Korona ja raskaus

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Mulla olisi ensi kuussa toinen rokote, mutta siirrän sen varmaan rv13 paikkeille, jos nyt raskaus jatkuu.. toki korona pelottaa, mutta niin pelottaa rokotekin..onneksi eka otettu jo kesällä.
 
Mulla olisi ensi kuussa toinen rokote, mutta siirrän sen varmaan rv13 paikkeille, jos nyt raskaus jatkuu.. toki korona pelottaa, mutta niin pelottaa rokotekin..onneksi eka otettu jo kesällä.

Tää hirvittää mua, jos nyt tärppi on käynyt. Mulla on lokakuun loppuun varattu matka isovanhemman luo Euroopan sisälle.. toinen rokote on ottamatta ja rokotusaika olisi 7.9. oon aivan hukassa mitä teen. En haluaisi raskaana sitä ottaa, mutta yhden rokotuksen rokotuspassilla ei kai tee mitään? :confused004 Ahdistaa koko ajatus.
 
Mä otin toisen rokotteen samana päivänä, kun plussasin. Onneks se meni siinä, ei tarvinnut jäädä arpoo uskaltaa ottaa. Jos olis myöhemmin ollut aika niin en tiiä mihin olisin päätynyt. :inpain:
 
Mä otin ekan edellisten menkkojen aikana ja siitä kierrosta plussasin. Toka ois 19.10 ja silloin on just se 12 viikkoa. Luulen, että otan sen kun se Koronan sairastaminen raskaana on myös iso riski. Tai riippuu mikä tilanne silloin on. Onneksi tää eka rokote suojaa nyt alkuraskauden tartunnalta tai ainakin lievittää.
 
Mulle kävi niin että oon ottanut toisen rokotteen oletetun oviksen aikoihin. Ei niin paljon jännitä kun nyt saanut molemmat rokotteet.
 
Mä otin toisen piikin päivää sen jälkeen kun olin plussannut. Vähän kieltämättä jännitti, mutta ajattelin että pakko se on ottaa jossain vaiheessa kuitenkin, raskaana koronakin on iso riski. Kaiken lisäksi en vieläkään ihan täysin onnistu luottamaan siihen, että minityyppi pysyy kyydissä - kesän kemiallisen jälkeen jäi sellainen epävarmuus, että tuntuu että vuoto voi alkaa milloin vain ja se oli sitten siinä.

Nyt on kuitenkin piikit otettu eikä auta enää jossitella. :grin Lääketieteen ammattilaiset kuitenkin suosittelevat rokotetta myös raskaana oleville, luotan heidän ammattitaitoonsa.
 
Just tässä vitsailtiin, että ensin pelkäsin miten rokote vaikuttaa hedelmällisyyteen (ihan kuin sillä meidän tapauksessa olisi ollut mitään väliä kun jo puolitoista vuotta tuloksetonta yrittämistä siinä vaiheessa :facepalm:) ja niin vaan oviksen aikaan otetun toisen rokotteen jälkeen tuli plussa :hilarious:

Mut joo, nyt on molemmat rokotteet otettu ja edelleen käytetään kuitenkin julkisilla paikoilla maskeja ja joka paikassa käsidesiä. Jos sen kaikesta huolimatta saa, niin Herran haltuun sitte, onpahan kaikki voitavamme tehty :shifty:
 
Just tässä vitsailtiin, että ensin pelkäsin miten rokote vaikuttaa hedelmällisyyteen (ihan kuin sillä meidän tapauksessa olisi ollut mitään väliä kun jo puolitoista vuotta tuloksetonta yrittämistä siinä vaiheessa :facepalm:) ja niin vaan oviksen aikaan otetun toisen rokotteen jälkeen tuli plussa :hilarious:

Mut joo, nyt on molemmat rokotteet otettu ja edelleen käytetään kuitenkin julkisilla paikoilla maskeja ja joka paikassa käsidesiä. Jos sen kaikesta huolimatta saa, niin Herran haltuun sitte, onpahan kaikki voitavamme tehty :shifty:

Mulla 1. rokote oli tässä kierrossa just sen 2-3 päivää ennen ovista ja pam, plussa :hilarious:

Toka rokote mulla onkin sit rv13+ niin uskallan kyllä sen siinä vaiheessa ottaa - mieluummin rokote kuin tauti:wacky:
 
Mulla tehosterokotuksestakin aikaa jo yli puoli vuotta, joten talvella taitaa olla edessä kolmas piikki. En tiedä vielä otanko vai en :hungover:
 
Itsellekkin 3. piikki varmaankin tulossa ja kyllä sen otan, samoin kun influenssa piikinkin.
 
