Koronarokote raskaana?

Pingviiniemo

Keskustelujen kuninkuusravaaja
Heinäkuiset 2021
Hei! Onko muita riskiryhmään kuulujia, jotka aikovat ottaa koronarokotteen raskaana, tai ovat jo kenties ottaneet sen? Mulla ois nyt mahdollisuus saada se ja juttelen vielä lääkärin kanssa asiasta. Alustavasti haluan sen kuitenkin ottaa ja näen hyödyn riskejä suurempana. :)
 
Minä olen töiden puolestani ottanut ensimmäisen rokotteen. Sanottiin ennen km, että saisin ottaa tehosterokotteen jos itse haluan. Aionkin varmaan ottaa jos tärppi käy ennen kesän alkua:)

yksi tuttuni oli ottanut rokotteen rv 13, ainakaan toistaiseksi ei ole kummempia ollut eikä rokotteen takia ole mitenkään tarkempaa seurantaa, jossei äidillä itsellään tapahdu voinnissaan mitään.
 
Nyt sain lääkäriltä puhelun ja hän ehdottomasti suositteli mulle koronarokotetta. Eli huomenna rv 25+5 olen menossa sen ottamaan. :thumright
 
Ootte kyllä rohkeita.. kokeellinen rokote mutta turha enää tähän sanoa mitään kun juna meni jo. Toivottavasti kaikki menee hyvin ❤️ Mun kanta on ehdoton ei.

Kyllä mäkin sitä pohdin, mutta mulla kun on monta riskitekijää ja alttius kuolla koronaan, niin päädyin mielummin ottamaan. Toivottavasti vauva saa suojan samalla. :)
 
Ette ole rohkeita, olette viisaita :Heartred Korona on vaarallinen tauti ja sitä ei tarjottaisi yhdellekään raskaana olevalla jos siitä olisi pienintäkään haittaa sikiölle. Jos olisin raskaana, kyllä ottaisin. Otan myös kun imetän kun vuoroni tulee. mRNA rokote on paljon turvallisempi vauvalle entä korona ja mahdolliset lääkkeet sen hoitoon sairaalahoitoon joutuessa.
 
Ette ole rohkeita, olette viisaita :Heartred Korona on vaarallinen tauti ja sitä ei tarjottaisi yhdellekään raskaana olevalla jos siitä olisi pienintäkään haittaa sikiölle. Jos olisin raskaana, kyllä ottaisin. Otan myös kun imetän kun vuoroni tulee. mRNA rokote on paljon turvallisempi vauvalle entä korona ja mahdolliset lääkkeet sen hoitoon sairaalahoitoon joutuessa.

Kiitos. :Heartbigred
Olen nyt saanut haukkuja lähipiirissä rokotteen otosta ja vaarannan muka sikiön yms... Se on just niinkuin sä sanoit, niitä rokotetteita ei tarjottais jos siitä olisi haittaa sikiölle. Lääkäri mulle nimenomaan sitä suositteli. :)

Koronarokote on pikemminkin mahdollisuus auttaa itseä ja muita pois tästä pandemiasta.
 
Kiitos. :Heartbigred
Olen nyt saanut haukkuja lähipiirissä rokotteen otosta ja vaarannan muka sikiön yms... Se on just niinkuin sä sanoit, niitä rokotetteita ei tarjottais jos siitä olisi haittaa sikiölle. Lääkäri mulle nimenomaan sitä suositteli. :)

Koronarokote on pikemminkin mahdollisuus auttaa itseä ja muita pois tästä pandemiasta.
Tsemppiä kovasti haukkujen keskelle. Tää on asia joka jakaa ihmiset niin kahtia. Siksi suosittelen jättämään kertomatta asiasta koska ihmiset osaa olla julmia vaikka ei tiedä asioista mitään. Ja meidän viisautta on jättää haukkumatta ne jotka ei rokotetta ei ota. Jäädään me sen yläpuolelle :Heartred
 
Itse ottaisin myös rokotteen ehdottomasti, jos tarjottaisiin. Käsittämätöntä että jotkut kehtaavat haukkua rokotteen otosta ihmisiä, tämä tieteen vastaisuuden kasvu on jotenkin järkyttävää. Tsemppiä kans täältä Pingviiniemolle, hienoa että suojelet itseäsi ja siten myös lapsiasi :Heartred
 
Ootte kyllä rohkeita.. kokeellinen rokote mutta turha enää tähän sanoa mitään kun juna meni jo. Toivottavasti kaikki menee hyvin ❤️ Mun kanta on ehdoton ei.

