Kolmosta kaipaavat kuumeilijat

Kaipa mäkin voisin tänne "ilmoittaa" itseni :) Meillä on siis pojat 6/12 ja 1/14 ja nyt pari vkoa sitten poistatin kierukan ja kolmoselle on lupa tulla! :) Hetki pohdittiin miehen kanssa, että tuleeko kolmatta vai ei, mies lähinnä oli sitä mieltä, että kaksi vilkasta poikaa riittäisi :D mutta nyt kun pojat on kasvaneet niin muuttui miehenkin mieli :) Tuskin varsinaisesti ainakaan vielä -yritetään-, tjottaillaan vaan ja eipähän tuo meidän makkarielämä ole kovin aktiivista tällä hetkellä kaiken hulabaloon ja väsyneisyyden takia (lisäksi mies töissä yövuoroissa jokatoinen vk, että sekin vähän "vähentää" meidän puuhia :D) joten en usko, että ihan hetkeen kolmatta on tulossa...
Esikoista yritettiin (ihan kiertoa kytäten) vaan 3 kiertoa ja tokaan meni n.6 kiertoa ja se oli lähinnä kans tjottaillen.

Että voi olla et lähinnä vaan taustailen täällä, mutta katsotaan :greet025

Minäkin voisin vähän päivittää tänne, eli eli.. me miehen kans jonniilainen ratkaisu saatiin tähän tilanteeseen. Minulla on ollu kokoajan sisimmässäni se kolmannen lapsen kaipuu, ja mies on ollut vähän sitä mieltä ettei oikein mitään mieltä. Sen mieli on vaihtunu varmaan useammin kuin sukat! :D Noo.. keväällä alkaa yritys. :) Tarkoitus oli odottaa syksyyn ja että nuorimmainen ois 2v, mutta toisaalta mietin ettei nää meijän raskaudet ole kerrasta tärpänneet, et voi mennä tärppi hyvinkin syksyyn. Mut täällä on nyt kovin malttamaton ja onnellinen nainen! :D

Sandy: Kiitos ja 5v tytär ja pian 2v poika ennestään :)

Ensimmäinen ovis jäi ny aika pitkälti hyödyntämättä eli ens kuussa uudestaan, paremmalla menestyksellä..

Mekin pohdittiin ja jahkailtiin lähes vuoden päivät tätä päätöstä. Jostain syystä tää kolmas kerta pelotti ja pelottaa edelleen enemmän ku edelliset :nailbiting:

Liitytäämpä ihan uutena joukkoon, täälläkin vauvakuume kolmannesta vaivaa. Kaksi tenavaa jo ennestään (tyttö 07/2011 ja poika 10/2012). Itse olen vakitöissä ja näinollen jäi opinnot ihan viimeistä silausta vaille kesken ja sovittiin miehen kanssa, että kunhan opinnot kansissa niin annetaan lupa kolmannelle. Eli ei yritys asteella vielä vaan ihan kuumeiluasteella meillä :) Tavoitteena olisi alkuvuosi 2016 saada paperit kouraan ja keväällä ehkä yritys päälle :Heartred

Mekin olemme paljon pyöritellyt kolmannen kanssa, että onko se hyvä idea. Jotenkin sitä takertuu monesti ajatuksissaan tosi arkipäivän ongelmiin, miten mahdutaan autoon?? :)

Itsekin mietin kolmatta lasta odottaessa että miten mahduttaa autoon yms... nyt kun kuumeilussa on neljäs, tulee asiasta suoranainen stressi ;)

Kolme lasta mahtuu meillä hyvinkin farmariautoon kaikki takapenkille istuimineen. Mutta syksyllä alkava neljännen yritys pakottaa meidät auton vaihtoon koska ei mahduttais koko perhe edes autoon :(

Kiva että muitakin jotka haluavat isomman perheen kuin kaksi lasta ja vanhemmat.
Meidän lapset siis 8/10 ja 1/12 ja 7/13. Iltatähti olisi tämä neljäs meille :)

Ja sekin on typerää, että esim. monet kylpylähotellitarjoukset on mitoitettu 2 aik + 1-2 lasta! :O Enkä minä pidä kolmilapsisia perheitä mitenkään järin suurperheinä! :D Pidättekö te muut??

Kyllähän näitä väistämättä ajattelee, ja sekin vielä kun miehellä on yks lapsi jo ennestään näiden meidän kahden yhteisen lisäksi. :D Isompi asunto meillä on ollut jonkin aikaa aktiivisessa katselussa, ja itsellä kyllä katse kiinnittyy niihin neljän makuuhuoneen taloihin.. :) Kokoajan päässään työstää ajatusta siitä, että parin vuoden päästä meitä ehkäpä onkin jo viisi saman katon alla..

