Kolmosta kaipaavat kuumeilijat

Tohon autokeskusteluun.. nyt te varmaan nauratte mulle, meillä on kolmeovinen nissan micra perheautona :laughing014 Ei mahduta kaikki kyytiin, mut jos tulis vielä yksi, esikoinen voisi luopua korokkeesta, jolloin mahduttaisiin kyllä, mut sit jäis koira ja miehen poika rannalle ruikuttamaan. Eli niinkuin varmaan arvaatte, me ei olla enää pariin vuoteen reissattu kaikki yhdessä. Nyt kun mentiin Muumimaahan ja oltiin edellinen yö mun siskolle, mukana oli omieni lisäksi miehen poika ja koira. Lapset istui kaikki takapenkillä ja koira etupenkillä ja takakontissa oli vielä kuopukselle rattaat. Hyvin mahduttiin. Ja ollaan me tehty neljän hengen Lapin reissuki tolla autolla, joskin silloin kaikki ylimääräinen karsittiin pois, mm. kuopuksella ei ollut rattaita, vaan kannoimme häntä manducassa tai sit lainattiin jostain rattaat (hän ei vielä silloin kävellyt, reissusta vuosi aikaa) ja ainoa hänen oma tavara oli matkasänky. Hyvin meni reissu ja lasten tuliaisporotki mahtui kyytiin, samoin kuin paluumatkalla mukaan otettu koira mun jalkoihin etupenkillä. Sanon aina et jos osaa pelata tetristä, osaa pakata meidän auton :laughing021

Tilavampi auto ois kiva, mut ollaan me tuolla nykyiselläkin pärjätty ainakin nyt toistaiseksi :laughing002

Tiikeriluukas. Nostan kyllä hattua sulle et saatte tavaranne ja kaikki lapset pieneen autoon.. :) Meillä on farmari ja ei kylläkään mikään isofarkku mut ei me meinata saada sinne kaikke kun mökille lähetään ja siis rattaatkaan ei oo autossa kun mökillä on omat rattaat..

Tuota istuin asiaa mäkin oon miettinyt.. Minkä ikäsenä voi siirtyy pelkkään korokkeeseen tai minkä kokosena???

Sama täällä loora, meilläkin farmari ja silti tuntuu välillä ylivoimaiselta saada kaikki ryjät autoon :grin
Koroketta ei nykyään enää suositella käytettäväksi ollenkaan. Suositellaan sellaista turvavyöistuinta käytettäväksi niin kauan kuin jotain pepun alle tarvitsee. Semmosta turvavyöistuinta suositellaan käytettäväksi pitkälle kouluikään, olisko tossa meijän esikon istuimessa ollut että 12v saakka mut koitapa 12v:tä saada semmoseen :hilarious: Et mun mielestä suositukset saa olla mitä vaan mut me meinataan korokkeeseen siirtyä sit viimeistään ku esikoinen menee kouluun :) Ehkä jo aiemmin jos tästä sattuis nyt pieni saamaan alkunsa ja sit kun se joskus tarvitsee jonkun muun istuimen ku kaukalon :)

Lain mukaan alle 135cm pituinen lapsi tarvitsee painon mukaisen turvaistuimen autossa. Alle 140cm ei suositella matkustamista etupenkillä, jos autossa on turvatyynyt.

Meillä kyllä taloon mahtuisi hyvin se kolmaskin. Okt jossa on 140 neljöä yhdessä tasossa. Autoja katseltiin jo keväällä sillä silmällä että kaksi istuinta ja kaukalo takapenkille mahtuisi. Onhan niitä mutta vaihdetaan nyt sellainen auto johon kaukaloa ei turvaistuinten lisäksi mahdu mutta jos meillä vielä tärppi jossain vaiheessa käy niin vaihdetaan sit auto lennossa uudelleen. Miehellä kun on työsuhdeauto niin auton vaihtaminen on sillee helpompaa. Puitteet ois siis periaatteessa kohdillaan, ei tarvis kuin sen plussan... :sorry:

Tiikeriluukas, en kyllä pysty ymmärtämään miten te saatte kaiken mahtumaan kyytiin :hilarious: Tosta pitäis ansaita jo jokin mitalli! :grin

Meillä on lapsilla isofixit palkki-istuimet joista toinen menee 36kg saakka turvavyöistuimena. Toiselle on jo odottamassa serkkujen vanha pelkkä turvavyöistuin kun palkki istuin käy pieneksi! Meillä siihen menee aikaa kun lapset on aika pikkuisen kokoisia!

Juu niinpä elaffy. Meille neuvottiin tuolla lailla miten tuonne kirjoitin, kun ostimme viime syksynä uudet istuimet lapsille ja kysyimme tosta korokeasiasta. Se, että pitäis olla just nimenomaan istuin, perustuu siihen et tarvis olla joku suoja niskallekin.