Mulla ois toinen rokote ensviikolla. Mietin pitäisikö siirtää just tonne johonkin viikko 13. Toisaalta mietin että jos siitä rokotteesta tulee sivuvaikutuksia ni oisko ne helpompi kärsiä nut kun myöhemmin.
 
Meidän esikoinen syntyi 20 toukokuussa eli kaikista pahimpaan aikaan, kun kaikki oli kiinni ja sairaaloissa tosi tiukat rajoitukset jne. Pitkään olin ihan tosi katkera, kun jouduin olemaan osastolla ekat pari yötä kaksin vauvan kanssa jne. :sorry: Mutta aika kyllä auttanut ja asiasta puhuminen. Ja nyt ajattelen, ettei tilanne ainakaan pahempi voi olla.

Käytän edelleen maskia ja desiä jne. Mulla on huomenna toinen rokote ja ajattelin sen kyllä ottaa.
 
Mulla olis lokakuun alussa kans toinen rokoteaika varattu, silloin ilmeisesti olis 7+ jotain...
Kieltämättä jännittää ottaa se. Mutta kyllä mä ehkä pelkään silti tautia enemmän kuin rokotteen vaikutuksia (lähipiirissä kuollut oman ikäluokan henkilö koronaan).
Töissä ja vapaa-ajalla edelleen käytän maskia ja muita varotoimia, vaikka rajoitukset tässä höllentyisikin.
 
Mä oon saanut rokotteet ja eipä tuota hirveesti missään tuu käytyä niin aika levollisin mielin. Toki muu perhe kulkee enemmän. Maskia käytän edelleen kaupassa, oispa ens kevääksi tilanne jo selkeästi normalisoitunut. Toivossa hyvä elää?
 
Mie sain tässä pari viikkoa sitten toisen rokotteen. Tulin siitä vähän kipeäksi, outona oireena kainalon imusolmukkeen kipu ja siitä heti reilun viikon flunssa, mikä ei meinannut ottaa talttuakseen ja sen jälkee plussa. Nyt kyllä helpottunut olo, kun on tosiaan ne molemmat rokotteet, eikä tarvii niitä enää miettiä.
 
2. koronarokote saatu plussakierron alussa, ja hainpa viikko ovulaatiosta vielä TBE-rokotteenkin, eli plussakierrossa tuli nyt hoidettua sit kaikki rokotustarpeet kuntoon :D hyvä niin, koska tota TBE:tä ei vissiin suositella otettavan raskaana... Mutta helpottavaa tosiaan tietää, että nyt ei tarvii raskausaikana miettiä korona- tai muitakaan rokotteita tai niin kauheesti pelätä koronatartuntaa.
 
Itse jäin kesällä jotain jumittamaan enkä hakenut rokotetta heti kun olisin sen saanut. Elokuussa tein päätöksen että ”heti kun seuraava kierto alkaa ni tähän väliin haen”. Noniin, eihän se nyt sitten heti alkanutkaan :hilarious: ja enhän mä sitä nyt uskalla tähän alkuraskauteen hakea :bored: nyt oon ajatellut että hakisin sen heti toisen kolmanneksen alussa, niin kerkiin sit hyvissä ajoin ennen puolta väliä saada vielä sen toisenkin. Mut saa nähdä :rolleyes:
 
Otin ekan rokotteen kesken menneessä raskaudessa 5+3, nyt toka rokote on otettu seuraavassa yrityksessä 4+2 kohdalla. Ei jäänyt mitään pelkoja ekasta rokotteen ja km yhteensattumasta.
 
Moikka!

Itse sain eilen 2. rokoteannoksen (5+0). THL suosittelee raskaana olevia ottamaan rokotteen. Miksi ajattelette, että rokote olisi parempi ottaa viikon 13 jälkeen kuin nyt alussa?
 
Takaisin
Top