Korona ja raskaus

Minä heitin pesukoneeseen kertismaskeja. Älkää heitelkö kovilla. Mies sanoi että pystyy olemaan pestyjen kanssa helpommin. Ne on vähän pehmeämpiä ja eivät haise "maskilta". Mä ite tykkään uusista enemmän. Pesin samassa 60 koneessa tyyliin pyyhkeitä että kone tuli täyteen ja niistä tuli nukkaa - pestyissä maskeissa on vähän nolosti nukkaa joissain taitoksissa - miestä se ei haittaa, ei kuulemma kukaan ehdi katella kun hän viilettää kaupan hyllyltä toiselle.

Käytin pesupusseja, muutama samaan pussiin vain ja sit kuivumaan asettelin ne litteiksi, tai niin kuin ne sai. Ne on vähän rullalla pesun jälkeen.
 
Sori. Ei olla syyskuisia :D. Osuin tänne tuolta viimeisimmät keskustelut... :facepalm::shy:
 
Koko ajan olen asian tiennytkin, mutta plääh. Nyt siis HUSin apulaisylilääkäri suosittaa siirtymistä kerttismaskeihin, koska ne ois parempia kuin kankaiset.

Oletteko löytäneet jostain oikeasti lähes hajuttomia kerttismaskeja, ja bonuksena vielä jos sopii vähän pienemmänkin naisen kasvoille? Vai olenko ainoa kummajainen tässä hajuasiassa? Mä olen muutaman kerran meinannut oksentaa herkistyneen hajuaistin takia, kun maski haisee mukamas ihan sonnalta. Täähän ei olisi ongelma jos näitä maskeja ei joutuisi käyttämään nimenomaan hyvinkin julkisilla paikoilla :wtf: ja täällä pk-seudulla mielellään pidän maskia siis.
 
Koko ajan olen asian tiennytkin, mutta plääh. Nyt siis HUSin apulaisylilääkäri suosittaa siirtymistä kerttismaskeihin, koska ne ois parempia kuin kankaiset.

Oletteko löytäneet jostain oikeasti lähes hajuttomia kerttismaskeja, ja bonuksena vielä jos sopii vähän pienemmänkin naisen kasvoille? Vai olenko ainoa kummajainen tässä hajuasiassa? Mä olen muutaman kerran meinannut oksentaa herkistyneen hajuaistin takia, kun maski haisee mukamas ihan sonnalta. Täähän ei olisi ongelma jos näitä maskeja ei joutuisi käyttämään nimenomaan hyvinkin julkisilla paikoilla :wtf: ja täällä pk-seudulla mielellään pidän maskia siis.

Meillä on ollut kahdenlaisia kertismaskeja joista toiset ei haisseet yhtään ja toisissa on sellainen ilkeä vähän öljymäinen haju, mikä kyllä katoaa tuulettamalla (olenkin miettinyt pitäiskö koko paketti leväyttää ulos pakkaseen vähän tuulettumaan).

Hajuttomat oli näitä:
6429810305411



Ja hajulliset näitä:
5060713230434



Mutta voi tietysti olla myös vain hyvää tuuria että tuo ensimmäinen paketti sattui olemaan hajuttomasta erästä.
K-kaupoista nämä ostin.
 
Meillä on ollut kahdenlaisia kertismaskeja joista toiset ei haisseet yhtään ja toisissa on sellainen ilkeä vähän öljymäinen haju, mikä kyllä katoaa tuulettamalla (olenkin miettinyt pitäiskö koko paketti leväyttää ulos pakkaseen vähän tuulettumaan).

Hajuttomat oli näitä:
6429810305411



Ja hajulliset näitä:
5060713230434



Mutta voi tietysti olla myös vain hyvää tuuria että tuo ensimmäinen paketti sattui olemaan hajuttomasta erästä.
K-kaupoista nämä ostin.

Mahtavaa, kiitos! Just meinaa edelliset loppuakin niin tietää ainakin mitä ei kannata ostaa.
 
Ilmeisesti THL ei ylipäätään suosittele maskin käyttöä raskausaikana, mutta en kyllä visiiriäkään haluaisi ihan vielä, kun pitää töissä perustella (maski on ensisijainen). Ähh... Jos nyt vähän aikaa vielä maskilla, ei se hapentarpeen muutos niin iso liene ihan vielä :think005

En löytänyt tällaista ohjetta, mistä mahtaisi löytyä?
Alkanut nyt viimeisen viikon aikana ahdistaa maskin käyttö vaikka muuten ei oo aiemmin ollut mitään ongelmia.
 
Mulla kans välillä töissä ahdistaa tuo maski mut johtuu selkeästi kuvotuksesta. Siis jos tulee huono olo niin maski on vihoviimeinen. Yks päivä kaupassa alkoi oksettaa ja hirveällä kiireellä ryntäsin kassoille ja pihalle et saan maskin pois. En tiiä ihmettelivätkö kanssa ihmiset kun yökin kaupan ulko-ovella :D
 
Mä kysyin neuvolassa tätä maski+raskausasiaa ja ei ainakaan HUSilla ole mitään ohjeistusta siitö, että maskia ei suositeltaisi raskausaikana.. tai siis että esim. visiiri olisi parempi. Ahdistavaa se maskinkäyttö kyllä töissä on....
 
En löytänyt tällaista ohjetta, mistä mahtaisi löytyä?
Alkanut nyt viimeisen viikon aikana ahdistaa maskin käyttö vaikka muuten ei oo aiemmin ollut mitään ongelmia.

En nyt itsekään enää löydä... :scratch Neuvolaa varatessani kysyin kuitenkin vielä asiasta, että missä vaiheessa olisi hyvä vaihtaa maski visiiriin, ja hoitaja vaan totesi että ylipäätään maskia ei suositella raskauden aikana.
 
En nyt itsekään enää löydä... :scratch Neuvolaa varatessani kysyin kuitenkin vielä asiasta, että missä vaiheessa olisi hyvä vaihtaa maski visiiriin, ja hoitaja vaan totesi että ylipäätään maskia ei suositella raskauden aikana.

Hmm, täytyy kysyä kun seuraavaksi näkee neuvolaa tms. Päänsärky tullut myös uutena maskin käytön yhteydessä.
 
Takaisin
Top