Korona ja raskaus

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Huolettaako teitä koronan leviäminen? Käytätkö maskia käydessäsi kaupassa? Saako puoliso tulla mukaan neuvolaan? Ja kaikkea muuta keskustelua koronasta.
 
Maski on julkisisssa tiloissa (kauppa, koulu jne) myös käsien säännöllinen pesu ja desinfiointi... Rupee vähän ahdistaa kun näkee kaupoissa ettei porukka ota ollenkaan todesta vaan itsekkäästi aatellaan että minä en käytä kun en halua.. tietenkin on joillain syitä x ettei voi käyttää mutta sitä suuremmalla syyllä pitäis kaikkien käyttää ketkä pystyy.. neuvolasta ei ainakaan vielä oo infoa tullu ettei mies sais tulla mukaan
 
Maski on julkisisssa tiloissa (kauppa, koulu jne) myös käsien säännöllinen pesu ja desinfiointi... Rupee vähän ahdistaa kun näkee kaupoissa ettei porukka ota ollenkaan todesta vaan itsekkäästi aatellaan että minä en käytä kun en halua.. tietenkin on joillain syitä x ettei voi käyttää mutta sitä suuremmalla syyllä pitäis kaikkien käyttää ketkä pystyy.. neuvolasta ei ainakaan vielä oo infoa tullu ettei mies sais tulla mukaan

Bongasinko mie Mami oikein, että sinullakin oli 2016 syntynyt keskonen? Miten teillä on mennyt? Onko ollut pelkoja nyt seuraavien kanssa ja miten sut huomioita/miten seurattu?
 
Bongasinko mie Mami oikein, että sinullakin oli 2016 syntynyt keskonen? Miten teillä on mennyt? Onko ollut pelkoja nyt seuraavien kanssa ja miten sut huomioita/miten seurattu?
Joo siis 32+ ja 36+ molemmat syntyny 2016 :D ton pienemmil viikoil syntyneen kanssa käydään edellee puolen vuoden välein neuvolassa kun on aika pienikkonen mutta kasvaa tasasesti omalla käyrällään et ei mitään ongelmaa :) viime odotukses oli viikottain tai kahen viikon välein ultra ja lääkäri katto kohdunkaulan tilanteen, supistusten estolääkitys alotettiin viikolla 15 (et varmaan nyttenkin sama)ja lopetettiin 35+0 niin siitähän ne supparit heti sit lähti vauhtiin. Viime odotuksessa myös enemmin kuunneltiin mun oloja ja oireita ja otettiin ne todesta toisinkun ekan odotuksessa kaikkeen viitattiin kintaalla ja sit oltiin ihmeissään kun syntykin :D tosi hyvin on menny ja reippaita ihania ihan ikätasosiaan naperoita :Heartpink
 
Bongasinko mie Mami oikein, että sinullakin oli 2016 syntynyt keskonen? Miten teillä on mennyt? Onko ollut pelkoja nyt seuraavien kanssa ja miten sut huomioita/miten seurattu?
Kuinkas teillä?
 
Kuinkas teillä?

Vauvavuosi oli rankka: lisäravinteet, kolikit, tyräleikkaus, imeytymishäiriöitä jne. Sitten on mennyt hyvin. Meidän poitsu on pienikokoinen mutta hyvä suustaan. :laughing002 Tosi fiksu kaveri, runsas mielikuvitus jne. Kasvaa - 2 käyrällä eli täysiaikainenkin voisi olla yhtä pieni.
 
Vauvavuosi oli rankka: lisäravinteet, kolikit, tyräleikkaus, imeytymishäiriöitä jne. Sitten on mennyt hyvin. Meidän poitsu on pienikokoinen mutta hyvä suustaan. :laughing002 Tosi fiksu kaveri, runsas mielikuvitus jne. Kasvaa - 2 käyrällä eli täysiaikainenkin voisi olla yhtä pieni.
Meillä on tolla 36+ syntyneellä ollu kaikki maholliset ja mahottomat allergiat, korvatulehduskirrteet (oli kyl molemmil), refluksi jne
 
Meillä maskit on käytössä ja kertakäyttö hanskat, sekä tietysti käsien pesut ja desinfioinnit.. olisihan se hyvä, että porukka ottaisi tosissaan nämä korona suositukset
 
Asumme maalla, joten olen suhteellisen levollinen raskausajan suhteen. Lähinnä jännittää se, että saako mies olla mukana synnytyksessä. Tein plussan tänään, joten aikaa on vielä ruhtinaallisesti! :) Toivottavasti ensi kesänä on jo paljon parempi tilanne, sillä pienen vauvan kanssa hirvittäisi olla missään ihmisten ilmoilla juuri nyt.
 