Ilmottaudutaan mukaan, me molemmat 35.v :) kaks poikaa entuudestaan 15 ja 12.veet. Kolmas toiveissa.Yritystä ollut viime vuoden lopusta ja siihen mahtuu jo 2 keskenmenoo mukaan :'(
Nyt sitten kuulostellaan oireita, viikonloppuna vois jo testailla. Hyvin kyl lämmöt pysyny 37 tienoilla, mahaa nippailee välillä, rinnoissa pistelyä/viiltelyä, uutena tullut sisäreiden vihlonta, nivusen läheltä. Mä kärsin kovista selkäkivuista, huippua on ollu huomata, et selkäkivut pysyny poissa raskauden aikana, tänään juuri tajusin ettei selkä olekaan pahana, nyt toivotaankin että se pikkunen olisi mukana <3

Täältä tulee uusi kuumeilija. Mä oon 35v ja mies38v entuudestaan tyttö 08 syntynyt ja poika 10 syntynyt. Kolmonen toiveissa, juuri ollaan ehkäisy jätetty pois . Nyt sitten ihmetellään mitä tapahtuu.
Ekaa yritettiin 5.5 vuotta ennen kuin tärppäsi ja toisen kanssa menikin vain yksi kuukausi....

Heij! Tännehän on tullut paljon uusia :) Tervetuloa!

Mulla on menossa joku kp 26 ja ovis taitaa olla hukassa.... Kestää varmaan ennen kuin kierto tasaantuu. Makuuhuoneessa sais olla aktiivisempaa... Mutta kyllä tuo ykkönen ja kakkonen saavat aikaan haastetta kolmosen yrittämiselle :D

Äippä2015, Teilläkin siis tulossa iso ikäero lapsille. Meillä on siis kolmas jo hyvää vauhtia matkalla, mutta ensimmäisen ja toisen ikäero on 11,5v ja ekan ja tämän kolmannen ikäeroksi tulee melkein 16v. On ollut hassua katsella esikoisen suhtautumista pikkusisaruksiin. Tästä kolmannesta kun kerroin hänelle niin kommentoi vaan "taasko" ja muuta ei ole sanonut vieläkään vaikka monta kuukautta tiennyt :D Hän siis toivoi ensimmäiset 10v sisaruksia itselleen ja saikin sitten kahdessa vuodessa kolme kun isänsä luo syntyi samaan rytinään lapsia kun meidän kakkonen vihdoin sai alkunsa.

Meillä menee auto vaihtoon jo tällä kokoonpanolla kun yksi tarvii kaukalon, toinen istuimen ja kolmas on aikuisen kokoinen. Meillä on siis kapeahko farmari ja takapenkillä tekee jo tiukkaa yhdellä istuimella ja kahdella pienellä aikuisella..

Ja itsekin pidän täysin normaalina kolmilapsista perhettä. Neljääkään en voi hyvälläkään tahdolla laskea suurperheeksi. Hassua kuitenkin että nykypäivänä ihmetellään jo kolmea lasta.

meillä on nykyisellään kolme lasta (miehen poika 12vee ja kaksi yhteistä 3,5vee ja 1vee) eikä me mun mielestä olla mikään suurperhe. vielä sitä yhtä vauvaa kaipaillaan ja mieskin on hyväksynyt asian, mutta yritystä ei oikeastaan ole tällä hetkellä monestakin syystä. tokihan me iso perhe oltaisiin, jos vielä yksi tulisi. auto olisi pitänyt jo muutenkin vaihtaa ajat sitten, kun nyt takapenkillä on turvaistuimet ja miehen poika hädin tuskin mahtuu niiden väliin. no, eipä kummemmin koko porukalla reissata, joten ollaan pärjätty nykyiselläkin autolla. ja asuntokin alkaa olla liian pikkuinen, miehen pojalla on oma huone ja meidän yhteiset pikkuiset sitten räjäyttää lelunsa olkkariin.

mulla ei omasta mielestä ole kolmea lasta, vaikka miehen poika meillä asuukin ja mua äidikseen puhuttelee. lasken hänet silti yhdeksi meidän lapsista, mutta kun multa kysytään, sanon, että mulla on kaksi (biologista) lasta.. tuntuu kuitenkin, että multa puuttuu se kolmonen, vaikka noita lapsia kolme onkin.

Meillä mies on kolmilapsisesta perheestä ja mäkin 4-lapsisesta kun laskee mun velipuolet eli äidilläni on 4 lasta. Äitini sitten onkin 11-lapsisen perheen kuopus! :D Miehen siskollakin on neljä lasta :)
Musta tuntuu enemmän että kaksi lasta on vähän :D 3-4 olis semmoinen normaali ja ehkäpä se viides olisi sitten monta :) Mä oon leikilläni sanonut että antaa niitä lapsia tulla jos on tullakseen kunnes täytän 40 :D Ja nyt oon 32, että saattaishan noita ehtiä suurperheen verran tulemaan :D No, kunhan nyt saataisiin se kolmas <3

Mulla itsellä on vaan yks pikkusisko, meilläkin 9v ikäeroa.. Mies on kolmesta lapsesta keskimmäinen. Kyllä mun syli kaipaa vaan sitä kolmatta, haluan lisää halattavia ja rakastettavia. <3

