Kodista vauvan(kin) kodiksi

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja MaiKhi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
En ole sisutellu, enkä varmaan ihan heti alakkaan. Alkuun makkarissa aikusten kans ja sitten pikkuhiljaa jossain vaiheessa omaan huoneeseen....sinne voi sitten jotain väriä laittaa, tällä hetkellä valkeat seinät. Ainut huono puoli on että meijän aikusten makkari on alakerrassa ja lapsen tuleva huone yläkerrassa....

Meillä 50-neliöinen opiskelijakämppä jostain 60-luvulta ja kunto sen mukainen, joten tyylikästä tästä ei saa tekemälläkään, etenkään opiskelijoiden nollabudjetilla. :D No siis, tilaa ei ole erityisen paljon, joten makkariin on sijoitettu pinnasänky, pinniksen päälle hoitoalusta + tavallista kapeampi lipasto vauvatavaroiden säilytykseen. Eipä sinne sitten juuri muuta mahdukaan, mutta yllättävän kivasti noi tavarat paikkansa löysi, ollaan oikein tyytyväisiä. Sitteri sijoittunee olkkariin, ammeen säilytyspaikka on vielä vähän hakusessa, kun se on aika iso eikä oikeen mahdu kylppärissä säilyttämään sitä. Olkkarissa laitettiin ne vähäiset vauvalelut tv-tason väliköihin, kun meillä on sellainen avohyllyinen Ikean Expedit-taso vai mikähän lienee tv-taso käytössä. Meillä on omista kuvista tehty kollaasi, joka sitten lapsen kasvaessa laitetaan seinälle, koska ainakin paikoissa, missä oon ollut lapsenvahtina, lapset on tykänneet katsella töissäolevien vanhempien kuvia välillä (meillähän siis mies opiskelee/käy töissä). Joskus, kun motivaatio iskee, ajattelin myös maalata jonkun taulun, johon voi sitten käyttää väreja oman mielen mukaan, niin saa edes jotain lapsiteemaista meille.

Siitä hauska sisustustyyli meillä, että toisin kuin jossain kaunein koti -ohjelmissa, niin tuo miehen kädenjälki näkyy aika hyvin, esim. lauta- ja konsolipelit + tietokonekamat on aika näkyvä osa kämppää. Mutta sisustustavaraa meillä ei juurikaan ole ja kaikki huonekalut on ihan yhteensopimattomia, koska ollaan menty lahjoitustavaralla ja käytetyillä huonekaluilla aika lailla 100 % + kissatavaratkin on saatu yhdistyksen kautta, eli sekasotkua koko asunto. Viihdytään kyllä itse, eikä mitään tartte varoa (sohvakin on kokenut jo kaikki mahdolliset tahrat), mutta ei tätä kyllä kauniiksi voi kehua. :D

Nyt se löytyi! Se unelmien koti :Heartpink 3mkh, 2,5 kylpyhuonetta, ihana iso olkkari, keittiö, 2 kerrosta, autotalli kahdelle autolle, ja iso piha :love017 Siis voi tätä onnellisuuden määrää, en kestä :shy:
Tosin vielä pitää tehdä koko talon tarkastus ammattilaisen kanssa, ettei löydy mitään vikoja tai hometta jne..
Mutta todennäköisesti päästäis muuttaan huhtikuun puolessavälissä viimeistään, eli jos kaikki menee hyvin niin ollaan omassa kodissa ennen kun vauva syntyy (LA 28.4) :dummy1:

Onnea BaBy2!!! Sen oikean vaan sit tietää heti, kun ajaa unelmien kodin pihaan. Onneksi, ette hätäilleet. :) ONNEA!! IHANAA :love017

Nyt se löytyi! Se unelmien koti :Heartpink 3mkh, 2,5 kylpyhuonetta, ihana iso olkkari, keittiö, 2 kerrosta, autotalli kahdelle autolle, ja iso piha :love017 Siis voi tätä onnellisuuden määrää, en kestä :shy:
Tosin vielä pitää tehdä koko talon tarkastus ammattilaisen kanssa, ettei löydy mitään vikoja tai hometta jne..
Mutta todennäköisesti päästäis muuttaan huhtikuun puolessavälissä viimeistään, eli jos kaikki menee hyvin niin ollaan omassa kodissa ennen kun vauva syntyy (LA 28.4) :dummy1:
Onnea löydöstä, toivottavasti ei löydy vikoja! Ette muuten varmaan asu pk-seudulla/lähellä Helsinkiä tai sitten olette miljonäärejä. :D