Mua ahdistaa käyttää maskia. Tuntuu, että on vaikea hengittää, ja kun hengitys jää tosi pinnalliseksi niin siitä alkaa tulla lievää paniikin tuntua ihmisten ilmoilla kun tuntuu että tukehtuu mutta ei kehtaa ottaa sitä pois. Siksi en käytä kaupassa käydessä, mutta pyrin ajoittamaan kauppareissut niin, että ei olisi ruuhka-aika ja muutenkin pidän etäisyyttä muihin ihmisiin niin hyvin kuin mahdollista. Jännittää neuvolaan meneminen sen takia, jos se eka aika kestää tunnin(?) Ja jos täytyy siinä yrittää jutella maski naamalla.

Myös jännittää se, että jos synnytyksessä täytyy vielä ensi kesänä käyttää maskia. Ja jos tulee rajoituksia sen suhteen miten mies saa olla neuvolassa tai sairaalassa mukana. Muuten en pelkää koronaa, ahdistaa vaan kaikki sen myötä tulleet rajoitukset.
 
Töissä joutuu myös toimistolla pitämään maskia, joten siihen on tottunut. Vapaa-ajalla en käytä maskia, niitä ei ole edes ostettuna. Synnyttäessä en haluaisi maskia käyttää, muutenkin vaikea saada puheesta selvää maskin kanssa niin siinä tilanteessa pelkäisin että tulisi väärinymmärryksiä.
Yksin synnyttäminen ei haittaa, viimeksi synnytin yksin kun mies oli sairaana.
 
En ole synnyttänyt ennen, mutta on hyvin vaikea uskoa että siinä tilanteessa pystyisin maskia pitämään enkä todellakaan aio suostua moiseen. :happy118 Muutenkin kyseessä on vain suositus, en usko että ketään synnyttäjää pakotettaisiin maskia käyttämään vastoin tämän tahtoa. Kertakäyttöisiä maskeja en muutenkaan pysty pitkiä aikoja pitämään, koska saan niistä allergisia oireita.
 
Itse olen kaupassa töissä. Tällä alueella on ollut vielä rauhallista, viikonloppuna raportoitu 2 uutta tartuntaa.
Meille tuli lupa käyttää maskia/visiiriä muutama viikko sitten.
On surullista nähdä, miten ihmiset eivät ole vielä puolen vuoden aikana oppineet suosituksista mitään. Yskitään käsiin, parhaimmilla on ne rahatkin siinä kädessä, mihin oikein limaista yskintää harrastetaan.
Nuolastaan sormia, ei huolehdita väleistä, pyyhitään käsillä nenää, ei käsidesiä saatika pesua. Miut on jopa haukuttu pystyyn, kun toimin johtoportaan ohjeistuksen mukaan.

Itse olen käyttänyt maskia, jos siitä jotain hyötyä jollekin olisi. Välillä tarvitsen laseja, ettei tule migreeni, silloin hankala, mutta jotenkin sen on saanu aina siedettävästi asetettua.
Synnytyksessä en usko kuitenkaan kykeneväni sitä pitämään, mikäli tässä sinne asti päästään.
 
Olen itsekin Koronan suhteen rauhalliselta alueelta, mutta käytän maskia asioidessani julkisilla paikoilla, esim. kaupoissa, apteekissa ym. Haluan toimia esimerkkinä niin lapsilleni kuin kaikille muillekin. Työni puolesta käytän myös maskia useissa tilanteissa. Tuntuu kyllä, että hengittäminen on vaivalloista varsinkin nyt odottaessa kun hengästyykin niin helposti.
Mietiskelen samoja asioita kuin moni muukin; miten korona vaikuttaisi sikiöön, minkälainen tilanne on synnytyksen aikaan ja saako esim. isä osallistua synnytykseen jne.
 
Minunkin täytyy asiakastyössä töissä ollessani käyttää maskia ja koen sen ahdistavana ja työtäni rajoittavana ja pahoinvointiakin ja kuvotusta lisäävänä. Synnyttäessä en totisesti tahdo tai suostu maskia pitämään jos ensi kesänä sellainen ohjeistus olisi. Kuulostaa kamalalta..
 
