Korkea verenpaine ja raskausmyrkytys

Onnea Pinkkihirmu pikkuisesta. Toivotaan että kaikki menee hyvin tulevaisuudessa. :Heartred Onneksi olit jo noinkin hyvillä viikoilla.
 
Päivitetäänpäs nyt pikaisesti. Eli synnyttämään todellakin sitten jouduttiin! Pahimmillaan paineet ylti 190/126. Nyt palautunut normaaliksi 125/75! Siis heti leikkauksen jälkeen! :O

Kaikki meni hyvin! Pikkuista hoidetaan, toivotaan ettei tule komplikaatioita. Hän pärjää niin hyvin!! :Heartbigred


Minä olen vielä ihan pökkyrässä enkä vielä tunne edes omia jalkoja. :biggrin

Onnea :Heartred Pieni on taistelija, onneksi viikkoja oli jo noin paljon :Heartred
 
Onnea teidän perheelle. Toivotaan ettei mitään komplikaatioita tule ja pääsette pian kotiin pienen terveen taistelijan kanssa. :)
Nuo verenpaineet ovat olleet kyllä todella hurjissa lukemissa. Huomasiko verenpaineen nousun omassa olotilassa?
 
Päivitetäänpäs nyt pikaisesti. Eli synnyttämään todellakin sitten jouduttiin! Pahimmillaan paineet ylti 190/126. Nyt palautunut normaaliksi 125/75! Siis heti leikkauksen jälkeen! :O

Kaikki meni hyvin! Pikkuista hoidetaan, toivotaan ettei tule komplikaatioita. Hän pärjää niin hyvin!! :Heartbigred


Minä olen vielä ihan pökkyrässä enkä vielä tunne edes omia jalkoja. :biggrin
Onneksi olkoon pikkuisesta ja ihana kuulla, että molemmat voitte olosuhteisiin nähden hyvin. Nyt vaan paljon lepoa itselle ja toivottavasti pääsette pian kenguruhoitamaan pikkuista ja antamaan paljon rakkautta :Heartred
 
Onnea teidän perheelle. Toivotaan ettei mitään komplikaatioita tule ja pääsette pian kotiin pienen terveen taistelijan kanssa. :)
Nuo verenpaineet ovat olleet kyllä todella hurjissa lukemissa. Huomasiko verenpaineen nousun omassa olotilassa?


Kiitos kaikille tsemppaajille ja onnittelijoille! :wav

Joo, no kotosalla ollessa en vielä kovin huomannut mitään sen kummempaa paineitten suhteen, muuta kun että väsytti ja turvotti. Nukuinkin aika paljon ja vetäydyin hämärään mielellään. Sitten kun sain isoäidiltä taas painemittarin ja mittasin niin päätin että nyt pitää hakea apua (paineet kipusi 155/105 ja sitten ma 179/116). Ja siis SALAKAVALUUS on tässä se pahin nimenomaan! Jollei olisi ollut tuota mittaria niin en olisi tajunnut vaaraa, olisin vaan syyttänyt raskautta ja vetämätöntä kipeää oloa muuten vaan.

Ja tosi vaarallinen tila olikin. Kannattee ja suosittelen hankkimaan verenpainemittarin tyyliin joka kotitalouteen..ainakin jos on raskaana.

Minä turposin päivässä-parissa semmoiseksi ylipumpatuksi barbaraksi etenkin naamasta, mutta on muutenkin nestettä elimistössä. Painohan lähti nousuun rv 20 jälkeen niin että +10 kiloa humpsahti tuostavaan rv 27 mennessä.

Muina oireina tuli runsasta pahoinvointia ja oksentelua ja päänsärkyä.

Sairaalassa onnistuttiin ehkäisemään se varsinainen eklampsia ja koko arsenaali konsteja käytettiin. Aikaakin yritettiin ostaa Pikkuiselle, mutta sitä saatiin nipin napin niitten kortisonipiikkien verran.

Leikkaukseen lähdettiin tuosta vaan sitten humpsis! Siinä ei paljoa enää ihmetelty. Mies oli onneksi ehtinyt paikalle paria tuntia aiemmin.