Hehe, no oon kyllä koko ikäni asunut pääkaupunkiseudulla, enkä täältä pois halua :grin Mut ei me kyllä mitään miljonäärejä olla, ei pohjois Espoo nyt niin kallista oo, lähinnä pelkkää puskaa :p Eikä tää talo oo mikään uusi, vaan 80-luvun lopulta, joten keittiö saadaan ainakin pistää uuteen uskoon heti kun rahat siihen jostain tongitaan :)

Meille tulossa siis toinen lapsi ja eka nyt 1v3kk eli jossain määrin tietysti jo asunto on muokkautunut lapsiperheen tarpeeseen. Meillä(kin) (joku muukin oli alkupäässä kirjoitellut samanmoisesta) talossa kolme kerrosta. Alimmassa pesutilat takkahuone ja pari makkaria joista toisessa vierasvara sänky ja jos haluun nukkua rauhassa miehen hoitaessa lasta niin kömmin sinne ja toinen makkari siis oma makkari jossa jo valmiina pinnasänky ja esikoisen pikkureunanen sänky. Keskikerroksessa eteinen ja kodari sekä autotalli ja ylimmässä keittiö olkkari + 2 makkaria. Toinen on minun käsityöharrastushuone ku mattopuut oon kasannut ja toinen makkari lasten leikkihuone.

Ylin kerros on meidän päivä käytössä ja alimmassa ollaan nykyisin oltu vasta ku esikoinen menee nukkuun. Nyt sitte alakertaakin on laitettu "lapsiystävälliseksi" koska luulenpa että alakerran käyttö lisääntyy esikoisen hereillä ollessa. Lähinnä alhaalta on karsittu kaikkea lasikippohässäköitä joissa fiilistelen kynttilöin ja tuikuin iltasin.. sitte hankittiin arkkupöytä mihin saan käsityöt, iltaherkut ym "omat tavarat" piilotettua ettei niitä tyttö levittele ympäriinsä... molemmat lapset halutaan pitää meän kanssa samassa makkarissa, tuntuu helpoimmalta. Ja kun mies on yli puolet vuodesta arkisin yöt pois kotoa niin minusta on vaan ihanaa ku on tuhinakaverit lähellä. Miehen unen lahjatki on sitäsorttia ettei se tiiä yöimetyksistä yhtään mitään..

Sitten joskus tuo alakerran vierasmakkari tulee lasten yhteiseksi nukkumapaikaksi ja joskus tarpeeksi isoina toinen tai molemmat yläkerran makuuhuoneet laitetaan lapsille omiksi huoneiksi..

No nyt kyllä alkoi stressaamaan tämä muuttaminen... Näillä näkymin voitais alkaa viedä tavaraa uuteen kotiin 25.4! Ei siinä mitään, mutta nykyinen kämppä pitää puolestaan olla tyhjä 27.4 ja vauvan laskettuaika on 28.4 :wideyed: Siis mun tuurilla vauva syntyy just kaiken keskelle ja ollaan sairaalassa monta päivää just tollon kun pitäis olla asuntoa tyhjäämässä!:bag: No mut eihän sille mitään voi jos näin on eikä auta murehtia etukäteen kun ei varmaksi tiedä, mut jotenkin en nyt osaa olla stressaamatta tän muuton kanssa. Vaikka sinänsä olis kyllä aika huvittavaa jos ollaan just viemässä muuttokuormaa ja samaan aikaan menee vedet :grin Ois ainakin hyvä tarina kerrottavaksi :p

Voi ei :D hyvät muuttoapurit vaan mukaan, jotka hoitaa homman jos sun pitääkin lähtee synnyttämään :D

Baby2: Muutoapuja ehdottomasti! Ja varasuunnitelma sille, jos tuleekin lähtö sairaalaan juuri ennen tai muuton aikana. Eli suunnittele muutto onnistumaan kokonaan ilman sinua ja isää. :)
Meilläkin on lauantaina varsinainen muutto, ja olen ilmoittanut olevani paikalla ainoastaan työnjohtajan roolissa! :D No, okei, voin sitten vaikka imuroida lopuksi. Mutta mitään en kanna, kun harkkasuppareita tulee jo hetken kävelystä.
Toivottavasti osaat olla stressaamatta liikaa. Ihan loppuaikana, kun pitäisi yrittää levätä mahdollisimman hyvin, jotta jaksaa sen maratoniin verrattavan synnytyspuserruksen.