Della_79; Aivan samat fiilikset ku sulla! Siis tuo, että mulla ei ole kolmea lasta vaikka miehellä onkin. Vaikka miehen lapsi kuuluu meidän perheeseen, niin jos multa kysytään monta lasta meillä on, niin kaksi. Joskus joku on tuohon takertunut, et onhan teillä kolme, mutta niin.. ei sitä ymmärrä jos ei ole kokemusta. :)

Me ollaan miehen kanssa molemmat kolmilapsisista perheistä. Tosin miehen perheessä jokaisen lapsen välissä on vuosia eli hänellä ei ole ihan samanlaista kokemusta sisaruksista kuin minulla. Ja meillähän on niin, että minä odotan kolmatta lastani ja miehelle tulee toinen. Näin siitäkin huolimatta, että ollaan asuttu yhdessä 13v ja mun poika oli 2v kun yhteen muutettiin. Mies on kuitenkin koko ajan ollut pojalle jotakin muuta kuin isä ihan tarkoituksella. Pojalla kun on oma isäkin eikä olla haluttu sitä kuviota hämmentää. Toisaalta kuitenkin mies aina sanoo, että jos meille tulisi ero niin hän vaatisi tapaamisoikeuden myös poikaan :D

mulla on itsellä pikkusisko, jonka kanssa ikäeroa kolme vuotta. miehellä pikkuveli, jonka kanssa ikäeroa vähän vajaa kaksi vuotta. en tiedä yhtään, mistä haaveeni kolmesta lapsesta tulee, mutta niin on vain ollut aina, että kolme olisi se oikea määrä.

cupcake, samanlaisia ajatuksia on mullakin eli puhun aina kahdesta lapsesta ja mainitsen sivulauseessa miehen pojan, että hänkin asuu meillä ja on asunut jo kauan (oli tullessaan 3,5-vuotias). vaikka sitä miten yrittäisi ajatella, että joojoo onhan miehen poika tavallaan munkin lapsi, niin sit kuitenkin sitä päätyy aina samaan pisteeseen, ettei hän ole sama asia kuin itsesynnytetty ja vauvasta asti hoidettu.

Hei kaikki!

Vihdoinkin se aika on käsillä, nimittäin viime torstaina kävin kierukan poistossa ja lauantaina alkokin sitten ekat todella runsaat kuukautiset! nyt siis saa lapsi tulla, kun on tullakseen :)

Neuvolassa höpöttelin oman äippäneukkutätin kanssa kun sanoi poiston jälkeen että soittaa sitten kun on ajankohtaista ;) johon minä vaan jotta:- juu-u! viimestään sitten vuoden päästä syksyllä kun saa laittaa ehkäsyn takasin jos ei rupia tärppiä näkymään.... vaikka enkai määkään ihan tosissani ollu, mutta jotenki mä oon nyt ajatellu, etten koko loppuelämää yritä enää saada kolmatta alulle... Saa olla onnellinen kahdesta lapsesta ja nauttia elämästä :) nämä ajatukset ehkä sen takia että kun on tieto siitä että voi mennä kauankin ennenku tärppiä osuu.. ja kun ei halua ressiä ottaa jajajajaja...

Mulla ei ehkä itsessään oo kovin kovaa "vauva"kuumetta (pelkään ihan sikana sitä ensimmäistä vuotta joka tulee olemaan todella rankka! ja molemmat aiemmat raskaudetkin on menneet aivan mahtavan pahoinvoinnin kanssa) mutta näen kuitenkin meidän perheen useammalla lapsella kuin kahdella :) tänään hiekkalaatikolla ollessani pystyin sieluni silmin kuvittelemaan, miten siinä ois töröttänyt vielä yksi lapsi (taaperoiässä) ihan yhtä rakastettuna kuin kaksi vanhempaakin <3 <3 <3 Vaikeeta selittää, elkää ymmärtäkö mua aivan väärin :)

Heips! Vieläkö mahtuu mukaan☺ Mulla ennestään 3v7kk tyttö ja 1v4kk poika. Mulla on nyt ihan yllättäen tullu vaivakuume! Olin jotenki varma et 2 riittää hyvin..töihinki jo sanonu et enää ei tuu No mies haluis kans kolmannen lapsen,ei kai se auta sit Mulla on nyt kyl kierukka et täytyy nyt kattoo millon sen poistattais,kohta pitäis varata poitsulle 1,5v neukku ni ehkä samal Välillä kyllä ku lapset taistelee kotona ja on vähän hankalampaa ni mietin et oonkohan hulluks tulossa Meillä ei nimittäin juurikaan oo tukiverkostoa..mut siinäpä yks syy,haluun et lapsilla on isompana tukea toisistaan❤ Mut en uskalla työkaverille mainita...ollaan kahestaan pyörittämässä putiikkia ja se huokas helpotuksesta ku palasin kesäkuussa äippälomalta.....

piia84, paljon samoja ajatuksia ku sulla! Just siitä ekasta vuodesta et mites sitä taas jaksais! Mutta sit just tuntuu et joku tästä vielä puuttuu❤ Oon kans kuvitellu kolmannen pihalla leikkiessä jne.☺

Takaisin