Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Mä söin 19 vuotiaana Roaccutan kuurin kun mikään muu hoito ei ollut tehonnut, kaikkea oli kokeiltu 13 vuotiaasta eteenpäin. Olisi silloin pitänyt ylläpitää ihon kuntoa e pillereillä, mutta vauvakuume oli sen verran kova että yritys aloitettiin heti kun lääkkeen vaikutus kokonaan ohi. Jonkin verran tuli näppyjä takaisin, arpia myös jäi nuoruudesta naamaan, mutta ei ole tilanne enää sen jälkeen mennyt niin pahaksi missään välissä, että uutta lääkekuuria olisin harkinnut. Mulla Mirenasta tuli EHKÄ vähän näppyjä, kuten myös aina alkuraskauksistakin. Toki myös ennen menkkoja tulee myös, että en nyt varmaksi pysyty sanomaan mikä johtuu mistäkin. En siis näin 31v ole kokoaan aknesta vieläkään eroon päässyt, mutta se ei enää niin paljon häiritse elämää.Miten teillä, joilla on aiemmin ollut vaikea akne, on iho reagoinut hormonikierukkaan?
Mietin hormoni- ja kuparikierukan välillä. Oon koko ikäni kärsiny eri asteisesta aknesta(jota on hoidettu vahvoilla lääkkeilläkin), ja iho on joistain kohtaan ihan arpeutunut, että en tiedä uskallanko ottaa riskiä, että naama räjähtää hormonikierukan takia. Tavallaan mielummin ottaisin runsaammat menkat kuin naaman täyteen kipeitä paiseita.
Kirjoitinkin tuolla aiemmin, että pari kuukautta kierukan oton jälkeen naama oli hirveä. Mulla myös akne ollut jossain mielessä aina ja ihan tavalliset hormonivaihtelut siihen vaikuttaa kans. Mutta itsestään sitten tasaantui ajan kanssa, nyt naama on pääsääntöisesti oikeinkin inhimillisen näköinen, vain kuukautisten aikaan tulee muutamia finnejä.Miten teillä, joilla on aiemmin ollut vaikea akne, on iho reagoinut hormonikierukkaan?
Mietin hormoni- ja kuparikierukan välillä. Oon koko ikäni kärsiny eri asteisesta aknesta(jota on hoidettu vahvoilla lääkkeilläkin), ja iho on joistain kohtaan ihan arpeutunut, että en tiedä uskallanko ottaa riskiä, että naama räjähtää hormonikierukan takia. Tavallaan mielummin ottaisin runsaammat menkat kuin naaman täyteen kipeitä paiseita.
Mä en huomannut et ois vaikuttanut. Finnit pysy samanlailla ku ennenkinMiten teillä, joilla on aiemmin ollut vaikea akne, on iho reagoinut hormonikierukkaan?
Joo Pitää miettiä, kyllähän se houkuttais jos ois tosiaan vähemmän haittoja, tullut mm. tiputteluvuotoa, turvotusta, limakalvojen kuivuutta eri valmisteistaKierukan hormonimäärät on pillereihin verrattuna pienemmät, joten sillä usein on vähemmän hormoneista johtuvia haittavaikutuksia. (Kysyin tästä kun kierukka asennettiin ja lääkäri sanoi, että yleensä ei vaikuta esim. mielialaan, koska hormonimäärä on pieni. Ilmeisesti pienempi määrä riittää, koska on paikallinen.) Siinä mielessä voisin kuvitella sen olevan parempi, jos pillereistä on tullut haittavaikutuksia. Mutta toisaalta ihmiset on yksilöitä.
Mulla päivastainen kokemus, eli jouduin vuoden jälkeen lopettamaan kierukan käytön. Laitoin tokan lapsen jälkeen. Ei ollut mitään akne tmv ongelmaa vaan menkat muuttui älyttömiksi. Ne tuli kahden viikon välein, vuotaen kaksi viikkoa kuin seula. Tosi rasittavaa oli. Nyt kolmannen jälkeen tehty sterilisaatio, niin menkat on noin 1kk kierrolla. Eli jotain häikkää tuossa oli. Muistaakseni se oli Mirena.