Kokeneet neuvoo ensikertalaisia

Täällä myös laiska treenaaja. Mitään ongelmia ei ole ollut missään muussa vaiheessa paitsi tokan raskauden lopussa saatto aivastaessa käydä pikku vahinko mutta eipä se niin usein tapahtunut että olisi kummemmin häirinnyt.
 
En oo kans treenaillu koskaan. Ykköstä jouduttiin avustamaan imukupilla väärän tarjonnan vuoksi, kakkonen syntyi vuoden päästä ja ponnistus kesti 6min.
Nykyään on lihakset huonossa hapessa, oksentaessa ei pysty pidättelemään lainkaan jos on virtsaa rakossa.
 
Kyllä niistä kannattaa huolta pitää. Ehkäisee myös kohdun laskeumaa...ja itellä ainaki ollu lihaksista apua synnytyksessä ja sen jälkeen. Niitä täytyy vaan tosiaan osata käyttääkin. Synnytyksessä kätilö sano, että mä työnsin oikeaan suuntaan. Ihmettelin, että voiko työntää moneenki suuntaan ja kätilö sano, että ne jotka ei osaa käyttää lant.pohj.lihaksia, työntää usein väärään suuntaan. Kyllä kuulemma huomasi, että olin treenannu ja tietoinen lihaksista ja siitä, miten ne toimii. Ponnistin neljä kertaa, mutta tosiaan nuo treenatutki lihakset väsähti ja nyt ollu kovempi työ saada ne takas kuosiin.... Tää taitaa siis olla vähä sama juttu ku raskausarvissa, että joilleki vaan tulee rasvailusta huolimatta ja toisille ei millään :) Kaikki niin erilaisia.
 
Kyllä mäkin sanoisin, että ei lannata lantionpohjanlihaksista ottaa mitään stressiä! En oo koskaan niitä treenannut erikseen ja ensisynnytys kesti alle 5h ja ponnistus 19min. Eli jos treenaat lihaksia ja luulet että saat nopean synnytyksen niin se ei todellakaan ole tähtiin kirjoitettu. Kaveri treenasi niitä ja synnytys kesti pitkälle yli toista vuorokautta ja imukupilla jouduttiin avustamaan vauva ulos.

Ennemmin keskitytte hyvinvointiin sekä rentoutumiseen raskausaikana :)
 
En enää löytänyt ketjua, jossa oli juttua imetyksestä & korvikkeesta. Hauska yhteensattuma, että siellä kirjoiteltiin kuinka tästä pitäisi puhua mediassa enemmän ja äitien syyllistämisen kulttuurista (korvikkeen suhteen) päästä Suomessa eroon. Tänään hesarissa osuva kirjoitus aiheesta
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000005415303.html
''Korvikemaitoa antavat naiset ovat kunnon äitejä – joudumme kuulemaan asiattomia kommentteja
Imetysmyönteisyys on tärkeä asia, mutta sen ei tarvitsisi merkitä korvikekielteisyyttä.''
 
Jetsulleen näin! :thumright Jokanen ruokkii lapsensa parhaalla mahdollisella tavalla, eikä kumpikaan tapa ole se ainoa oikea tapa :) Mä aion vielä yrittää tän tokan kans imetystä, mut jos ei onnistu niin en todellakaan ala ottaa samanlaista stressiä siitä epäonnistumisesta, ku esikoisen kanssa.... :happy118
 
Tää imetysasia on kyllä jotain semmosta mitä mä en ymmärrä kun ihmiset nostaa hirveän nuneron, pääasiahan on että äidillä ja lapsella on hyvä olla, imetyksellä tai korvikkeella ihan sama kunhan se kyseiselle perheelle sopii :) mä myls aion koittaa mutta jos ei onnistu niin ei onnistu ja tiedän valmiiks että kun vauva täyttää 4kk niin viimeestään sillon aion antaa korviketta soseiden yhteydessä ja viimesstään kun ensimmäinen hammas tulee lopetan imetyksen kokonaan ja sit nää että lapsi sairastuu harvemmin jos sitä imettää niin oma kokemus on että tähän en usko, poikaa imetin säännöllisesti 1kk jonka jälkeen jouduin antaa lisänä korviletta ja olisko ollu 2kk kun loppu maidon nousu kokonaan, poika sairastanut kerran vatsataudin ja kerran ollut kunnon kuumeflunssassa, perus flunssaa on sit kyl ollu mut ei paljoa, sitte tyttö imetin 4kk säännöllisesti jonka jälkeen otin myös korvikkeen käyttään ja kun tyttö täytti 6kk tuli eka hammas ja imetys loppu, tytöllä ollu 2kertaa silmätulehdus kerran vaan toisessa silmässä ja toisen kerran kummassakin, lisäks tytöllä ollu kerran korvatulehdus (hoitu ilman antibioottia) paha vatsatauti ja ties kuinka monta kertaa kuumeflunssa ja pitkään jatkuvaa yskää, tyttö nyt 2v ja poika 3v :D eli mulla menny usko tohon jos imetät niin lapsi harvemmin.kipeä...
 
Takaisin
Top