Kodista vauvan(kin) kodiksi

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja MaiKhi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on nyt kaikki valmiina ja hankittu :grin Kaikki on lastenhuoneessa omilla paikoillaan pientarvikkeita myöten.
Jos intoa riittää niin päällystän vielä äitiyspakkauksen kankaalla, mutta muuten ei tarvi tehdä mitään. Seuraavaksi aion keskittyä omiin harrastuksiini ennen vauvan syntymää tai no vielä on 1/5 osa vaunupeittoa virkkaamatta mutta se tavallaan lasketaan omaksi harrastukseksi :p

Vaunut ja hoitopöytä kasailtu tänään. Vauvanhuoneen laittely piristi matalaa mieltä, kun ei tiedä oonko paljonkin sairaalassa tulevina viikkoina. Onpahan jotain tehty :)

Minä haluaisin muuttaa! Asutaan nyt omakotitalossa järven rannalla vuokralla. Oma talli pihassa yms, mutta kun ei tämä tönö tunnu yhtään kodilta..
Jokapaikka on ihan rempallaan ja vuokranantajaa ei kiinnosta nyt mitkään rempat, vaikka me voitaisiin tehdä jos hän maksaisi tarvikkeet.

Kun olisikin vakityöpaikka, niin voisi ottaa lainaa ja ostaa oman talon...

Kuulostaa ihanalta paikalta frozenflower, mutta aika kurjalta vuokranantajalta...

Meillä on tänään ollut villamiehet laittamassa puhallusvillaa kattoon ja seiniin. Kunhan saavat levyt seiniin (villan pitää antaa kuivua viikon verran) niin minä pääsen maalaamaan pinniksen. On siis sovittu, että maalaan sen siellä rempattavassa tilassa ja se saa siellä sitten kuivua. En vaan voi mennä maalaamaan sitä vielä sinne kun yksi ikkuna puuttuu ja kun on tehty rakenteita sinne (oli siis iso tyhjä tila, johon tulee huoneita) niin puupurua ja pölyä on kaikkialla paljon. Meillä on sitä kaikkialla sisälläkin. Ärsyttää oikein kun se kulkeutuu joka paikkaan... Minulla on kengät sisältäkin ihan siinä purussa! :shifty:
No mutta kunhan saan pinniksen maalattua niin kaikki alkaa olemaan mulla valmiina ja sitten päästään laittamaan pintoja huoneisiin ja saadaan siirtää isojen kamat sinne niin minä saan alkaa järkkäämään meille jäävää tilaa meille sopivaksi. :)

Mua alkaa kohta ahdistaan! Tajusin just, että tässä on kymmenen viikkoa laskettuun ja meillä remppa ei etene... Tänään on siis 30+0 ja esikoinen oli tarkka poika ja tuli maailmaan 40+0. Eli jos tämä kaveri on veljensä kanssa samaa maata niin loppuu aika kesken... Miehellä on kyllä suunnitelmat selvillä rempan kanssa, mutta kun mitään ei ole voinut tehdä kun sen villan on annettava kuivua. Mutta kun haluaisin jo päästä laittamaan vauvaa varten paikkoja kuntoon... Ensin pitää hoitaa isojen "muutto", että saan muuttaa meidät ja pienet. Mulla on vielä kaikki vaatteetkin kaapissa esikoisen jäljiltä. Kai niitäkin pitäisi katsoa ja vähän pestä! Kuinkahan mahtaa aika riittää... :nailbiting: Äippäloman alkuunkin on vielä kuukausi... Onneksi on pääsiäinen kohta!

muoks. Tulipa taas avautuminen... :shy:

En ole tehnyt vielä mitään vauvanhuoneen eteen, mutta en ole myöskään stressannut asiasta pahemmin. Rv 33 menossa ja ajattelin, että josko jaksaisi viikonloppuna laittaa sairaalakassin valmiiksi. Mies on myös luvannut koota hoitopöydän, että voin alkaa pikkuhiljaa pestä vauvanvaatteita. Voisimme käydä samalla katsomassa kaappia lastenhuoneeseen. On jotenkin sellainen olo, että koska esikoiset menevät tilastollisesti usein yliaikaisiksi, niin tässähän on vielä hyvin aikaa :)