Iso-Britanniassa suositellaan rokotusta myös raskaana oleville ja myös Itävalta alkaa kohta rokottaa raskaana olevia. Rokotteet ovat yleensä ottaen turvallisia myös raskausaikana, tosin ensimmäisiin rokotetutkimuksiin ei toki oteta raskaana olevia eettisistä syistä. Yhdysvalloista on jo dataa noin 90.000 raskausaikana koronarokotuksen saaneesta eikä mitään huolestuttavaa ole havaittu. Sen sijaan raskaus lisää riskiä vakavaan koronainfektioon ja koronainfektio on itsessään riski raskaudelle. Itse ottaisin rokotteen myös raskaana, koska korona on paljon paljon isompi riski. Päätin tosin itse vielä lykätä yritystä vähän, jotta ehdin saada rokotuksen ennen raskautta.
 
Iso-Britanniassa suositellaan rokotusta myös raskaana oleville ja myös Itävalta alkaa kohta rokottaa raskaana olevia. Rokotteet ovat yleensä ottaen turvallisia myös raskausaikana, tosin ensimmäisiin rokotetutkimuksiin ei toki oteta raskaana olevia eettisistä syistä. Yhdysvalloista on jo dataa noin 90.000 raskausaikana koronarokotuksen saaneesta eikä mitään huolestuttavaa ole havaittu. Sen sijaan raskaus lisää riskiä vakavaan koronainfektioon ja koronainfektio on itsessään riski raskaudelle. Itse ottaisin rokotteen myös raskaana, koska korona on paljon paljon isompi riski. Päätin tosin itse vielä lykätä yritystä vähän, jotta ehdin saada rokotuksen ennen raskautta.

Kiitos kovasti infosta. :signs001
 
Ajattelin kyllä ottaa rokotteen. Uudet variantit ovat ilmeisesti olleet paljon rajumpia raskaana oleville kuin mitä viime vuonna liikkeellä olleet virukset. Tai siltä vaikuttaa.. Löytämieni tietojen mukaan pitäisin koronaa isompana riskinä kuin rokotetta. Lähinnä ihmettelen että miksi raskaana olevia ei ole nimetty riskiryhmäksi. Odottelen siis ikäryhmäni vuoroa rokotukselle. Tsemppiä kaikille korona-aikana odottaville ja päätöksentekoon rokotuksen kanssa meinasitte ottaa sen tai ei!
 
Olen menossa perjantaina ottamaan rokotteen.. tai sitten en.. thl suosittelee mutta miten tutkimustieto? Oireet voivat tulla vasta vuosien päästä vauvvalla..? On tää kamalaa kun ei tiedä mitä pitäis tehä itsellä raskausviikko 12
 
Hei! Kun puhutaan vauvalla neurologisista oireista vuosia rokotuksen jälkeen, niin onko joskus kun äiti on raskaana ollessa ottanut jonkun tietyn rokotteen, niin ilmennyt neurologisia haittoja joilla on varma yhteys rokotteeseen.

Ja tuleeko ne tosiaan vasta vuosien päästä?

Mä olen käsittänyt että rokotusten pahemmat komplikaatiot tulisi pian rokotteen jälkeen?

Ja nyt en kysy sikainfluessa rokotetta joka annettiin suoraan lapsille, vaan nimenomaan raskaana otettaessa ja useiden vuosien päästä.

En provosoi ja tuomitse vaan kysyn.

Ps. Toinen rokote otettu ja vauva 1kk voi hyvin ja kehittyy normaalisti. Jopa nopeammin kuin esikoinen.
 
Takaisin
Top