Kilot ja kaikkea siihen liittyvää :)

piia84

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Ohhoh, tälle aamua se sitten iski. Kauhea ahdistus kilojen suhteen! vaaka näyttää 69,9kg (viikkoja 21+3), tänään neuvola ja edellinen neuvola tasan viisi viikkoa sitten jolloin vaaka näytti 68kg. Painon nousu siis edellisestä neuvolakäynnistä hieman laantunut, mutta silti sitä on tullut viikossa 400g. Mietimpähän vaan, että minkälainen sitä oikeasti on sitten kun lapsi on syntymäisillään kun paino JUOKSEE ylöspäin tämmöstä vauhtia:eek::oops:

Ehkä tästä tekee kauheaa se, että pääsin vuosi sitten takaisin omaan painooni ensimmäiseni jäljiltä ja nyt kun nuo luvut vaan kipuavat ylöspäin en millään tahdo sitä hyväksyä, vaikka juu-u, järkikin sanoo, että sen pitää vähän noustakkin... Järki ja tunne ei nyt tässä asiassa kohtaa kyllä ollenkaan :sad001

Lähtöpaino 64kg.. "kesäkiloja"(kevät) kerkes tullas ennen raskautta ainakin se kilo kun piti niin kovasti herkutella kaikella....

nyt kuitenkin omasta mielestäni olen syönyt terveellisesti, kerran viikkoon herkkupäivä. Hiilarit on tieten tulleet pahoinvoinnin alettua alkuraskaudessa takaisin ruokavalioon, ja huomaan että turvotusta on havaittavissa...
 
Mulla oli viime viikkosen neuvolan mukaan tullut n 7 kg, mitä itse vähän kauhistelin, mutta hoitaja piti ihan normaalina mun lähtöpaino huomioon ottaen. Mullakin oli siis tullut -hui! 470g per viikko lukee neuvolakortissa. Saatoin kyllä saada tuohon ihan raskauden alkuun ylimääräistä painonlisäystä, kun oltiin miehen kanssa all inclusive -löhölomalla Kyproksella..

Maha on kasvanut reippaasti nyt ihan kahden kolmen viime viikon aikana. Ensin sitä ei tuntunut huomaavan hyvällä tahdollakaan, mutta nyt on jo tosi selkeä. Muutaman päivän opettajansijaisuuden aikana kaksi oppilasta kysyi, olenko raskaana :) He olivat kaiken kaikkiaan ekat, mutta varmasti kohta muutkin tutut ja vähemmän tutut alkaa kyselemään :p Tykkää itse kovasti mahastani, sitä on mukava silitellä ja taputella, mutta sivuprofiiliin, joka peilistä välillä näkyy, en ole vielä tottunut! Hupparikaan ei enää piilota mahaa.
 
Zallieh, juu, ehkä tähän vielä jossain vaiheessa tottuu :grin Eihän se nyt muukaan auta, kuin elää niinkuin on tähänki asti eläny ja sitä rataa... välillä näitä oloja kuitenkin tulee! uskomatonta... Ja heh, viikkoja tosiaan 22+3 :D :D (kirjoitin aiemmin väärin)
 
Voi varjele! Olen tässä kolmisen päivää vetänyt kitusiini suurin piirtein sen mitä eteen on tullut ja kaapeista löytynyt, plus pari ravintolaa ja kauppaa matkan varrella. Vaa'an lukema oli noussut kahdella kilolla! Kolmessa päivässä! Nyt pitää palata ruotuun ja todennäköisesti se on suola mikä alkuraskaudessakin turvotti ja tuosta varmaan lähtee viikossa tai parissa yksi kilo pois.

Ihan oikeasti elin ruokahimoa ja nälkäkuolemaa samanaikaisesti eikä mikään riittänyt. Aamiaiseksi viisi paahtoleipää ja jogurtti. Lounaaksi pussillinen nuudeleita ja paljon ketsuppia (tää on yksi mun himoista). Päivälliseksi kirjolohisoppa ja mansikkaviilis. Kevyeksi iltapalaksi ihan vaan "pikkanen" kebabbi extrakastikkeilla. Sen jälkeen marisin kun suklaata ei ollut ja keitin mukin kaakaota, mausteeksi kermavaahtoa.