Mulla on vielä pinnis maalaamatta ja vaatteet kaivelematta esiin ja pesemättä. Hoitopöytä on esikoisenjäljiltä vielä paikallaan. EIkä sillä pinnikselläkään oikeastaan olisi kiire kun alkuu vauva varmaan nukkuu mun vieressä, mutta... Alkaa silti ahistaan kun kaikki on tekemättä. Enkä oikein jaksa tehdä mitään työpäivän jälkeen ja viikonloput menee lasten/lapsen kanssa touhuillessa. Lauantaisin mies tekee remppaa niin hänestä ei silloin ole mitään apua. Kiire mulle vielä tulee, mutta niin se tulee aina... :joyful:

Jelppis, samassa veneessä ollaan. ;) Sairaalasta kotiutumisvaatteet käytiin esikoisen kanssa eilen ostamassa, mut kaikki muut on vielä jossain yläkaapin perällä. :D

Meillä on asiat ihan hyvin hanskassa, mutta tosiaan muutto on 1.4. ja silloin mulla on rv 36 menossa. Jäähän siinä vielä 4 vkoa laskettuun, mutta taitaa mennä se aika nopsaa uutta kotia laitellessa.

Tuttipullot ja tutit puuttuu vielä(kin) ja mun pitäis joku viikko jaksaa kaivella ompelukone esiin ja ommella liivinsuojia, pesulappuja ja harsoja. Milloinhan sitä jaksais. :D

Meille ei tule hoitopöytää (ei mahdu järkevästi), eikä kyllä pesukoneen päällekään saa ehkä sellasta puhallettavaa hoitotasoa, on liian kapea. Että vielä on mysteeri, missä vaihdetaan vaipat, mutta kaipa se onnistuu lopulta missä vain. Kylppäri olisi kätevä pesumahdollisuuden vuoksi, mutta en tosiaan usko, että toi pesukonejuttu onnistuu. :( Vauva saa aluksi nukkua äitiyspakkauslaatikossa, joten jos ei pinnistä tule ennen syntymää hankittua, niin en jaksa stressata. Äitiyspakkauksen voisin ehkä lähiviikkoina käydä läpi sekä katsoa lahjoitusvaatetilanteen, että mitä siellä oikein on ja missä koossa. Myös jotain harsoja ja lakanoita ym pitäis ehkä hommata, mutta pitää ensin pohtia sijoituspaikat.

Oletan jotenkin, ettei pienelle vauvalle mitään erityistä tarvitse aluksi "valmistaa" ts. että koti ei vaadi hirveästi mitään muutoksia. Saa nähdä pitääkö oletus paikkansa. :D Ns vauvanhuone on edelleen vähän muuton jäljiltä varastona, että jos vauva nyt just syntyis, ei kyllä mahtuis sekaan.

itse sain eilen lopulta päätöksen tehtyä vauvan vaatteiden sijoituksesta ja hain ikeasta yhden lipaston lisää. Siihen mahtuu sit toisiin laatikoihin muutakin kampetta kun alkaa olla jo pian 6 henkisessä perheessä sitä vaikka muille jakaa. Illalla aloin kasaamaan ja yö oli niin tuskanen ku kävin vielä ideaparkissa hakee halpoja harsoja :hilarious: en tiiä et oliko ne edes sen halvempia :P tänään jatkoin vähän niinku väkisin lipaston kasaamista (yöllä ei viittiny loppuun tehä kun piti vasaroida osa kiinnityshommeleista). Päivän se tuossa törötti lipasto ennen ku sain vauvan vaatteet sinne siirrettyä. nukkunu ite vaan koko päivän niin kipeä ja huonovointinen olo ollut.:shy: vielä pitäis harkita tuota pesukoneen päälle harkinnassa olevaa hoitopaikkaa..ostanko siihen hoitoalustaa vai hoidanko sängyllä. Toisaalta tällä hetkellä nuorimman vauva-aikana oli niin helppo pitää esim napa puhtaana vauvalta kun oli sopivan korkuinen taso khh:ssa.