No miten tähän päädyttiin, minulla on sukurasitetta ja osasin jotenkin odottaa että riski on. Mutta ei tämä näin pahana ole ollut edes kellään lähisukulaisella! Omalla äidilläkin kahdesti on ollut, mutta paljon myöhemmillä viikoilla ja hitaasti etenevänä. Jotain sellaista korkeintaan pelkäsin, mutta väärä luulo sekin.:bored:

Ajattelin että kohonnut verenpaine se vaan on nyt riesana raskaudessa, väärä luulo! Sieltä se tuli ja otti oikeen niskalenkin! :eek:
 
Pieni on tosiaankin melkoinen taistelija. :love7

Lääkäriltä kuulee onneksi toistaiseksi vain hyviä uutisia. Pidetään kovasti peukkuja pystyssä!!! :thumright

Minä en ole omaa vauvaa vielä edes päässyt näkemään, ihan vilaukselta edelleen vaan kun itse ollut niin kriittisessä hapessa. Lupailtiinkin että jos vointi on hyvä niin kohta pääsisi katselemaan. :Heartbigred Hullu olo kun on synnyttänyt muttei näe vauvaa missään!! Hirveä ikävähän tässä tulee. :happy8
 
Pieni on tosiaankin melkoinen taistelija. :love7

Lääkäriltä kuulee onneksi toistaiseksi vain hyviä uutisia. Pidetään kovasti peukkuja pystyssä!!! :thumright

Minä en ole omaa vauvaa vielä edes päässyt näkemään, ihan vilaukselta edelleen vaan kun itse ollut niin kriittisessä hapessa. Lupailtiinkin että jos vointi on hyvä niin kohta pääsisi katselemaan. :Heartbigred Hullu olo kun on synnyttänyt muttei näe vauvaa missään!! Hirveä ikävähän tässä tulee. :happy8
Onko isä päässyt näkemään pikkuista? Toivottavasti sinäkin olet pian paremmassa hapessa ja pääset pirpanan tykö.
 
Onko isä päässyt näkemään pikkuista? Toivottavasti sinäkin olet pian paremmassa hapessa ja pääset pirpanan tykö.

Voi, isä on onneksi päässyt näkemään ja Pikkuinen sai nukkua isin kanssa ensimmäisen yön! Ihana juttu todellakin!! :Heartpink:Heartpink:Heartpink

Minä toivon mukaan tänään pääsen tytteliä katsomaan, vaikken vielä pääse vuoteesta mihinkään. :love7
 
Onnea hirmuisesti pienestä taistelijasta:Heartred
Tsemppiä kovasti teidän perheelle! Päivä kerrallaan pieni kerää voimiaan :)
 
No nyt pääsi vihdoin katsomaan vauvelia. On hän kyllä keijukainen!! Ihan sanoinkuvaamaton tunne. Meidän rakas pikkuinen!:):Heartpink

Ollaan tosi positiivisilla tuntemuksilla. On niin paljon onnea, taitoa ja enkeleitä matkassa että näin hyvin on asiat. Nyt vaan toivotaan että ei tosiaan tule mitään kurjia yllätyksiä, vaan tyttö lähtee kasvamaan sinnikkäästi.

Omalta osalta verenpaineita seurataan, mutta akuuttihätää ei enää ole ja siirryinkin jo teholta takaisin normiosastolle. Nyt pitää koittaa opetella nousemaan pikkuhiljaa istuaalleen ja pystyyn kuten sektiotapauksilla yleensä.

Todennäköisesti pitää syödä verenpainelääkkeitä tämän jälkeenkin ainakin jonkin aikaa ja pitää vaan huoli yleisesti terveydestä jotta keho tasapainottuu. Eikä saa ressata turhia! :dance008 Semmoinen tarina se raskausmyrkytyksestä ja synnytyksestä! Selvittiin kuin selvittiinkin. Jos on kohtalotovereita niin kirjotelkaa tänne, toivon kumminkin että muilla tammikuun äideillä ei tule vastaan tämmöistä tilannetta! :wacky:
 
Onnea Pinkkihirmulle ja koko perheelle pienen vauvan syntymästä! Toivottavasti sinunkin kuntosi kohenee pian. Minkä kokoisena vauva syntyi?
 
Takaisin
Top