Kilot....

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Viljonka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Viljonka

Satasella mukana keskusteluissa
MOikka kaikille. Tälläinen meikäläistä askarruttaa : olen nyt rv11+0 ja olen lihonut jo 5 kg! En syö paljon, ihan tavallisesti, jopa ehkä vähemmän kun ennen kun ei tee mieli mitään rasvaista tai raskasta. Liikunta kyllä jäi vähiin, kun yököttää heti, kun tekee yli 50 askelta :/, kun kävelen tuntuu että olen laivalla, merisairas...No kai se tässä kohtapuolin helpottaa. Mutta onko kellä muulla tullit jo kiloja? Aikaisemmin, joka kerta (nyt siis 4) olen lihonut vasta rv20 jälkeen ja kokonais raskauskilot eivät koska ylittäneet 12 kg. Masentaa että millaiseksi paisun jos nyt jo +5 kg :/ Vertaistuki olis kyllä in :)

Mulle kerkesi tulla kolme kiloo alkuraskaudesa mutta viikko sitten sairastetun vatsataudin ja ripulin jäljilta tippuivat kaikki pois..Ja mulla on siis ylipainoo jo entuudestaan..Nyt siis 162 cm lyhyt ja painoa aamuisin ilman vaatteita 79,5 kg..

heiiiiiii..just päivittelin tuota samaa kilojen nousua, mulla on tosiaan tullut ekasta neuvola käynnistä joka oli joulukuussa huimat 4kg. Ekassa neuvolassa viikkoja oli 6+4 ja nyt viikkoja 12+5, eli aika lyhyessä ajassa on kilot pompannut[8|]
Syyn uskon löytyvän ihan syöpöttelystäni ja liikunnan vähyydestä, huonovointisuus ja väsymys kun tiputtaa mut väkisin vaakatasoon ja pikku hiukopaloja tulee syötyä ahkerasti. Jospa tää painonnousu tasottuisi kun olot helpottaa[;)]
Kyllä mulla on jokaisessa raskaudessa kiloja tullut sellaset 20[&:]

Mulla taasen kilojen kertyminen on tällä kertaa jäänyt kokonaan. Ehkä voin kiittää tuota pahaa oloa ja sitä, että syöminen normaalisti on ollu aika mahdotonta. viimeksi kiloja tuli kokoaikana jopa 17.

Nyt tosin olo on vihdoin helpottanut, ihanaa!!!! ja ruoka maistuu, että eiköhän nuo kilotkin ala kertymään tämän myötä[;)]. Ja kun on tuosta olosta selvinnyt niin tuntuu, että muutama lisäkilo, kunhan voi hyvin, ei haittaa ketään[:D].

Minulle ei ihme kyllä ole tullut vielä kiloja, tänään 11+0. Tosin kun peiliin katsoo, niin se tuntuu uskomattomalta että vaaka näyttää samaa kuin ennen raskautta, nimittäin keskivartalo ei todellakaan näytä. Minulla siis painoa 72kg (pituutta 173cm), pari kiloa lihoin yrityksen aikana (yritettiin vuosi ennen kuin tärppäsi ja varmaan liikunta jonkin verran väheni/söin enemmän muka raskaustoiveen varjolla, 70kg on ollut se maaginen hyvänolon raja aiemmin). Elättelen toiveita että paino ei nousisi kovin paljoa, äitilläni on noussut raskauksissaan vain 10kg ja kuitenkin itse olin 3.5kg syntyessäni.

Stockalla näytti olevan äitiysfarkut tarjouksessa, 19e. Mietin pitäisikö hakea, vaikka vielä menee omatkin sellaiset joissa on matala vyötärö. Harkitsen myös että töitä varten ostaisin vain kokoa isommat mustat suorat housut, ne varmaan menisi vielä jonkin aikaa, kun ei mitään oikeata vauvamahaa ole, vaan vyötärö on vaan kadonnut..