No, tottahan se on, että vauva ei periaatteessa tarvitse kovin paljon alkuun. Suurin osa on vaan elämää helpottavia tai muuten vaan "kiva olla olemassa" asioita kuitenkin. :grin

Meillä on ollut "vaan" hoitoalusta pesukoneen päällä, toimii vieläkin hyvin vajaa puolitoista vuotiaalla. Pesukone on päältä täytettävä, mutta täytön ja käytön ajaksi vaan heitetään alusta seinää vasten nojailemaan. :rolleyes: Oikeastihan vaipan voi vaihtaa ihan missä vaan! Suosittelen itse kuitenkin edes pyyhkeen laittamaan siihen missä nyt ikinä vaihtaakaan. On nimittäin aika ikävää jos pääseekin yllärikakat vaikka sohvalle. :eek: Jotkut osaavat vaihtaa vaipan silleen sylissäkin, mutta mä en ainakaan ole koskaan oppinut. :grin

Meillä on vähän tylsää, kun kaikki vauvatavarat olivat vielä niin lähellä täällä kotona ettei oikein ole mitään laittamista tai hankkimista. Äitiyspakkauslaatikkoon tehtiin semmonen reunasuojus, lähinnä koristeeksi, ja laitettiin pohjaan liukueste öö... matto? Lakanakin jo laitettiin ja kansi päälle niin pysyy puhtaana. :grin (Meillä on viisi kissaa jotka varmasti pitäisivät laatikosta...)

Meillä oli esikoiselle hankittuna se sellanen pehmuste pesukoneen päälle, jossa voi vaipan vaihtaa. No joo, siinä vaihdettiin varmaan eka viikko ja sen jälkeen missä sattuu. :) Sängyssä, sohvalla, sylissä yms. Varmaan mä taas nostan sen tason pesukoneen päälle, mut katsotaan tuleeko käytettyä. ;)

Eetla. Meillä kävi justiin nuin... hoitoalusta kodarissa altaan vieressö mutta vaipat vaihdettiin jossain ihan muualla... olkkarin sohvalla pyyhkeen päällä, sängyssä unen pöpperössä pimeässäkäsikopelolla ja äkkiä jatkettiin unia... itse harrastin myös tuota jalkojenpäällä vaihtoa, esim autossa osoittautui hyväksi taidoksi :D

Meillä oli hoitopöytä kovassa käytössä ja melkeinpä kaikki vaipat tuli siinä vaihdettua :)
Itelläkin iskeny jokuhme saamattomuus kun viikot vaan vähenee, mut mitään ei tule tehtyä. Vaatteet pitäisi pestä ja laittaa lipastoon, sängystä nostaa pohja taas ylös kun on vielä esikoisen jäljiltä alimmalla tasolla ja muutenkin laittaa vauvan nurkkaus valmiiksi. Oikein huvitti, miten erilailla sitä suhtautuu tähän toisen odotukseen , kun esikoisen aikaan kaikki oli jo sairaalakassia myöten niin ajoissa valmiina niin nyt sitä vaan hengailee ja kohta huomaakin, että sitä on nyytti kainalossa ja hommat ihan kesken :D

täällä on pikkuhiljaa asiat tullu hoidettua valmiille mallille ja oikeastaan hyvä kun on ollut ajoissa, kun nyt ens viikolla ehkä ti-ke lähetään reissuun ja ollaan kaks viikkoa poissa, sitte ku taas kotiudutaan niin onki menossa jo rv36! esikoinen synty 39+2... kyllä aika vaan on menny nopeaa, ei käsitä...

Pikku mammutti, mä mietin eilen ihan samaa. :D Esikoista odottessa tässä vaiheessa oli kaikki valmiina. :) Mut mä lasken sen varaan, et sitte ku pääsee mammalomalle, niin laitan paikat valmiiks. :)

Meillä oli esikoisen kanssa hoitopöytä (joka tosin oli ihan tavallinen ikean lipasto, mut sopivan korkuinen ja siihen päälle ostettiin pehmoinen hoitoalusta missä pehmoreunat). Itse oon kyl sitä mieltä että oli hyvä kun hommattiin, meinaa meiän neiti tykkäsi melkein aina lirutella pisut kun vaippaa oli vaihtamassa, niin kesken kaiken. Ja kyl sieltä välillä lens paineella pierujen mukana läärät myös :yuck: Niin ei ois ollu kovin kiva alkaa sohva jynssää saati sänkyä..
Ja mä muutenkin tykkäsin aina vaippojen vaihdon välissä pestä pepun raanan alla, vaik oliskin ollut pelkkä pissa, mut eteenkin kakka pyllyn. Vaik kylhän niillä vibe:seilla saa kans pyyhittyy, mut mielummin lämpimällä vedellä ja sit kuivata pyyhkeeseen, siinäkin tää hoitopöytä oli loistava ja sai vielä kaikki vaatteet alle laatikoihin säilöön ja helppo valkata uudet siitä käyttöön.
Mut kai tääkin makuasia (tai onko tilaa) mut ite tykännyt ja samoilla mennään nytkin :)

Takaisin