On vähän pöhö muustakin kuin raskaudesta just nyt. :grin
 
Mun ruokavalio on aika normaalina pysynyt ja lähtöpaino oli 49,7kg ja oma pituus on siis 163 cm.
(juu tiedän kauhee laiheliini :DDD)
Nyt sitten ollaan tasan viikolla 23+ ja vaaka näyttää jo yli 60,3kg, että kyllä se paino mulla on kovin lisääntyny :D
Paineita siitä olisko iso vauva tulossa mulla ei ole vaikka lapsen isä onkin ollut myös vastasyntyneenä
vähän kookkaampi vauva.
Sokerirasitukseen viikolla 26+ sitte mittailemaan riskejä diapetekselle, ei niitä muuten kait olis mutta suvussa kulkee..
En silti usko että siellä mitään sellasta ois, hyvä se on kaiken varalta tarkistuttaa.
 
Nyt munkin paino oli vähän "toipunut" flunssanotkahduksen jälkeen! :alien Olen normaalipainoinen ja nyt viikoilla 20+6 painoa on kertynyt ruhtinaalliset 2,2 kiloa. Outoa toivoa lisäkiloja, mutta nyt niitä saisi tulla, kiitos! :grin Ruokahalu on ollut aikas normaali koko ajan. Välipaloja saa pistellä vähän tiuhempaan kuin ennen.
 
Tässä mitään kiloa ole lähtenyt kun tullut vielä kaksi lisää. Nyt kasviksia, raejuustoa ja kaikkea hyitsis pahaa ainakin viikon ajan, jotta lähtee turvotukset ja kuonat kropasta pois. Syön edelleen terveellisesti ja kalorimääriltään kunnollisesti, mutta aika lailla terveellisemmin. :p Muuten tulee neuvolassa nuhteita ja ihan ansaittua heristelyä.
 
Muokattu viimeksi:
Apua! Olen jo lähtökohtaisesti ylipainoinen ennen raskautumistani mutta nyt tämä painon nousu on alkanut ihan riistäytymään käsistä vaikka kuinka yritän pitää sitä kurissa. En syö runsaita annoksia ja yritän kiinnittää huomiota ruoan laatuun ja terveellisyyteen muutenkin paljon. Siitä huolimatta paino vaan nousee. Käyn uimassa 2-3x viikossa koska se on ainut urheilumuoto mitä pystyn tällä hetkellä tekemään koiran kävelytyksen lisäksi ilman pahoinvointia. Pelottaa hirveesti että tää kaikki paino vaan kasaantuu eikä lähde pois synnytyksen jälkeen. Epätoivo iskee joka neuvolakäynnillä kun tulee sen hetken aika että pitää puntarille astua. Huoh toivottavasti tää pian tasaantuisi ja alkaisi pysymään paikallaan vaikka edes.
 
Mun oma paino ennen raskautta oli 54 ja rapiat ja painoindeksi 21.
Paino sitten laski 53 kiloon raskauden alkuaikoina, vaikken ollut pahoinvoiva. Nyt viikkoja on 20+6 ja painoni on vielä alle 55. Peilistä kun kahtoo, niin pyöreys on kyllä mennyt vain tuohon vatsan alueelle. Saa nähdä, miten sitten viikkojen ja viimeisin kuukausien kuluessa käy :)

En kanna huolta huomisesta, lihoo jos lihoo.

Rakenneultrassa sanottiin, että kaveri oli himpun verran pienempi, mutta sitten viikot meni taaksepäin yhdellä päivällä vaan. Eipähän ainakaan vielä ollut iso ja pelkoa sokerivauvasta, vaikka sukurasitteen vuoksi se on hyvinkin todennäköistä, että sokerirasituksessa sitten jotain näkyy.. Sitä odotellessa, vielä ei ole tullut labraan käskyä, mutta tulee varmasti jo ensi neukkukäynnillä.yäk!
 
Mulle painon nousu tuottaa suurta tuskaa ja ahdistusta. Olen ollut aina normaalipainon ja ylipainon rajoilla. Olen tehnyt tosi paljon töitä (ruokavalio ja runsas liikunta), että paino pysyisi sopivana. Nyt on tullut keskimäärin 300-400g/vko, joka tuntuu aivan kamalalta. Tänään ystäväni, neuvolan täti, selvensi onneksi asiaa ja häneltä sain "synnnin päästön". Mutta silti aika tuskalliselta tuntuu, kun lisää tulee muuallekin, kuin mahaan.
 