Mä lihoin ekan 10 raskausviikon aikana neljä kiloa ja hieman ihmettelin, kun katselin oppaita, joissa puhuttiin painon nousevan 20 ensimmäisen viikon aikana pari kiloa! Nyt mulla on viikkoja 14+2, eikä paino ole enää alkurysäyksen jälkeen noussut. Ennen raskautta mun painoindeksi oli 22.
Mielenkiinnolla kuitenkin odotan, mitä vaaka tulee raskauden loppupuoliskolla näyttämään [:)]

Neuvolassa oltiin sitä mieltä, että monilla nousee paino juuri alkuraskaudessa. Tarkoitti ymmärtääkseni sitä, että monet taltuttaa pahoinvointia syömällä, niin kuin minäkin kyllä tein. Enkä päässyt harrastamaan liikuntaa ollenkaan oksentelun ja heikotuksen takia.

Mulla oli eka neuvola juuri ennen joulua, ja tammikuun lopulla sitten lääkärineuvola
ja paino oli laskenut 300 grammaa. En ollut uskoa todeksi! Ennen raskautta saattoi olla päivä jo pitkällä ennenkö söin ekkaa kertaa, ja nyt pittää olla ihan jatkuvasti syömässä. Aattelinkin että kiloja on tullut, mutta ihme ja kumma näin ei ollut!ü Toisaalta, nyt raskausaikana mulla ei oo tehnyt mieli yhtään mittään makeaa. Karkkia en juurikaan syö eikä keksit ja muut herkut maistu, tekkee mieli aina vain jotain suolasta ja terveellistä. Lisäksi olen jonkin verran alkanut lenkkeileen, kun aiemmin en juurikaan harrastanut mitään liikuntaa.. Eli näistä asioista varmaan johtuu, ettei painoa ollut tullutkaan, vaikka vatsasta ois voinu niin päätelläkki! [:)]

Tuolla ku aiemmin fiilistelin et kilojen kertyminen on jäänyt tällä kertaa tulematta niin pitihän sitä aamulla käydä puntarissa asia tarkastamassa. No johan se vaaka näytti noin kiloa lisää! Heti ku pahoinvointi on helpottanu. Nyt menossa viikot 14+5.

Katsoin aienpaa neuvolakorttia ja siinäkin painoa ei ensimmäisen 12 vk:n aikana ollut tullut, mutta kolmas neuvolakäynti olikohan viikko 17 niin 2kg ja viimeinen punnitus oli tosiaan jo sitten 17kg.

Todennäkösesti nytkin mennään samoihin. Mulla painoindeksi 21 ja viimeksi alkuun oli 22. Mutta mitäpä näit kiloja niin tarkaan laskemaan[;)]. Yksilöllisesti ne kertyvät jokaiselle, jollekkin vähän jollekkin paljon ja ollekkin keskimääräisesti.

Juupa juu... Mulle on kiloja tullu niin että hirvittää. 7kg on tullu lisää tässä ensimmäisen 12 viikon aikana että terve vaan. [:@] huvittavaa on se etten ole syönyt herkkuja normaalia enempää enkä ruokaa ole saanut yleensä menemään edes sitä normaalia määrää.[&:] Paino kyllä nousee ja koska omistan koiran niin joudun liikkumaankin päivittäin. Lieneekö tähän painon nousuun osa syy siinä että lopetin tupakanpolton heti kun testi näytti plussaa.. Niin ja joulu ei kyllä varmaan tehnyt hyvää painon kurissa pysymiselle.[:D] Täytyy nyt vain toivoa että painon nousu tasoittuu tästä tai sitten ens syksynä alkaa vaan ankara kilojen tiputus....[8|]

Ekalla kerralla (rv 7+3) neuvolassa kysyttiin paljonko oon painanu ennen raskauta. Sanoin et joku 80 (pituutta siis 164cm) ja ku menin siel puntarille niin näytti 81.4kg. Menin seraavana aamuna ennen syömistä ja alusvaatteilla omalle puntarille niin näytti 80.4kg. Nyt käydessäni (rv 14+1) oma vaka näytti 81.1kg.
Pelottaa jo mennä neuvolan vaa'alle, kun siel oot vaatteet päällä ja puolenpäivän jälkeen just syöny lounaan jne. Että ite ajattelisin niin, et ehkä luotan tohon omaan vaakaan, siinä kumminkin tulokset on ns. vertailukelpoisia, kun on otettu samaan aikaan päivästä ja sama vaatetus päällä...

