Koiraihmiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ruttu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meiltä löyty koiran kainalosta punkki kun omtiin oltu mökkeilemässä rannikolla punkkialueella. Poistin semmosella punkinpoistoöaatalla, oli ihan helppo ja tuli kokonaisena pois mutta tiukassa kyllä oli eli sai käyttää voimaa. Ja koiralla siis punkkipanta mut silti oli tullut.

Meidän koiralle muuten tuli juoksut nyt 2kk etuajassa. Mulla huomenna rv 35. Toisaalta hyvä ni ei oo sit heti juoksuja kun vaavi tulee kotiin. Kiehnää muutenkin paljon mun kanssa nyt ja seurailee joka paikkaan :)

Meillä on koiralla sellainen kuukausittain uusittava punkkiaine, joka auttaa toivottavasti myös hieman hyttysten kanssa. Tosin on ollut näin kesällä vain meillä kylässä välillä, vietiin hoitoon isovanhemmille ennen Pääsiäistä kun lähdettiin pidemmälle reissulle ja piti alunperin saada muutto hoidettua kesän alkupuolella.

Meillä koiran pitäisi muuttaa takaisin siis parin viikon kuluttua tuohon uuteen kotiin, mutta saa nähdä tuleeko siitä enää mitään. Esikoisella nimittäin on astma ja nyt allergiakokeet kesän alussa näyttivät, että olisi nimenomaan koiralle allerginen :/ Eihän sitä nyt viitsi lapsen hengitysteitä tukkia tahallaan, joten jos saa oireita, niin on pakko miettiä tilannetta uudelleen ja luopua tästä perheen ensimmäisestä vauvasta, joka pian täyttää jo 9 vuotta.

Onneks ei oo punkkeja löytynyt. Tarkistelen aina jos on heinikoissa juoksennellu.. Koira 7 v ja kerran oon punkin irroittanut n. 3 v sitten, et kai täällä päin (pääkaupunkiseudulla) ei niitä kauheesti onneksi olo.

Takaisin