Kivut ja vaivat

mulla todettiin raskaushepatoosi tiistaina. siihen on onneksi lääkkeet, ja seurannassa ollaan. joka viikko otetaan verikokeet.
tosin mullahan löyty myös sappikiviä kesällä.
juuri eilen iltana oli maha ja selkä todella kipeät ja ajattelin et noo nälkä vaan, ei menny ohi, oksensin muutamaan otteeseen ja 4 aikaa yöllä soitin sairaalaan ja kerroin tilanteen. sitte lähdettiinki ukon kanssa sinne, vauvalla kaikki kunniossa katottiin sydänkäyrii ja sit oon jo 2senttiä auki ja lääkärit sano et vauva tulee ku on tullakseen. nyr vauvan paino 2600g ja viikkoja 34+6 no ei todennäköisesti mene loppuun asti. lääkärit veikkas muutamaa viikkoa :)
 
tänää ollut ihan mahoton päivä... unirytmikin hienosti sekasin kun kello jo yli 2 yöllä eikä yhtään edes väsytä... energiaa on kuitenki päivälläkin riittänyt sitten kun olen klo 13 herännyt.. :) koiran kanssa lenkkeilyt kolme pitempää lenkkiä... ja siivonnut ja pessyt pyykkiä... iltalenkin aikaan kun kävelin niin alko tuntumaan että lonkat irtoo kohta ja ihan kauheet nivust kivut ja että muutenki lantiosta levenisin huimaa vauhtia... kivut vaan paheni koko aika... selkäänki alko jo koskemaan... vähän ennen kotia olo oli sellanen että pääsenköhän kotiin saakka.. sitten yhtäkkiä tuntu viiltävä kipu jossain tuolla kohdun suulla ihan kun puukolla olis pistetty... mutta siihen se sitten helpotti pahin kipu..enää on vain nivuset kipeänä... voikohan nuo olla normaaleja liitoskipuja että saa silmät ristissä kävellä että kotia pääsee... vauva on kuitenki liikkunu tänään reippaasti ja viikkoja 34+5 ettei silleen mitään hätää... mutta mietin että vieläkö tämä tästä pahemmaksi menee etten uskalla enää koirien kanssa ulos lähteä... synnytyshän on tietty asia erikseen :)
 
Tänne on tullut hillittömät liitoskivut. Tuntuu kuin häpyluuhun ruuvataan jotain kiinni tai tässä tapauksessa auki.. Nyt on jo kotona liikkuminen vähän vaikeaa. Kääntyminen sängyssä on tuskaa ja sieltä nouseminen. Housujen ja kenkien laitto on aina mielenkiintoinen operaatio. Kaikkea sitä saakin kokea.. Ja vielä olisi noin 8 viikkoa odotusta jäljellä.
 
Liitoskivut lisääntyy täälläkin.... erityisesti portaiden laskeutuminen saa aikaan sellaiset tuskat tuossa ihan häpyluun 'kärjessä' että uhhuh. Onneksi ei (vielä) tasaisella käveleminen tuo tuskia kuin harvakseltaan.

Laskeudunkin työpaikalta päivän päätteeksi portaat eka kerrokseen aina takaperin nykyään (kokeilkaas takaperin kävelemistä huviksenne, jos tuskat on kovat!).
 
Liitoskipuja täälläkin, alapää tulessa koko ajan, ollut jo pari kuukautta. Olen melkein liikkumiskyvytön. Olen ollut kotona 1,5kk ja ainoa minne liikun on vessa.
Karseeta elämää, mutta kestettävä on. Parilla kauppareissulla olen käynyt mukana ja siitä saakin sitten mukavat kivut seuraksi.
 
JEE!!!! tein sen mistä muutaman päivän haaveilin... kiipesin nimittäin erittäin jyrkän ylämäen koirien kanssa, joka tuosta mun ulkooven edestä lähtee... olo on kuin olisin mounteverstin huipulle kävellyt :D

ainut tuska oli siinä että ensimmäinen ponnistus oli ihan kamala kun jouduin ponnistamaan korkean "portaan" että pääsin sitten nousemaan rinnettä ylös... kipu oli tuolla alakerrassa niin kova ihan ku olis kirveellä iskeny...silmissä ihan sumeni, mutta siitä se sitten muuttui normaalimmaksi liitoskivuksi..

vielä ihmeen reippaasti kävelin, toki varoin etten liukastu. Kuvittelin aluksi että varmasti hengästyn ja kuolen sinne, mutta kuntonikin totesin ihan samaksi kuin viimesyksynä kun lumet eivät olleet vielä tulleet... silloin viimeksi olen mäkeä kävellyt :D täytyneepä ottaa nyt joka päivä tavoitteeksi tuo mäki että saa peppu lihakset ja kinkut kyytiä... :D nyt pientä menkkajomotusta alavatsalla ja selkää hieman pakottaa

Mutta hyvillä mielin nyt saan loikoilla!!!! 
 
Takaisin
Top