Tai en mä tiä onks sil nyt niin väliä, mut tuntuu et ite saa paremman kuvan siitä missä menee...
Vai mitä mieltä muut on???

Ja sitä piti viel sanoo, et tuntuu hassulta et kiloja olis tullu tässä vaan about kilo lisää, kun housut ei mahu enää ja maha pömpöttää. Normaalisti olisin lihonu varmaan joku 4 kiloo, et maha olis näin iso. On tää merkillistä =)

Mulla toi painoindeksi on ollut ennen raskautumista 20. Neuvola lääkäri totesikin että on sulla noita kiloja ihan mukavasti jo kertynyt, mutta saa niitä tullakkin kun oot normaalisti niin hoikka[:D]
Mulla on tullut joka raskaudessa kilot ihan heti alusta asti, välillä enemmän ja välillä vähemmän. Eli toi väittämäm että alussa niitä ei juurikaan tule, ei pidä mun kohdalla tod. paikkaansa[&:]
No alan olemaan aika sujut tän asian kanssa, eiköhän niistä taas jotenkin pääse sitten syksymmällä eroon [8|]

Mä kuulun kanssa näihin joille kiloja tulee vaikkei mitään söis....[8|]Mulla oli neuvolassa rv 9+ tullut 2kg lähtöön ,mut sitten sain sen rippulin ja 4 kg tippus mut varmaan tullut jo takasin ellei ylikin.Mulle nlan vaakaan nouseminen on aina ollut tuskaa[:@]vaikkei mulla oo hätää,norm paino on 50(välillä jopa 48kg) ja pituus 158cm.Mut kaikki kilot tuntuu ja näkyy....
Mulla edellisistä painoa tullut vähimmillään(neljännestä)10kg ja enimmillään 20kg(kolmannesta) ja kaikista muista sen 15-16 kg niin et oon painanut 65kg synnyttämään mennessä...
Onneksi on kilot kuitenki aina tippunut,toivotaan niin tälläkin kertaa....

Koti vaa`an mukaan on tullut pikkisen reilu kilo siitä mitä mitä se oli 16.12  59,3
Nyt 60,4,oon syöny aamupalan ja juonu nesteitä.
Mut varmaan illalla painaisin sen 61?
Oon kuitenkin vaan 157 pätkä ja oon viimevuonna lihonnu 6-8 kg siitä mitä haluisin olla..
eli on kyllä tiputettavaa sitten.Imetys ja liikunta hoitaa varmaan sen asian[:D]

Niin oon kyllä turvonnu paljon!!maha on jo ihan vauvamaha.
Ruvetaas laittaa johonkin josain vaiheessa msukuvia,niin saatte nauraa mulle [:D][:D][:D][:D][:D]

Mul kävi kans mieles noi masukuvat[:D]. Olis kiva nähmiten muilla masu pyöristyyja ihan jo näin alkuvaiheessa. Ite ei kyllä kuvia ole vielä otettu, mut tos ajattelin miehelle sanoa et olishan se kiva muisto et olis ainakin yks masukuva/ kuukausi aina sinne loppuun asti. nii vois itekkin seurata kehitystä.

Ittellä ei ole paino noussut yhtään, ei ainakaan viime viikolla ollut kun vaa'alla kävin. Mutta tosiaan peili näyttää ihan toista ja varsinkin se turvotus illalla tekee vatsan ihan sen näköiseksi kun olis jo pidemmälläkin menossa. Kuvia oon ottanut vuoden alusta kolme kertaa, voisin laittaakin tänne jos selvittäisin miten ne ladataan koneelta. Viimeksi tänään tuli kuvat otettua.

