Kohtukuolema ja toistuvat keskenmenot

Pikkulepinkäinen

Oman äänensä löytänyt
Viimeisten reilun parin vuoden aikana minua ja puolisoani on koeteltu, kun olemme kokeneet pienen tyttäremme kohtukuoleman rv 24 ja kolme keskeytynyttä varhaista keskenmenoa rv 7-8.

Meitä on tutkittu kattavasti kohtukuoleman yhteydessä ja myös keskenmenoihin liittyen julkisella. Mitään syytä ei ole löytynyt. Viimeisimpään raskauteen haettiin tukilääkkeet yksityiseltä, mutta silti meni kesken rv 8. Tuntuu, että nyt alkaa olemaan kortit todella vähissä.

Onko kokemuksia vastaavanlaisesta tilanteesta? Tai neuvoja, mitä voisi kokeilla tai tutkia seuraavaksi? Olen 36-vuotias ja raskaudet alkavat melko nopeasti yk 2-6.
 
Lämmin osanotto menetystenne johdosta. 😭💔 Itsellä ei ole vastaavasta kokemusta ("vain" yksi kkm joka todettu 18+0), mutta haluan vinkata että liity salaiseen ryhmään, siellä meitä on valitettavasti paljon, joten vertaistukea löytyy.
 
Pahoittelut menetyksistä. ❤️ Suosittelen myös lämpimästi salaista ryhmää. Minulla on ollut kaksi alkuraskauden keskenmenoa ja yksi myöhäinen, eikä näille ole löytynyt mitään selitystä. Viimeksi oli progesteroni ja miniaspiriini käytössä, mutta silti vauva kuoli rv14. Tällä kertaa pistän varmuuden vuoksi hepariinia, vaikkei olekaan löytynyt varsinaista hyytymishäiriötä.
 
Hei! En osaa oikein antaa neuvoja, kun hukassa olen itsekin, mutta ajattelin vain kertoa, ettet ole täysin yksin tässä tilanteessa. Meidän esikoinen kuoli kohtuun rv 32, ja sen jälkeen olemme kokeneet kolme keskenmenoa rv 6-8. Voimia, valoa ja onnea teille jatkoon!
 
Neliapiloita, otan osaa ja toivon voimia, valoa ja onnea myös teille. ❤️ Onko teillä löydetty syytä menetyksille? Olisi kiva viestitellä kanssasi tarkemmin.
 
Paljon voimia useita menetyksiä kokeneille ❤
Minulla 2016 kohtukuolema rv 24+1 sit sen jälkeen on 6 alkuraskauden keskenmenoa (4 keskeytynyttä keskenmenoa, keskenmeno ja tuulimuna) kohtukuoleman syy oli istukan infarkti ja veritulpat ja poika kuoli hapenpuutteeseen. Keskenmenoille ei ole löytynyt syytä. Klexane ollu jossain käytössä, luget, terolut, letrozol ja yms. Tutkimuksia tehty paljon ja mieli ollut syvissä vesissä.
Nyt sitten oli kahdeksas ja viimeinen raskaus, päätin että tähä loppuu yritys ja alan rakentaa elämää lapsettomana. Tässä viimeisessä raskaudessa oli sitten primaspan plussasta lähtien käytössä rv 36 saakka ja sain lopulta elävän vauvan heinäkuussa. En tiedä oliko primaspan syy onnistumiselle vai mitä tapahtui.

Suosittelen myös salaistaryhmää, olin itsekkin sielä joskus aktiivinen ja sain paljon hyvää ja ihanaa tukea. Vähäisen aktiivisuuden takia tipuin parivuotta sitten pois ja en ole saanut aikaseksi tulla enään takaisin.
 
Paljon voimia useita menetyksiä kokeneille ❤
Minulla 2016 kohtukuolema rv 24+1 sit sen jälkeen on 6 alkuraskauden keskenmenoa (4 keskeytynyttä keskenmenoa, keskenmeno ja tuulimuna) kohtukuoleman syy oli istukan infarkti ja veritulpat ja poika kuoli hapenpuutteeseen. Keskenmenoille ei ole löytynyt syytä. Klexane ollu jossain käytössä, luget, terolut, letrozol ja yms. Tutkimuksia tehty paljon ja mieli ollut syvissä vesissä.
Nyt sitten oli kahdeksas ja viimeinen raskaus, päätin että tähä loppuu yritys ja alan rakentaa elämää lapsettomana. Tässä viimeisessä raskaudessa oli sitten primaspan plussasta lähtien käytössä rv 36 saakka ja sain lopulta elävän vauvan heinäkuussa. En tiedä oliko primaspan syy onnistumiselle vai mitä tapahtui.

