TYKSissä käyrille piti mennä yksin ja mies odotteli ulkona. Mulla tosiaan ensimmäisen käynnin aikana mies kävi syömässä odotellessa ja palattiin sitten vielä kotiin.
Toisella kerralla supistukset meni matkalla jo niin kamaliksi, et jouduin menemään kontalleen niiden aikana. Lisäksi niitä tuli tosi tiuhaan. Mies sanoi jälkikäteen, et oli ihan hirveää katsoa ulkona, kun makasin kontallaan lattialla ja jouduin pyytämään vartijalta apua, kun en saanut soitettua apua paikalle. Mies jäi odottelemaan pihalle ja mulle kätilö sanoi heti, että nyt on kivut sellaiset, että suoraan mennään saliin. Ilmoitinkin heti miehelle, et kohta päästään saliin. Kohdunkaula oli tutkimuksessa ihan auki ja kauaa ei salissa ehditty olla ennen neidin syntymistä.
Mä en siis lopulta ollut kauaa ilman miestä ennen synnytystä, mutta kipujen takia olisin kaivannut häntä vierelle jo aiemmin. Onneksi saatiin synnytyssalissa olla neidin syntymän jälkeen rauhassa yli 3 tuntia, siitä jäi hyvä mieli

Ja ennakko-odotuksista poiketen 2 vrk osastolla meni nopeasti vauvakuplassa, vaikka oli surullista, ettei mies päässyt käymään. Onneksi hoitajat oli ihania ja apua sai tarvittaessa nopeasti.