kohdunpohjan korkeus?

salmiakkisisu

Satasella mukana keskusteluissa
Missä kohtaa teillä muilla tuntuu kohdunpohja?

Itselläni ei mitään sf-mittoja ole kertaakaan mitattu ja neuvolakäyntejäkin on tosi harvoin. Omasta mielestä kohdun korkeus kuitenkin nousee. Lähinnä siksi mietin, kun liikkeitäkään ei tunnu. Nyt selällään maaten tuntuu kohdunpohja noin 3 cm navan yläpuolella. Kohtu oli viikkoihin nähden iso jo rv 15 lääkärikäynnillä. Nyt siis menossa rv 19+6. Omasta mielestä siis kohtu kasvaa, mikä puolestaan viittais siihen, että vauvakin kasvaa, vaikken niitä liikkeitä tunnekaan.

http://demo.seco.tkk.fi/tervesuomi/item/nn:259 
Tällaisen taulukon löysin, mut mun kohdalla kohtu ois ollut kyllä koko ajan suurempi. Ehkä johtuu  siitä alkaneesta kaksosraskaudesta ja siitä, että on jo kolmas. 
 
Täälläpäin mitataan yleensä ainavasta 20+ jälkee. Mulla mitattii ekaa kertaa eile 22+4 ja korkeus oli 20cm ja oli hieman navan yläpuolel ja mun mitta oli vähän keskikäyrän yläpuolel. Mä luulin jo viikol 17+5 ku oli neuvola et mun kohtu olis napaa asti ku ite "tunsin" mut hoitaja nopee kokeili enne dopplerii nii oli reilusti navan alapuolel et luulin vaa :D
 
Toisaalta kai seki riippuu missä kelläki napa on et onko ylä vai ala puolel :D
TAi onko esim pitkä selkäne.... emt :P
 
Joo onhan tämä hieman epämääräistä. Varsinkin, kun aamuisin minulla on kohdun pohja selkeästi korkeammalla ja päivän mittaa alempana. Onkohan tuo edes mahdollista, no kai se on. Kuitenkin omalta kohdaltani haen sellaista mutu-tuntumaa ja omasta mielestäni itsellä on kohtu kasvanut selvästi. Pakko siis tuudittautua tähän tietoon, koska ei ole niitä liikkeitäkään.
 
Ei jummi aina ku luen ton sun nickin salmiakkisisu niin alkaa tekee ihan sairaasti mieli sisu hornia :O ja niitä ei myyä ees tos lähi kaupas.......!!!!!!!! :D
 
ekassa raskaudessa mulla oli iso kohtu, kun odotin ensin kahta ja lääkäri totes vain, että johtunee siitä.
mulla mitattiin viimeks jo neuvolassa, oisko ollu rv 18+3 ja sf-mitta oli 17.
 
Mulla mitattiin tänään 22+2 ja korkeus oli 19,5cm. Keskikäyrän tuntumassa menee, ihan inan yläpuolella. 

Navan kohdalla (taisi olla vähän yläpuolella) kohtu on.
 
tänään rv 22+3 ja sf-mitta oli 19. kohtu pari cm navan yläpuolella
 
Mulla oli tänään neuvola (rv 19+5) ja kohdun korkein kohta yhden sormen leveyden verran navan alapuolella. Terkkarin mukaan normaali.
 
mulla mitattiin tänään ja viikkoja tasan 19 ja mitta oli 19cm, vähän oli navan alapuolella.. vähän menee yläkäyrällä..
 
Toissapäivänä mitattiin toisen kerran, viikkoja oli tasan 22 ja mitta oli 21 cm. Yläkäyrillä mennään. Ensimmäinen mittaus oli 17+2 ja silloin mitta oli 16 cm..
 
Mulla on neuvolakortissa mitta viikolta 19+1, ja silloin oli 18 cm. On selkeesti enemmän, kuin ensimmäisessä raskaudessa. Vähän kyllä on alkanut pelottaa, että jos menee laskettuun aikaan asti tai yli, niin saan oikeasti synnyttää 5-kiloisen jättivauvan... :D
 
Mulla ei ees mitattu vaik oli neuvola rv 22+0 :oo Tai siis ei oo viel kertaakaan mitattu. Ja seuraava neuvola on rv 29+ jotain... Neuvolalääkäri on vissiii 26+ jotain? Tuntuu et tosi harvoin on noi käynnit, mut ehkä se johtuu et oon nuori eikä oo mitään sairauksia ollut? En tiiä, ihmetyttää vain.
 
Tänään oli neuvola ja mitattiin kohdunpohjan korkeus ekaa kertaa. Viikkoja 23+0 ja mitta 21.
 
Tännään oli neuvola (vkot 21+4) ja ekkaa kertaa mitattiin tuo kohdunpohjan korkeus.Mitaksi tuli 19cm ja neuvolantäti (joka ei kyllä oo mikkään tätsykkä vaan nuori nainen) tuumi että keskiverron yläpuolella liikutaan, hyvästi on Hipposella tillaa temmeltää :)
 
Mulla oli tänään (22+3) neuvola ja mitaksi tuli 22cm. Neuvolantäti sanoi että on ihan normaali, vaikka olikin käyrän yläpuolella.
 
Takaisin
Top