Korona ja raskaus

Osui silmiin tuore uutinen: THL on lisännyt raskaanaolijat riskiryhmiin.

Itse arvon tällä hetkellä 3. rokotuksen ajoitusta. Nyt on 4.5kk toisesta ja juuri vaihtui paikallinen minimiväli 5kk:sta neljään. Pikkasen ahdistaa ajatus kuumeesta/väsymyksestä rokotuksen jälkeen tämän hetkisen oksentelun päälle. Olisi pari päivää aika piesty olo... Voi olla, että muutaman viikon odottelen toivoen voinnin parantumista, mutta ihan viimeistään kuukauden kuluttua haen, kun lähestyy puolivuotta edellisestä.
 
Neuvolassa suositteli hakemaan 3. rokotuksen ennemmin kuin myöhemmin raskauden aiheuttaman lisäriskin takia. Hain siis samalla reissulla walk-in-pisteeltä. Menköön mahdollinen kuume jne. samaan konkurssiin. Onpahan sitten parempi suoja ja yksi murhe vähemmän.
 
Mulle sanoi neuvolassa, että 6kk edellisestä...taidan nyt odotella sinne, eipä tuohon ole kuin 2vkoa.

Mä sain tokastakin aikamoiset reaktiot niin jotenkin hirvittää jos tosiaan saa nytkin vielä tämän pahoinvoinnin lisäks..
 
Ja oireitta selvisinkin rokotteesta! Nyt hirvittää, kun useammassa tuttavaperheessä nyt koronaa ja tuntuu käyvän koko perheen aina läpi..
 
Huuh täälä nyt tosiaan sitten saatiin korona ja sairastinkin sen jo, vielä vähän flunssaa jäljellä.. 2päivää kuumetta ja kun kuume loppui niin alkoi flunssa, rokotuksia ei ole. Maanantaina pitäisi muka töihin jo, tuntuu ihan hullulta ku vasta eilen sain positiivisen tuloksen, noh jos olo on terve niin eikai se auta ku mennä :Eyes:
 
Huuh täälä nyt tosiaan sitten saatiin korona ja sairastinkin sen jo, vielä vähän flunssaa jäljellä.. 2päivää kuumetta ja kun kuume loppui niin alkoi flunssa, rokotuksia ei ole. Maanantaina pitäisi muka töihin jo, tuntuu ihan hullulta ku vasta eilen sain positiivisen tuloksen, noh jos olo on terve niin eikai se auta ku mennä :Eyes:

Ohjeistusta ei kovin selkeästi löydy, mutta jossain virallisessa lähteessä sanottiin että kaksi oireetonta päivää pitäisi olla ennen kuin saisi ihmisten ilmoille lähteä. Eli jos vielä tänään tuntuu flunssaiselta niin ei tarvii tai saisikaan mennä maanantaina vielä töihin :smiling-eyes: Mulla oireiden alkamisesta jo yli 2 viikkoa ja vieläkin yskittää, viime päivinä jo onneksi vähemmän.
 
Ohjeistusta ei kovin selkeästi löydy, mutta jossain virallisessa lähteessä sanottiin että kaksi oireetonta päivää pitäisi olla ennen kuin saisi ihmisten ilmoille lähteä. Eli jos vielä tänään tuntuu flunssaiselta niin ei tarvii tai saisikaan mennä maanantaina vielä töihin :smiling-eyes: Mulla oireiden alkamisesta jo yli 2 viikkoa ja vieläkin yskittää, viime päivinä jo onneksi vähemmän.
Joo näin mäki sen haluaisin tehdä, itellä on vieläkin aika kova flunssa, kaippa se täytyy pomolle soittaa että en kyllä uskalla vielä palata töihin...
 
Näinköhän iski korona meillekin. Poika aloitti jo maanantaina, mutta ihan perus nuhan oireet oli ja kotitestit negaa. Tytölle tuli eilen kuumetta ja mulla on nyt kurkku kipee. Sain kyl kolmannen rokotteen torstaina, että sekin aiheutti kaikenlaisia oireita. Saisipahan olla yhen päivän kotona kun menee huomenna testiin. Lapsiryhmissä nyt etenkin tuntuu jylläävän.
 
Mulla on nyt 5 kuukautta kakkosrokotteesta. Haluaisin mennä ottamaan kolmannen, mutta toisaalta mietin että pitkitänkö vielä vähän, jotta suojaa riittäisi paremmin sitten loppuraskauteen. Tällä hetkellä on tosi vähän kontakteja, eli suht turvallisin mielin kuitenkin pystyy olemaan.
 
Mua lähinnä pelottaa oireiden suhteen se, kun muutenkin nyt vielä niin huonoa oloa, väsymystä ja nyt viime päivät myös päänsärkyä, että en jaksaisi tähän samaan vielä rokoteoireita päälle :disappointed-face:
 
Ottamatta sen enempää kantaa rokotteisiin tai niiden tehosteisiin muistutan kanssasisaria siitä että näitä rokotuksiahan ei ole pakko ottaa, kukaan ei niitä vaadi otettavan. Yhtään jos asia mietityttää niin kannattaa jättää ottamatta tai siirtää myöhemmäksi.
 