Meilläkin oli viikko sitten muutto ja mun tehtävä oli tehdä muuttoapureille ruokaa :) kyllä mä vähän kantelin tavaraa hissistä sisälle minkä jaksoin, mut koko muutto viikko oli aika supistuksien täyteinen :P nyt ei oo enään ollu ku kiire ja ressi muutosta ohi :)

No meillä on vaan se että kaikki sukulaiset asuu niin kaukana. Vaik kyl mun äiti oli jo luvannut tulla meille 2vkoa ennen LA, mut se oli sen takia että on babysitterinä esikoiselle että päästään sinne sairaalaan jos tulee aijemmin lähtö :p niin en kyllä tiedä mistä me pierastaan joku himmee muuttoporukka.. Kai se on pakko alkaa miettiin jos palkkaa jonkun muuttofirman jelppiin..ei vaan olis nyt niin paljoa ylimääräistä rahaa pistää tuommosiin. Mut jos en ens kuuhun mennessä oo keksinyt mitään järkevää ratkaisua niin sitten tolla mennään niin ei tarvi stressata loppuun asti.

Me taidetaan vielä ennen lapsen tuloa muuttaa... Neliömäärä ei muutu ja opiskelija-asunnoista edelleen kyse, mutta asuinseutu on paljon rauhallisempi ja vehreämpi. Ollaan siitä ihan innoissaan, vaikka siis kämppä itsessään on kohtalaisen nuhjuinen ja pieni. Mutta meille tekee niin paljon se, että ympäristö on parempi + kuitenkin parin kilometrin päässä on sitten kaikkia palveluita. Niin ja alakerran asunto pikkupihalla, niin rattaiden kanssa on niin paljon helpompaa ja päikkärit voi nukkua sitten vaikka pihalla! Ärsyttää vaan jo valmiiksi, kun viimeksi muutettiin ihan kahdestaan ja tällä kertaa en voi paljoa huonekaluja olla kantamassa. :'D

Muutetaan siis todennäköisesti kuun vaihteessa ja oon jo nyt ihan mielissään pakkaamassa kaikkea. Vauvajutut ja muutto on päällimmäisenä mielessä, vaikka oikeastihan mun pitäisi vielä opiskella ihan täyttä häkää... Upsista. :D

Meillä taitaa sittenkin olla toivoa saada remppa siihen malliin, että saadaan isot omiin huoneisiin ennen vauvan tuloa. :) Vessa ei varmasti valmistu, mutta ei voi mitään. Kunhan huoneet valmistuu ja saadaan kaikki tavarat siirtää niihin niin se riittää mulle. Vessan voi laittaa kuntoon vaikka olisikin jo vauva talossa. :)

Täällä alkoi tänään beben huoneen remppa! Pitää yksi seinä maalata ja myöhemmin tapetoidaan se. Myös pinnasängyn päätyreunat pitäisi lakkailla paremman näköisiksi ja vaatehuoneessa pitäisi korjailla pari juttua :joyful: kaikenlaista hommaa siis olisi vielä edessä, mutta silti panikoin jo, että tekeminen loppuu kesken paljon ennen laskettua aikaa joka on siis 24.5. :blob3

Mäkin haluaisin päästä jo laittaa ja järkkään uutta kotia ja etenkin kaikki kalusteen mitä vauva tarvii, mut ei maha mittään kun päästään muuttaan vasta LA tienoilla, joten nyt enimmäkseen pitää kohta alkaa sen sijaan kaikkea tätä tavaraa ja roinaa pistään muuttolootiin ja merkkaa missä on mitäkin.

huoh meillä 64,5m2 asunto, vm -14 mutta alkaahan tämä käymään ahtaaksi nykyisestä tilasuunnittelusta huolimatta! Meitä nyt lasten huoneessa 3 (3.kerroksinen sänky + lelut) ja meän makkarissa sänky nurkassa ja työpöytä sekä kirjahylly. Onneksi on vaatehuone!! tänään juuri katselin vauvan vaatteita pesuun ja meinasi kyllä usko loppua ku ei mitäään haisua mihin ne vaatteet sitten järjestää :( käytävään mahtuis yks lipasto vielä mutta sitten täytys toinen pyykkiteline heittää menemään.. ja tuota pyykkiä kyllä olis pestäväksi! onneksi on siisti kuivaushuone taloyhtiössä. Pinnistä ei vielä tule, "liikkumattoman" vauvan nukutan -80luvun vaunuissa, joilla voi kuljettaa vauvaa ympäri kämppää. Hoitotaso tulee pesukoneen päälle MIKÄLI saan sen aikaiseksi hommata :P siinä on kyllä nykyään aina lakana/pyyhepyykki odottamassa pesua erittäin rumana kasana :( toiv ei sitten hoitotason päälle kasaannu.. mutta talon uutuuden vuoksi ei haluttais tästä poiskaan muuttaa kun on kotieläin-allergiaa mulla eikä näin "puhdasta" asuntoa oikein löydy vuokra-tarjonnasta. Ollaan ensimmäisiä asukkaita tässä huoneistossa ja on ollu niin ihanaa ku ei oo ihottumaa koko ajan. Parin vuoden päästä sitten omakotitaloon toiv viimeistään kunhan lapin asunto saadaan myytyä..

Takaisin