Korona ja raskaus

Pohdituttaako muita tämän hetkinen Korona tilanne, varsinkin jos sellaisessa työssä missä paljon pitkäaikaisia kontakteja ja tilanteita että turvavälejä eikä hengityssuojaa pysty käyttämään. itse otin työterveyteen yhteyttä ja katsotaan mitä he neuvovat huomenna kun soittavat.

Minä oon töissä kotihoidossa. Toki masekja pidetään, mutta eihän meidän asiakkaat pidä joten se siitä suojasta suurimmalta osin. Turvavälejä on mahdoton pitää, suihkutukset/pikkupesut/vuodepesut yms kaikki tehdään oikeastaan niin, että ollaan asiakasta tosi lähellä. Päivässä käydään kymmenien kotona. Vaikka oireita ei olisikaan vielä tänään ja huomenna alkaisi niin onhan se tauti joka pinnalla asiakkaan kotona jo silloin edellisenä päivänä. Toimistolla myös paaaljon porukkaa samaanaikaan pienessä tilassa ja kaikki käyttää samoja koneita yms. toki nyt käsidesit ja käsien pesut on ihan arkea ja jatkuvasti sitä teenkin, mutta kaikki ei tee.

Kaikenmaailman koteja on myös ihmisillä niinkuin voitte kuvitella, ei sillä, että se olisi siitä kiinni, mutta paljon aika nuoriakin asiakkaita jotka vielä pääsevät liikkumaan. Myös alkoholisteja yms (niinkuin on jokapaikassa ja kaupungeissa nykyään kotihoidossa lisääntyvissä määrin) jotka porukoissa ja kapakoissa viihtyy, eikä se ole minulta tietenkään mitenkään pois, mutta huolettaa silti omasta ja etenkin nyt vauvan puolesta vaikka kai ei mitään suoraa riskiä ole todettu lapselle. En silti todellakaan toivoisi sitä tautia kellekkään ja raskausaikana esim. veritulpan riski on suurentunut. Mulla myös sitä ylipainoa joka kai lisää riskiä saada se vakavampi muoto.

Tosi ristiriitaista kun ei kukaan osaa oikein ottaa minkäänlaista kantaa siihen mikä olisi turvallisinta ja parasta kaikille.
Toivon, että THL ottaa kantaa tähän nyt kun Ruotsikin on rv22 eteenpäin asettanut odottajat riskiryhmään. Kyllä siis huolettaa, en haluaisi riskeerata.

Tänään rv22+0 :Heartblue
 
Muokattu viimeksi:
Minä oon töissä kotihoidossa. Toki masekja pidetään, mutta eihän meidän asiakkaat pidä joten se siitä suojasta suurimmalta osin. Turvavälejä on mahdoton pitää, suihkutukset/pikkupesut/vuodepesut yms kaikki tehdään oikeastaan niin, että ollaan asiakasta tosi lähellä. Päivässä käydään kymmenien kotona. Vaikka oireita ei olisikaan vielä tänään ja huomenna alkaisi niin onhan se tauti joka pinnalla asiakkaan kotona jo silloin edellisenä päivänä. Toimistolla myös paaaljon porukkaa samaanaikaan pienessä tilassa ja kaikki käyttää samoja koneita yms. toki nyt käsidesit ja käsien pesut on ihan arkea ja jatkuvasti sitä teenkin, mutta kaikki ei tee.

Kaikenmaailman koteja on myös ihmisillä niinkuin voitte kuvitella, ei sillä, että se olisi siitä kiinni, mutta paljon aika nuoriakin asiakkaita jotka vielä pääsevät liikkumaan. Myös alkoholisteja yms jotka porukoissa ja kapakoissa viihtyy niinkuin on jokapaikassa, eikä se ole minulta tietenkään mitenkään pois, mutta huolettaa silti omasta ja etenkin nyt vauvan puolesta vaikka kai ei mitään suoraa riskiä ole todettu lapselle. En silti todellakaan toivoisi sitä tautia kellekkään ja raskausaikana esim. veritulpan riski on suurentunut. Mulla myös sitä ylipainoa joka kai lisää riskiä saada se vakavampi muoto.

Tosi ristiriitaista kun ei kukaan osaa oikein ottaa minkäänlaista kantaa siihen mikä olisi turvallisinta ja parasta kaikille.
Toivon, että THL ottaa kantaa tähän nyt kun Ruotsikin on rv22 eteenpäin asettanut odottajat riskiryhmään. Kyllä siis huolettaa, en haluaisi riskeerata.

Tänään rv22+0 :Heartblue

uskon että tosiaankin asia mietityttää! Tsemppiä ❤️❤️ toivottavasti päätöksiä asian tiimoilta tulisi pian.
Itse laitoin THL:lle viestiä asiasta ☺️
Jatkan asiasta varmaan salaisella ☺️
 
Raskauden aikana olen ollut koronan suhteen hyvin varovainen ja elämäntilanne on mahdollistanut sen aika hyvin. Mies hoitaa mm ruokakauppaostokset suurimmaksi osin. Toivotaan, että nyt tilanne muuttuu oikeasti parempaan suuntaa ja saamme viettää vauva-aikaa vapaammin :rolleyes:
 
Takaisin
Top