Ottamatta sen enempää kantaa rokotteisiin tai niiden tehosteisiin muistutan kanssasisaria siitä että näitä rokotuksiahan ei ole pakko ottaa, kukaan ei niitä vaadi otettavan. Yhtään jos asia mietityttää niin kannattaa jättää ottamatta tai siirtää myöhemmäksi

Enemmän siis pelkään itse koronaa, varsinkin loppuraskaudessa. Ehdottomasti otan kolmanne rokotteen.
Oireista vaan, en haluaisi esim. nyt kuumetta samaan syssyyn nyt jo muutenkin huonon olon kanssa. Siksikin mielummin odotan, että olo paranisi viikkojen myötä ja juurikin se suoja riittäisi loppuraskauteen, jossa se kaikkein tärkein on :red-heart:
 
Enemmän siis pelkään itse koronaa, varsinkin loppuraskaudessa. Ehdottomasti otan kolmanne rokotteen.
Oireista vaan, en haluaisi esim. nyt kuumetta samaan syssyyn nyt jo muutenkin huonon olon kanssa. Siksikin mielummin odotan, että olo paranisi viikkojen myötä ja juurikin se suoja riittäisi loppuraskauteen, jossa se kaikkein tärkein on :red-heart:

Mä päädyin siihen, että odotan raskausoireiden helpottumista ennenkuin otan kolmannen. 6kk toisesta tuli itseasiassa eilen täyteen ja meinasin nyt muutaman viikon vielä odottaa. Mä sain niin kovat oireet jo toisesta ja haluaisin nyt hetken nauttia tästä oireettomasta olotilasta. Meillä toki tällä hetkellä se tilanne, että miehellä oli korona mutta ei tarttunut meihin muihin, ainakaan vielä. Koulussa jyllää se täällä nyt ja tyttö oli pelaamassa la futista, eilen tuli tieto, että on altistunut siellä(kin). Joten saas nähdä kerkeääkö tulla vielä ennen rokotusta.
 
Mä päädyin siihen, että odotan raskausoireiden helpottumista ennenkuin otan kolmannen. 6kk toisesta tuli itseasiassa eilen täyteen ja meinasin nyt muutaman viikon vielä odottaa. Mä sain niin kovat oireet jo toisesta ja haluaisin nyt hetken nauttia tästä oireettomasta olotilasta. Meillä toki tällä hetkellä se tilanne, että miehellä oli korona mutta ei tarttunut meihin muihin, ainakaan vielä. Koulussa jyllää se täällä nyt ja tyttö oli pelaamassa la futista, eilen tuli tieto, että on altistunut siellä(kin). Joten saas nähdä kerkeääkö tulla vielä ennen rokotusta.


Toivotaan, ettei ole tarttunut tyttöön ja pysyisitte nyt terveenä :Two-hearts:
 
Mä otin jo kolmannen rokotteen kolmisen viikkoa sitten. Ei tullut siitäkään mitään oireita. Nyt onkin yli kaksi vuotta putkeen ilman minkäänlaista nuhaa, yskää, vatsatautia tms. Halusin suojata itseäni tämän pahimman kauden yli, kun raskaus on kuitenkin iso riski koronan vaikealle muodolle ja korona voi myös aiheuttaa keskenmenon tai ennenaikaisen synnytyksen. Kesäksi korona kuitenkin hiipuu muutenkin ja kaikki muutkin kiertävät rutot, joten ei haittaa vaikka sitten rokotteesta onkin jo yli puoli vuotta.
 
Minäkin alkanut nyt miettiä tuota kolmatta rokotusta. Mietin, että ottaako heti vai hetken päästä vai ei ollenkaan. Alan kallistua siihen, että joko hetken päästä tai en ollenkaan. Lueskelin äsken thl sivuja ja sielä ainakin mainiittiin, että ”Äidin koronavirusinfektion ei ole todettu aiheuttavan sikiölle kehityshäiriöitä. ”
Toki sielä myös sanottiin, että korona voi myös tarttua sikiölle. Nyt on kuitenkin lievempää koronaa liikkeellä ja olen itsekin altistunut jo moneen otteeseen, eikä ole meidän perheeseen vielä iskenyt. Lisäksi rokote ei estä tartuntaa ja variantit pystyy sen kiertämään. Eli onko hyöty enää tarpeeksi suuri? Aiemmin ainakin puhuttiin, että hyödyt ovat haittoja suuremmat. Mutta itse ehkä vähän kyseenalaistan, onko näin enää.
Kaksi rokotusta on ja 4kk edellisestä. Jos ei korona iske pian minuun, niin jään harkitsemaan asiaa vielä, että josko sitten keväämmällä. Toivon, että siihen mennessä jo tulisi faktaa, että onko sitä OIKEASTI hyödyllistä enää ottaa. En tietenkään halua riskeerata mitään.. en vain tiedä, kumpi nyt riskeeraa enemmän.. kolmas piikki vai se, että sitä ei ota.
 
Takaisin
Top