Suosittelen myös salaistaryhmää, olin itsekkin sielä joskus aktiivinen ja sain paljon hyvää ja ihanaa tukea. Vähäisen aktiivisuuden takia tipuin parivuotta sitten pois ja en ole saanut aikaseksi tulla enään takaisin.
Ihana kuulla, että noin rankan taustan kanssa kuitenkin vielä sait vauvan syliin asti. :red-heart: Meillä keskenmeno ekan ja tokan lapsen välissä ja kolme peräkkäistä toisen lapsen jälkeen. Sain kilpirauhaslääkityksen ja reilun yritystauon jälkeen tulin raskaaksi. Raskaus oli raskas keskenmenopelon takia siihen asti, kunnes liikkeet alkoivat tuntumaan. Minä myös päätin, että jos tuokin raskaus olisi mennyt kesken, olisin jättänyt kolmannen lapsen haaveilun sikseen. Niin raskasta oli pelätä keskenmenoa. Mutta raskaus meni hyvin ja saimme syyskuussa kolmannen lapsemme.
 
@Janniliini, kiitos kun kerroit teidän tarinanne, otan osaa. 💔 Lisäksi onnittelut elävästä vauvasta. ❤️ Uskomattoman raskaan polun olette kyllä joutuneet kulkemaan.

Neliapiloita, mielelläni edelleen viestittelisin kanssasi. ❤️
 
Paljon voimia useita menetyksiä kokeneille ❤
Minulla 2016 kohtukuolema rv 24+1 sit sen jälkeen on 6 alkuraskauden keskenmenoa (4 keskeytynyttä keskenmenoa, keskenmeno ja tuulimuna) kohtukuoleman syy oli istukan infarkti ja veritulpat ja poika kuoli hapenpuutteeseen. Keskenmenoille ei ole löytynyt syytä. Klexane ollu jossain käytössä, luget, terolut, letrozol ja yms. Tutkimuksia tehty paljon ja mieli ollut syvissä vesissä.
Nyt sitten oli kahdeksas ja viimeinen raskaus, päätin että tähä loppuu yritys ja alan rakentaa elämää lapsettomana. Tässä viimeisessä raskaudessa oli sitten primaspan plussasta lähtien käytössä rv 36 saakka ja sain lopulta elävän vauvan heinäkuussa. En tiedä oliko primaspan syy onnistumiselle vai mitä tapahtui.

Suosittelen myös salaistaryhmää, olin itsekkin sielä joskus aktiivinen ja sain paljon hyvää ja ihanaa tukea. Vähäisen aktiivisuuden takia tipuin parivuotta sitten pois ja en ole saanut aikaseksi tulla enään takaisin.
Ihanaa että viimein saitte vauvan syliin asti! :red-heart: En tiiä muistatko minua mut oon kans tuolla salaisella puolella pyöriny jo vuosia ja vuosia ja muistan sut hyvin :Smiling Face With Smiling Eyes:
 
Viimeisten reilun parin vuoden aikana minua ja puolisoani on koeteltu, kun olemme kokeneet pienen tyttäremme kohtukuoleman rv 24 ja kolme keskeytynyttä varhaista keskenmenoa rv 7-8.

Meitä on tutkittu kattavasti kohtukuoleman yhteydessä ja myös keskenmenoihin liittyen julkisella. Mitään syytä ei ole löytynyt. Viimeisimpään raskauteen haettiin tukilääkkeet yksityiseltä, mutta silti meni kesken rv 8. Tuntuu, että nyt alkaa olemaan kortit todella vähissä.

Onko kokemuksia vastaavanlaisesta tilanteesta? Tai neuvoja, mitä voisi kokeilla tai tutkia seuraavaksi? Olen 36-vuotias ja raskaudet alkavat melko nopeasti yk 2-6.
Onko teil ollu miniasa kokeilussa? Sen saa apteekista ihan reseptittä. Mulla monta keskenmenoa (7) ja ainoastaan asan kans pysyny kaverit mukaba ja keskenmenot loppunu
 
Progesteroni-tukilääkitys oli käynnissä. Osassa aiemmissa raskauksista myös aspiriini.
Meillä toistuvien keskenmenojen syyksi paljastui krooninen endometriitti eli kohdun limakalvon tulehdus joka oli täysin oireeton. Sen lisäksi mulla todettiin kohdussa mikrobiomin epätasapaino eli vääränlaiset bakteerit olivat vallassa. Jos siis vaan on teidän tilanteessa mahdollista niin multa lämmin suositus yksityiselle puolelle ja tutkimuksille siellä.

Ihan hurjasti voimia teille ❤️
 
Takaisin
Top