Hmm. Apuja kaivataan. Kp 28/? eikä vieläkään kunnon pms-oireita, yleensä joskus 4-6 päivää ennen menkkoja alkaa jo. Ei ees turvotusta : o Kuinkahan sekaisin se kierto sitte on.. :D luulen että ovis oli joko 12 pv sitten tai 8 pv sitten, eli
ei vaikuta testaamaankaan vielä alkaa. Enkä usko että siinä kahta viivaa näkyiskään jos se ovis kerran olikin myöhemmin kuin aluksi luulin. :bored:

Mutta kysymys teille : milloin teidän mielestä kannattaa aikaisintaan testata noilla halpistesteillä, jotka lupaa näyttää raskauden "jo ensimmäisenä päivänä jolloin kuukautisten olisi pitänyt alkaa" jos ei ole hajuakaan kierron pituudesta? (Sanokaa pliis että huomenna! :grin)

Totta kai testaat huomenna :D Plussatuulia sinne ja muillekkin.... :)

Niin ja kiitos noista autoistuin tiedoista..Eli auto varmaan joutuis vaihtoon jos kolmas tulis.. :D

Lavinia testasitko tänään vai maltitko? :)

Mulla on elämäni ensinmäiset kuukautiset kun ei satu alamaha enkä oo joutunut syömään yhtään särkylääkettä... Jeeeee... Uusi juttu on et tissit on välillä nipistelly.... mut se miljoona kertaa ennemmin kuin noi alamaha kivut. :)

Testausta kehiin Lavinia! :) Nythän sulla on just hyvä syy testata vaikka joka toinen päivä kun et kerran tiiä millon menkkojen pitäis alkaa :wink

Testasin joo, mutta joko liian aikasin tai sitte en oo paksuna. :D

Tietääkö kukaan montako päivää oviksen jälkeen nuo vähemmän herkät testit näyttää positiivisen? Kun lukee vaan just että menkkojen oletettuna alkamispäivänä.

Taidanpa varalta sillti mennä sen myöhemmän (oletetun) oviksen mukaan ja testailla vasta myöhemmin. :)

Onko muilla jänniä päiviä menossa? :)

Mä luotan siihen, että 12pv oviksen jälkeen näkyy jo testissä jotain. Joillakin näkyy kyllä vasta 14 tai jopa 16 pv oviksen jälkeen.

Täällä on luultavast dpo6, en ole varma kun en tikuttanut. Oireet on samat vanhat että eipä ole tässäkään kierrossa tärpännyt! Näin eilen haikaran järvellä ja kuiskasin sille itsekseen hiljaa "tuo meille vauva joka syntyy ensi vuonna" :shy:

Meilläkin harmaahaikara lensi mökin ohi. :) Tai no, meni vain ohi.. 2014 kesällä kaksi istui laiturilla ja pari kuukautta myöhemmin aloin odottamaan tyttöjä.. :D Kyllä ne haikarat tietävät! ;)

Täällä kp26 ja dpo joku 9-11. Oireita oli vaikka muille jakaa, mutta nyt olen melko varma, että eiköhän se täti sieltä tule. Jos ei ensi viikolla vielä näy, täytyy testailla. :)

Sus siunakkoon. Outoja päänsärkyjä pitkin päivää. Parina päivänä ollu rajuja mielialavaihteluja, mutta yleensä ennen menkkoja on tasaisen karmea olo joka päivä, aamusta iltaan. Nyt välillä tosi hyväki fiilis, mutta vetäisin koira-raukalle ihan hirmuärjyt :( Karjasin sille lujasti ET PERKELE MENE MINNEKKÄÄN! kun yritti ilman lupaa luikahtaa oven raosta. Ja viis sekuntia myöhemmin huusin ULOS SIITÄ! Mikä IHME minua vaivaa :eek: Vaikka tuo onki melko dominoiva koira ja sille on pakkoki joskus olla vähän kovempi, niin en minä nyt noin rumasti sille oo ennen murissu.

Voikohan kierukan poiston jälkeen olla jotenki ärtsymmät pms:t? :nailbiting:

Pitääkö jatkossa mennä aina johonki piilopirttiin mettän keskelle...:smiley-angelic008

Lavina, viime raskaudessa mies suunnitteli jo eroa, kun olin hirveä kiukku koko ajan. Onneksi testiin tuli sitten kuitenkin kaksi viivaa, jotka selittivät silmittömän raivon. ;)

Joo, eilen katselin jo uutta asuntoa koska olin NIIN vihainen miehelle! Ihan raivon olin ja tuntui että nyt jätän tuon sian! ...ja tänään taas olen ihan rakastunut taas. :rolleyes:

Jos en raskaana kuitenkaan ole, niin ensi kuussa tähän aikaan oikeasti pysyn kaukana miehestä ja koirasta :grin Kumma kyllä, lapset ei oo YHTÄÄN suututtanu. Eikä kissat :cat:

Minä olen yleensä myös ihan raivohullu ennen menkkoja ja nyt olo on ollut melko seesteinen.. :D

Takaisin