Korona ja raskaus

Okei, kiitos vastauksesta! Hienoa että sulla järjestyi noin! Ajattelin että soitan kanssa huomenna

Mäkin työskentelen varhaiskasvatuksessa, mutta en oo ollu

Vaikka poikkeusolot eivät ole voimassa, niin kela edelleen käyttää varo

...piti siis kysyä, että onko teillä vinkkejä, mistä asioista olette puhuneet lääkärissä/työterveydessä? Mitä kannattaa kysyä ja pohtia lääkärin kanssa? Tai millä perusteilla on evätty/myönnetty erityisäitiysraha?
 
  • Tykkään
Reaktiot: JHS
...piti siis kysyä, että onko teillä vinkkejä, mistä asioista olette puhuneet lääkärissä/työterveydessä? Mitä kannattaa kysyä ja pohtia lääkärin kanssa? Tai millä perusteilla on evätty/myönnetty erityisäitiysraha?
Minä soitin ihan työterveyteen ja kerroin, että neuvolasta oli näin kehotettu tekemään. Lääkäri kyseli, että millaisessa ryhmässä työskentelen ja minkä ikäisten kanssa? Kertoi, että ensi sijainen toimenpide on aina se, että esimiehen pitää pyrkiä poistamaan työstä vaara tekijä ja mikäli tämä ei ole mahdollista niin yrittää sijoittaa toisiin tehtäviin. Loppu kevään tein sitten hallinnollisia hommia, koska Koronan takia lapsia oli talossamme vähemmän. Nyt syksyn saapuessa lapset ovat palanneet ryhmiin ja esimieheni tarvitsee minulle tietysti sijaisen, jota ei voi palkata jos olen töissä, koska tarvitsee vakanssini hänelle. Siispä soitin uudelleen työterveyteen ja lääkäri sanoi, että toki kirjoittaa minulle sen tarvittavan lausunnon, sitten tarvittiin esimiehen lausunto ja neuvolalääkärin lausunto. Laitoin paperit vetämään ja päätös tuli 7 päivässä.
 
Minä soitin ihan työterveyteen ja kerroin, että neuvolasta oli näin kehotettu tekemään. Lääkäri kyseli,

Kiitos paljon, tämä selvensi ja ennen kaikkea helpotti, kannattaa siis puhua huolesta lääkärin kanssa!
 
Takaisin
Top