Mun mielestä jossain luki, ettei ensimmäisen kolmanneksen aikana pitäisikään paino nousta tai jos nousee niin vaan pari kiloa. Kai se kuitenkin on yksilöllistä ja alkaahan ne neuvolassa sitä seuraamaankin varmaan kohta. Toinen neuvolakäynti on 16.3, joten katotaan sitten onko se paino noussut siellä neuvolan vaa'alla vai ei. Neuvolan vaaka kuitenkin näyttää enemmän kuin kotivaaka ja siellä punnitaan vaatteet päällä mikä tekee jopa kilon lisää painoa. Ennemmin mä kotona sitä painoa seuraan jos on tarvis, toistaiseksi ei ole tarvetta. Vatsan kasvuun ei kuitenkaan voi vaikuttaa itse, tietysti mässäilyyn ja liikkumattomuuteen voi. Harrastan kuitenkin itämaista tanssia ja käyn äitiysjoogassa ja nyt ostin kortin salille, missä voin käydä jumpassa kerran viikossa lisänä niin kai tää ihan tarpeellinen liikuntamäärä on. Tietysti vois ulkonakin käydä kävelemässä enemmän niin sais sitä happeakin.

Minulla paino noussut n. 2 kg.(ensimmäinen mittaus neuvolan vaa`alla ja nyt omalla) Rintoihin tullut siitäkin ainakin puolet. 2 lasta imettäneenä rinnat ennen raskautta olivat kuin nahkarukkaset ja nyt olo on kuin silikonit ois ottanu. Liikunta jäänyt pois melkein kokonaan sairastelujen ja karmeiden pakkasten takia. Ennen raskautta olin normaalipainoinen/vartaloinen ja nyt maha on niin iso että oli äskön pakko mitata ympärysmitta ja sehän oli huikeat 92 cm!!!! Muistan mitanneeni mahan toista odottaessani n. 1 vk ennen synnytystä ja ympärysmitta silloin oli 104 cm... Eli vain 12 cm isompi kuin nyt viikolla 14+3? Onkohan tullut mittavirhe silloin muinoin.. vai onko mun mahani täynnä ilmaa..? Outoa.. Maha on kyllä toiminut hyvin eli mitään ummetusta ei ole.
 Elikkäs painoa ei ole tullut paljon mutta maha varmaan isompi kuin monella viimesillään olevalla!! :)) Ainiin, kohtuani en ole löytänyt yrityksestä huolimatta, mutta virtsarakon kyllä. Se pullottaa täynnä ollessaan oikealla hieman navan yläpuolella. Ennen en ole sitä huomannut.. Ilmeisesti vauva tehnyt tilaa itselleen..??

Esikoista odottaessa painoa tuli huikeat 23 kg joista viikon sairaalassa olon aikana lähti 10kg -> nestettä. Poika syntyi viikolla 36+1. 
Toista odottaessa painoa tuli 18 kg ja 4 kk synnytyksestä painoin jo vähemmän kuin alunperin. Ei kannata opettaa vauvaa nukkumaan liikkuvissa rattaissa. :)) tai jos haluaa laihtua helposti niin sitten kannattaa.. :))

Moikka!
Mulla paino noussut n. 2,5 kg, eli olen 169 pitkä ja nyt painoa n. 64,5 kg. maha pömpöttää kyllä siihen malliin, että viikonloppuna kyseltiin, olenko viidennellä kuulla ja tuleeko kaksoset, onneksi eri ihmiset kysyivät [:D]. En tiedä missä on kohtu tai muutkaan, on niin tasasta pallomaisuutta [:)] . Tissit kasvaa ja kasvaa....voi jestas.

Moikka,

Mulla ei oo painonnoususta mitään käsitystä, meillä kun ei ole vaakaa kotona ja neuvolassa oon käynyt vasta yhden kerran. Mutta erona aiempiin raskauksiin on mahan kasvaminen; edellisissä raskauksissa olen marssinut rakenneultraan (n vko 20) vielä ihan normihousuissa mutta tällä kertaa ei tuu olemaan mitään toivoa. Tiukkaa tekee farkkujen kanssa jo nyt! Valitettavasti maha ei näytä mitenkään vauvamahalta vaan pelkästään siltä että on tullut syötyä liikaa[:)]

Täällä on vain paino tippunut. Oli ennen uutta vuotta neuvola ja sitten tammikuussa lääkärineuvola ja niiden välillä oli melkein kilo tippunut. Normaalisti kuitenkin syönyt mitä nyt välillä tulee herkkuja syötyä [:D]
No jospa sitten 24.2 olisi painoa jo vähän kertynyt.

Takaisin