Itse olen kaupassa töissä. Tällä alueella on ollut vielä rauhallista, viikonloppuna raportoitu 2 uutta tartuntaa.
Meille tuli lupa käyttää maskia/visiiriä muutama viikko sitten.
On surullista nähdä, miten ihmiset eivät ole vielä puolen vuoden aikana oppineet suosituksista mitään. Yskitään käsiin, parhaimmilla on ne rahatkin siinä kädessä, mihin oikein limaista yskintää harrastetaan.
Nuolastaan sormia, ei huolehdita väleistä, pyyhitään käsillä nenää, ei käsidesiä saatika pesua. Miut on jopa haukuttu pystyyn, kun toimin johtoportaan ohjeistuksen mukaan.

Itse olen käyttänyt maskia, jos siitä jotain hyötyä jollekin olisi. Välillä tarvitsen laseja, ettei tule migreeni, silloin hankala, mutta jotenkin sen on saanu aina siedettävästi asetettua.
Synnytyksessä en usko kuitenkaan kykeneväni sitä pitämään, mikäli tässä sinne asti päästään.

Meillä on ainakin töissä ihan erikseen maskeja, jotka on tarkoitettu silmälasien käyttäjille. Ja ovat hyviä, pysyvät paremmin paikallaankin mitä muutaman ihan lasittomana käyttänyt. :)

Itse saan töissä käyttää jatkuvasti maskia, koska kaikissa potilas kontakteissa se pitää olla. Vapaa-ajalla en ole käyttänyt, koska saa kyllä niin puuskuttaa muutenkin menemään. Käsihygieniasta huolehdin tarkasti. Eikä kyllä tule liikuttua turhan takia kylillä.
 
Maskia ja hanskoja käyttänyt kun jossain poikennut. Alkuvuoden laajan keuhkoveritulpan jäljiltä mie oon vältelly liikkumista, etten sais koronaa.

Kas kummaa, viikko sitten sunnuntaina kävin testissä kun oireita alkoi tulla ja tän viikon maanantaina pasahti positiivinen tulos. Tartuntaa ei saatu jäljitettyä mihinkään järkevään niin lääkärikin totesi, et todella, huonolla tuurilla oon saanut tän varmaan ostosten välityksellä kasseja purkaessa. Mies siis pääasiassa hoitanu kaupassakäynnit :facepalm:

Tänään kiikutettiin neidit testiin kun toiselle nousi korkea kuume ja toisella on lämpöä. Tää korona+hype kombo on melko raskas tarpoa läpi :wacky:
 
Maskia ja hanskoja käyttänyt kun jossain poikennut. Alkuvuoden laajan keuhkoveritulpan jäljiltä mie oon vältelly liikkumista, etten sais koronaa.

Kas kummaa, viikko sitten sunnuntaina kävin testissä kun oireita alkoi tulla ja tän viikon maanantaina pasahti positiivinen tulos. Tartuntaa ei saatu jäljitettyä mihinkään järkevään niin lääkärikin totesi, et todella, huonolla tuurilla oon saanut tän varmaan ostosten välityksellä kasseja purkaessa. Mies siis pääasiassa hoitanu kaupassakäynnit :facepalm:

Tänään kiikutettiin neidit testiin kun toiselle nousi korkea kuume ja toisella on lämpöä. Tää korona+hype kombo on melko raskas tarpoa läpi :wacky:

On kyllä käynyt huono tuuri. :confused: Tsemppiä, toivottavasti korona oireet pysyvät maltillisina!
 
Maskia ja hanskoja käyttänyt kun jossain poikennut. Alkuvuoden laajan keuhkoveritulpan jäljiltä mie oon vältelly liikkumista, etten sais koronaa.

Kas kummaa, viikko sitten sunnuntaina kävin testissä kun oireita alkoi tulla ja tän viikon maanantaina pasahti positiivinen tulos. Tartuntaa ei saatu jäljitettyä mihinkään järkevään niin lääkärikin totesi, et todella, huonolla tuurilla oon saanut tän varmaan ostosten välityksellä kasseja purkaessa. Mies siis pääasiassa hoitanu kaupassakäynnit :facepalm:

Tänään kiikutettiin neidit testiin kun toiselle nousi korkea kuume ja toisella on lämpöä. Tää korona+hype kombo on melko raskas tarpoa läpi :wacky:
Voi itku! Tsemppiä! Toivottavasti et tuu kovin kipeeks
 
Meillä on nyt vahva maskisuositus töissä... Pahoinvointi ja maskit on ollut aika killeri... Nyt testissä visiiri, vaikuttaa että tällä voin selvitä työpäivän (saamme käyttää visiiriä halutessamme, mutta itse piti hankkia)
 
Takaisin
Top