Samaa mietin, alkaispa jo mammaloma! Itse ajattelin jaksaa aina pitkalle lokakuuhun saakka. Sanoin, etta mulle saa tehda tyovuorolistat lokakuun kahdelle ekalle viikolle. Jos vauva tulee sita ennen niin se onkin sitten pikkanen "tyoeste" ja loma alkaa siita. Pomo kylla tietaa tilanteen eli osaa olla varautunut. Meilla Espanjassa se maksettu mammaloma on vain 16 viikkoa ja en todellakaan halua tuhlata kallisarvoista aikaa vauvan kanssa siihen, etta makaan kuukauden sohvalla ennen vauvan syntymaa! Nyt kuitenkin joka paiva toiden jalkeen on joka paikka ihan jumissa. Ristiselkaa polttelee, hartiat ihan tulessa, takapuolessa/hantaluussa kuumottava ja sykkiva kipu, maha on kova, jokainen askel sattuu ja olen kauttaaltaan turvonnut ja hikinen possu.
Onneksi mies tekee kaikki kotijutut. Itse teen jotain pienta silloin kun on vapaapaiva...
Elama on pelkkaa tyontekoa, kipuilua ja hikoilua... Istumatyo on raskasta silloin kun sita tekee raskaana. Olen toissa lentoasemalla eraassa autovuokraamossa asiakaspalvelijana ja viimeisimmat kaksi kuukautta olen ollut ylistressaantunut ja karttyisa. Olen koko toimiston ainoa joka puhuu venajaa, suomea ja ruotsia, nyt on sesonkiaika ja olen koko kesan ollut ihan kiireen ja vastuun runtelema. Arsytyskynnys on noussut sataan. Esim. viime viikolla tiskille tuli pariskunta noutamaan autoansa ja loukkaantuivat kuin meilla ei ole tarjota kantajaa. Siis mika hiton kantaja?! Laukut saa parkkihalliin tyontamalla karryja! Heidan mielestaan minun olisi pitanyt tulla "kantamaan" laukut. Miten joku kehtaa edes ehdottaa jotain tollasta silmin nahden raskaana olevalle naiselle??!
Kerroin, etta tulisin mielellani, mutta tassa nyt on muitakin ihmisia jonossa... Kavimme sitten useampaan kertaan kartan kanssa lapi ylitsepaasemattoman vaikeaa reittia: mika kerros, mika hissi ja loppumatkan paasee oikein liukuhihnaa pitkin. Koko matkaan menee jopa hitaammalla vain se vartti ja pariskunta vain pyoritteli silmiaan...
Talla viikolla saatiin sitten toimiston inboxiin oikein kunnon palautetta, jossa nyt parhaat palat mainitakseni kaytettiin termeja "se lihava rouva siina tiskilla" ja "ei osaa muuta kuin istua"... Ja mun on pakko kaantaa kaikki venajankieliset reklamaatiot englanniksi esimiehelle ja jopa toiseen toimipisteeseen, jossa kootaan valituksia kansallisella tasolla ja oli tosi kiva kaantaa jotain tollasta
sontaa, joka koskee itsea ja osuu juuri siihen heikoimpaan nilkkaan eli raskauskiloihin. Olen lihonut nyt tasan 10kg ja muutenkin joka suuntaan turvonnut. Pahoittelen avautumista. Huomenna rv33!
Tsemppia kaikille lokakuun odottajille! Luen joka paiva teidan(kin) jutut, vaikka en itse jaksa kirjoittamaan.