Korona ja raskaus

Meillä oli korona ovulaation aikaa ja jännitin et sotkeeko kiertoa tai vaikuttaako mahdollisuuksiin raskautua. Kuitenkin parin viikon päästä oli myös raskaustesti positiivinen. ♡

Meillä oli ihan tosi "helppo" kaikilla. Lapsilla vähän lämpöä, miehellä 1 päivä kuumetta, itsellä puol päivää kuumetta ja täysin terve sen jälkeen. Ei yskää, nuhaa tai muuta.
 
Mulla oli jo 3. rokoteaika varattu, mutta sit tulikin plussa. Päätin, että käyn vasta toisella kolmanneksella ottamassa sen. Jos meniskin vielä kesken tai muuta, niin ei sit ainakaan tarvii miettiä, onko sillä jotain tekemistä :Speak No Evil Monkey:
 
Edellinen raskaus alkoi korona-aikaan ja korona varjosti jonkun verran raskaus- ja vauva-aikaa. Tiukat rajoitukset ja esim. etätyösuositukset toi kuitenkin myös helpotusta alkuraskauteen ja raskaus oli helppo pitää salassa. Nyt ei ehkä tautia niin paljoa pelkää. Toivotaan toki, että terveenä pysytään. Varovaisuutta varmaan olisi hyvä taas lisätä vähän :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
 
Rokotteet löytyy, mutta tottakai silti on pieni huoli, että jos se tartunta nyt tulisi näillä kriittisillä viikoilla, niin vaikuittaisiko se jotenkin :Grimacing Face:
 
En ole rokotteita ottanut, eikä ole todellakaan tarkoitus nyt raskaana ollessa ottaa. Koronastakin olen välttynyt.

toki, varovainen olen. Pidän maskia julkisilla paikoilla, kiinnitän käsihygieniaan huomiota, pidän turvavälit ja kaupassa asiointia vältän (noutopalvelu) sekä vältän livekontakteja.
 
Ite sairastin koronan nyt raskausaikana viime viikolla. Oli kolme rokotetta ja sairastin taudin tosi lievänä. Nenä vähän valui pari päivää ja väsytti tavallista enemmän. Ei oo tullut mitään jälkitauteja ja jospa pienellekään ei ole käynyt mitään. :smiling-eyes: Ensi viikolla pääsen toiselle nla-käynnille, niin pääsee sydänääniä kuuntelemaan. Jospa ne edelleen kuuluisi. :Two-hearts:
 
Mä oon ottanu koronan kyllä varmaan sieltä rajuimmasta päästä kaikkineen, su alkoi oireet ja yhä teen kuolemaa, helpotusta ei nähtävillä päin vastoin päivä päivältä pahenee. Rokotteita kolme, en tiiä mitä olisi ilman niitä :Eyes:
 
Korona sairastettu kuukausi takaperin ihan raskauden alussa, tuli seuranta raskausajalle.

Oma korona oli 8 päivää kuumetta, vaihdellen myös päivittäin lihassärkyä, päänsärkyä ja hetkittäisiä flunssaoireita. Eli niinkuin mikä tahansa kuumeflunssa, mutta kesti vain pidempään. Kolmas ja viides päivä oli pahimmat, välissä oireet hävisi kokonaan. Makuaisti muuttui paranemisvaiheessa ja viikon reilu olin muuten vaan voimaton niinku olis maratoonia vetäny. Vasta viidentenä päivänä näkyi mulla testissä ja sekin oli virallinen, muilla näkyi kotitesteissä. En tiedä mikä variantti, jännää oli että minä ja lapsi aloitettiin samaan aikaan vaikka yhtäaikaa ei ole altistuttu, ja loput aina päivä per ihminen toisensa jälkeen. Yks rokote alla ja muita ei tule, itse rokote teki jo tepposet ja kärsin viikkoja erilaisista rintakivuista ja yhtäkkisestä "keuhkokuumeesta". Muut perheenjäsenet joilla ei ole ollenkaan rokotteita, sairasti lievänä, sekä puoliso (riskiryhmää) että lapset, ja 8kk ikäinen vauva ei oireillut selkeästi ollenkaan, että kyllä se on niin tuuripeliä miten kellekin tulee. Sairastettu korona vastaa yhtä rokotetta, joten suoja on nyt ainakin sitten tällä tavalla. Eiköhän pikkuhiljaa ole läpikäynyt ihmiset, kiinassakin jo toinen kierros, täytyy vaan oppia elämään sen kanssa.
 
Tänään tuli kotitestistä positiivinen. :disappointed-face: Oireet on toistaiseksi ollut lievempiä kuin normiflunssassa, toivottavasti jatkuukin lievänä. :Person With Folded Hands:
 
Mulla oli korona silloin samoihin aikoihin kun plussasin. Oli aika paha mulla, on astma tietty perussairautena. Kolme viikkoa olin kipeä. Kuume sahas ees taas, keuhkot oli huonossa kunnossa ja kävin oikeastaan ihan kaikki oireet läpi sen kolmen viikon aikana. Nyt alko jännittää kun työkaveri sai tänään kotitestissä positiivisen ja ollaan koko viikko tehty tiiviisti töitä yhdessä. Pitää nyt toivoa että kaksi rokotetta ja vasta sairastettu tauti toisi jotain vastustuskykyä. Mulla olis Nt-ultrakin maanantaina.. Äh. Tsemppiä kaikille sairastaville!:red-heart:
 
Mulla oli korona silloin samoihin aikoihin kun plussasin. Oli aika paha mulla, on astma tietty perussairautena. Kolme viikkoa olin kipeä. Kuume sahas ees taas, keuhkot oli huonossa kunnossa ja kävin oikeastaan ihan kaikki oireet läpi sen kolmen viikon aikana. Nyt alko jännittää kun työkaveri sai tänään kotitestissä positiivisen ja ollaan koko viikko tehty tiiviisti töitä yhdessä. Pitää nyt toivoa että kaksi rokotetta ja vasta sairastettu tauti toisi jotain vastustuskykyä. Mulla olis Nt-ultrakin maanantaina.. Äh. Tsemppiä kaikille sairastaville!:red-heart:

Me myös altistuttiin tovi sitten, kun kyläiltiin, mutta ei tarttunut uudestaan. :smiling-eyes:
 
Mä sairastin koronan tammikuussa, just siinä kierrossa, mistä tulin raskaaksi. Lievänä oli onneksi tauti, pikakelauksena kaikki mahdolliset oireet. Mulla oli kaks rokotusta ja kolmatta en kyllä ajatellut raskausaikana ottaa.
 
Takaisin
Top