nyt vähentyneet. Pari viikkoa sitten meni pelkästään yöaikaan 640 ml, lisäksi se mitä päivällä kului, yhteensä varmaan 800-900 ml vuorokaudessa.

Nyt yösyötöt ovat vähentyneet ja olen lisännyt maidon määrää päivällä. Öisin menee silti n. 400-450 ml. Yöllä vetäisee aika helposti 120-160 ml, päivällä syö kerralla ehkä 60 ml, joskus enemmän. Sekoitan maitoa myös ruokaan ja puuroon, mutta tällä hetkellä ne eivät ole merkittäviä määriä.
 
Meillä taitaa mennä suunnilleen 400-600 ml vuorokaudessa.. Yöllä ei syödä enää ollenkaan.. Aamupuurolla juo mukillisen ennen puuroa, välipalalla ja iltapalalla myös juo ainakin lähes sen mukillisen jossa on n.120-150 ml.. Lounaalla ja päivällisellä juo aina todella vähän ja sotken maitoa hiema ruokaan pehmentämään jos tuntuu ettei muuten mene mitään..
 
Aikamoisia määriä KoBe! Meillä mennään pääsääntöisesti korvikkeella vaikka öisin ja päikkäriaikaan imetän. Korviketta menee ruokailuissa n. 100ml (joskus vain 50ml!), ja öisin tosiaan vain tissitellään. Poika oli hoidossa äidilläni ja yöllä oli antanut 120ml. Päivällä syödään 5x, joskus annan välihuikan maitoa jos vaikuttaa nälkäiseltä, silloinkin vain n60-80ml.. Eli varmaan koko päivän aikana saadaan 500-600ml maitoa ja sit parit kerrat tissittelyä.
En tiedä onko liian vähän mutta poika välillä kieltäytyy ottamasta enemmän mutta sitten syö hyvällä halulla soseita päälle.
 
Mun pikkuvelibjoka oli 4kk--> korvikkeella, joi litran päivässä ainakin yksi vuotiaaksi :D
 
Meillä juodaan korviketta välipalana noin 150 ml ja ennen yöunia noin 150 ml. Aamu- ja iltapuuro tehdään korvikkeella ja niitä menee noin 150 ml kerralla. Juuri se noin 600 ml tulee siis vuorokaudessa täyteen. Ruoan kanssa juodaan vettä, mutta on tarkoitus vaihtaa se korvikkeeseen lähipäivinä.
 
Takaisin
Top