Nyt on tullut 5 kiloa. Kilo saa vielä tulla ja sen jälkeen alan varmaan stressaamaan kun paino ei saisi nousta ainakaan yli kymmentä kiloa. Neuvolantäti lohdutti eilen, että painonnousu on toistaiseksi ollut ylipainoisellekin maltillista. En myöskään haluaisi sairastua kakkostyypin diabetekseen tai olla ihan järjettömän kokoinen kunhan raskaus on ohi.

Minäkään en mielestäni mätä sapuskaa mitenkään erityisen paljon, mutta kilot ne vaan luikertelevat kroppaan ja tarraavat edellisiin läskeihin kiinni!
 
Mulla on painoa tullut vasta 3 kiloa ja viikoilla 23+1 mennään. Vähän stressaa tämä "pikkumaha", kun kaikilla käyrillä ollaan ihan alarajoilla. Mutta kaipa nämä asiat on vaan niin yksilöllisiä. Joillekin ne kilot tulee tasaisesti pitkin matkaa ja joillekin pompsahtaa loppumetreillä kunnon pötsi. :grin
 
Hyii mulla on tullut viimesen viiden viikon aikana 4,5kg!! Nyt rv 22+4. Yhteensä jo 7kg.... Tulee kyllä huomisessa neuvolassa sanomista =D
 
Mulle on tullut jo 10kg ellei jopa enemmän, eikä neuvolassa mitään ole sanottu muuta kuin etten mä laihtua saisi. Itse mä olen painoani kauhistellut, kun sitä vain tulee vaikkei edes syö paljon. Joten olenpa ollut sitten suurempia murehtimatta. Esikoisesta keräsin 16kg, ja kaikki kilot lähtivät nopeasti! 10kg jäi sairaalalle ja loput lähti kuukauden sisällä.
 
mä kauhistelen osaksi just siksi näitä kertyneitä kilojani, ettei mulla todellakaan jääny mihkään synnärille ku korkeintaan kolme kiloa ja loppuja yhdeksää kiloa sitten karistelinki melkein kaksi vuotta :grin
 
Itellä kertyi kiloja n.10, joista muutama jäi synnärille, ja loput lähti itsestään :eek: voi minua onnekasta :D Saa nähä miten on ens kerralla :eek:
 
Tänään rv 23+0 ja painoa tullut 10kg, huolimatta siitä, että olen liikkunut koko ajan ja syönyt terveellisesti. Lähtöpaino ennen raskautta 57kg. Ei ole tullut sanomista neuvolassa eikä se minuakaan haittaa, kyllä ne siitä sitten karisee. Hyvään tarkoitukseen tulee. :wink
 
Kiloja tullut noin 7 ja arvelen, että kaikkiaan niitä tulisi joku 12. Ihan ok mielestäni enkä kyllä asiasta stressaakaan. Suklaata ja muuta makeaa menee kyllä vähän liikaakin. Nyt kyllä alan hillitä itseäni ja keskittyä taas oikeaan ruokaan!! :)
 
Mulla on menossa rv 26+6 ja kiloja tullut hurjat yksi. Ennen raskautta painoin 53.4kg ja pituuteni on hurjat 155cm. Tuskin meille siis mitään jättivauvaa on tulossakaan kun mieskin on vain 170cm.

Ensi viikolla on neuvolalääkäri ja tiedän, että olemattomasta painonnoususta tulee sanomista. Viimeksikin neuvolatäti oli vihainen kun paino ei ollut noussut.
Mä en ymmärrä miten niitä kiloja ei tule vaikka syön säännöllisesti ja lähes joka päivä herkuttelen suklaalla. Ehkä mä olen sitten vaan niitä joille kilot tulee vasta loppuvaiheessa.
 
Menossa rv 26+2 ja reilu 600g/viikko painoa lisää melkein alusta lähtien. Snadisti ahistaa.. Lisäksi mulla on neuvola käynti 27. päivä eli heti joulun herkkupöydän antimien jälkeen. Vielä ei ole neuvolassa mitään sanottu mutta kai sekin aika koittaa..
 
Takaisin
Top