Kohdunkaulan pituus

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Karkki123
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Huomenna lääkärikäynti ja ultralla kattovat kohdunkaulan pituuden, kun käsikopelolla oli 2vk sitten 1,5cm. Nyt supistukset vaan jatkunu kivuttomina, niin päättivät että tarkisttaan... Tähän asti ei oo kielletty muuta kun veden kantaminen elukoille yms. raskaaksi miellettävä puuhastelu

Joo, 2 v tytär on, joka on päivähoidossa. Hän oli alle 7 h päivät ennen mutta nyt kun en saa nostaa hänet niin pidensimme hoitoaika täyspäiväiseksi. Minun vanhemmat hakevat hänet kahtena päivänä viikosta ja jäävät tänne kunnes mies tulee töistä, sitten meillä on lapsenvahti joka hakee kahtena päivänä ja myös jää kunnes mies on kotona. Eihän se tunnu kivalta löhötä sohvalla kun mies saa hoitaa kaiken, kaupassakäynnit, siivoamiset ja useimmiten ruoanlaiton. Mutta näin on vain tehtävä! Jos jostain syystä joudun olemaan vähän aikaa yksin esikoisen kanssa niin laitan Muumit pyörimään, tai luemme kirjoja sohvalla, jos vaippaa pitää vaihtaa niin hän saa seistä lattialla kun suihkutan. Onneksi hän on jo sen verran vanha että ymmärtää hyvin puheen, vaikka ei aina tietenkään halua totella. Pitää vaan muistaa että tämäkin on ohimenevää :)

Multa lääkäri alkuraskaudessa arvioi tuon kohdunkaulan pituuden. Mahtaa olla vasta seuraavalla neuvolakäynnillä lääkärineuvola eli minne asti lienee menee...

Minäkään en oo irtisanonu hoitopaikkaa vielä ihan sen takia, jos joutuuki vuodelepoon.

Niin, ja tyttären serkuille tilasin kaikki joululahjat adlibriksestä. Miten haen paketin postista en vielä tiedä, joko miehen kanssa joka saa sitten kantaa sitä tai ihan antamalla jollekin valtakirjan. Joulua vietämme toivottavasti veljen luona, vaihtoehtoisesti sairaalassa.

Noniin! Ultra tehty ja kotona ollaan taas :) Kohdunkaulan tilanne oli sama kuin viikko sitten, mitattiin 16,5 mm, viimeksi oli 18 mm, mutta kun eri lääkärit mittaavat niin voi tulla pieniä eroja muutenkin.
Kaikki oli vauvoilla tosi hyvin, liikkuivat hienosti ja molemmat teki hengitysliikkeitä. Painoarviot olivat noin 1600 g ja 1650 g eli yli 3 kg vauvaa kannan jo mukanani!
Nyt minulla on hyvä olla taas kun saan jatkaa kotona köllimisen :happy119

Meinasi, ettei varaa mulle edes lääkäriaikaa, ku on se äitiyspolikäynti. Sopii mulle kyllä hyvin. :) Meinas terkkari, ettei sitä kohdunkaulan tilannetta tartte nyt katsoa, ku ei oo kerta ollu kipeitä suppareita.

Takaisin