Kiirehtiviä toukovauvoja?

Onpas täällä ruvennut tapahtumaan. Kovasti tsemppiä kaikille, joiden h-hetki lähestyy kovaa vauhtia. Kohta me muutkin tullaan perässä.emoticon
 
Taistosissi: Totta kannattaa kyllä aina tarkastaa jos vähänkin on epävarma.. Eka mäkin mietin et kait mä vaan ylireagoin mut pakko oli sitten kuitenkin puuttua asiaan ja onneksi tein niin.. Ikinä ei voi olla liian varma.. Kyllä taas oloo helpottaa kun tietää mistä kyse :) Tsemppiä sinullekkin masukin kanssa.. Toivottavasti pysyy vielä hetken sisällä...

Pipazu:  Tsemppiä sinulle ja masukille.. Itelläni kanssa synnytyssairaalana vaasa :) saas nähä ettei pian pamahda samaan aikaan.. Vaik tää mun tyttö varmaan viihtyy kyl tuol mahassa loppuun asti ja varmaan yli ajankin <3
 

Eiköhän me Taistosissi tästä selvitä tai ei kai paljon vaihtoehtoja ole, tsemppiä ja hyviä vointeja sulle emoticon

Mistä sitä tietää mom83 vaiks oltais samaan aikaan synnärillä. Välil tulee sellanen olo et mun tuurilla olen raskaana viel toukokuun puolessa välissäkin, mut saa nähä. Aivan ihana tunne ku oon nukkunu viime yönä 8 tuntia putkeen ilman yhtään vessareissua, en muista koska viimeks näin hyvät unet takana. Kyllä toi synnäri matka (95km) on pitkä ja tuntui kera 9 supistuksen viel pitemmältä.Lääkäri oli vaan sitä mieltä et parempi odottaa kotona et synnytys käynnistyy ku osastolla. Ens ma:na neuvola täällä ja 11.4 Vaasaan äippäpolil jos viel täs olomuodos, et seuranta pelaa. Huvittavaa, kun asumme todella pienessä kaupungissa, niin maanantaisen synnärikeikan seurauksena miestäni oli onniteltu eilen töissä tyttövauvasta. On huhut kaupungissa kovat ja huomaa ettei ihmisillä oo omaa elämää. Eipä ees tiedetä kumpi on tulossa ja voi ihmisiä ihmetyttää ku näkevät mut kaupas mahani kanssa...  emoticon

 
Pipazu.. Sorry kun utelen mut missä päin asut?? itelläni on 100 km tuonne vaasaan eikä tämäkään iso paikka ole.. Kunnon juorukylä tää on eikä mikään muu :) Täällä kaikki tietää toistensa asiat.. tai ainakin luulee tietävänsä :D Mua onniteltiin kans eilen ja olin ihan ihmeissäni et mitäs mitäs mä oon kyl ihan yhtenä kappaleena :D
 
Mom83, Kaskisissa me asustellaan. Huvittaa vaan noi ihmiset ku tuntuu tietävän muiden asiat paremmin ku omansa...
 
Hahaa... Joo oon tietoinen, ite Kristiinast (tai itte asias lolbyst mut kuiteski) :D samanlainen juorupaikka tämäkin :D
 
Hui ku teillä molemmilla on pitkä matka vaasaan.. emoticon
Omasta mielestä mulla on pitkä matka vaikka 25 kilsaa Vaasaan (asun Laihialla) ;)
Jäin tänään saikun kautta äippälomalle, lääkärin mielestä kannattais ottaa rauhas.. Hmm,
kuinka sitä ny muistais et on raskaana.. Mulla on aika pieni vatsa joten tuppaa unohtumaan
että pitäis rauhassa vain olla... emoticon
 
Täällähän onkin ollut kovasti tapahtumaa :-) Tsemppiä kaikille matkaan, erityisesti Taistosissi ja Pipatzu, hyvät viikothan teillä jo on alla. Jännä juttu siinä mielessä että itselläni on toinen synnytys kyseessä ja supisteluja on ollut jo toosi kauan, aina sieltä viikoilta 15 - 16 saakka. Mitään nuo harjoitussupistukset eivät ole saaneet aikaan ennen kuin vasta nyt ihan loppusuoralla eli edellisessä lääkärintarkastuksessa oli kohdunkaula lyhentynyt 0,5 cm. Synnytystapa-arvio on 2 viikon päästä ja sitten selviää että onko paikat vielä kiinni.

Täällä Porvoon sairaalassa on rajana 36 viikkoa, sitä ennen ohjaavat Helsinkiin. Aika hurjaa ajatella että kohta sitä ollaan ja pyöritään täällä sen pikku käärön kanssa :-) 
 
Taimilau!! Hitsi, kivaa huomata toinenkin porvoolainen :) Kävin tosiaan porvoon synnärillä viikko sitten yöllä supistelujen takia ja siellä kertoivat myös että jos masukki aikoo syntyä ennen tuota vk 36 niin se on sitte lähtö helsinkiin. Suppailut loppunu joten taitaa mennä sittenkin pidemmän kaavan mukaan kun sain supistusten esto lääkkeet. Ei malttais millään enää odottaa!
 
Täällä oli neuvolalääkäri alkuviikosta jossa vaavi todrttiin jo kiinnittyneen ja olevan todella alhaalla (pää tuntui sisätarkastuksessa hyvinki). Kohdunkaulaa jäljellä 0,5cm, paikat todella pehmeät ja supistuksia päivittäin ja yöt menee valvoessa alapään paineen ja jomotuksen takia. Tänään on ollutkin jotenkin outo olo ja paine vain kasvanut sekä alapäässä naksuu kummasti koko ajan ja maha ja selkä jomottaa/kuumottaa. Toivoisin vain ettei vielä syntyisi, koska viikkoja vasta 35+4. No saapa nähdä miten menee. Vielä pitäisi olla viikon päästä yksi ultra johon haluaisin mennä :) Lääkärikin totesi vain että voi olla muutama päivä että syntyy tai mennä hyvällä tuurilla jopa viikon yliki tämä vaavi :D Limatulppaa oli vielä ainakin osaksi paikoillaa ja paikat muuten kiinni. Toivottavasti oisi helmpompi synnytys kuin esikoinen....
 
mimmulimammuli kirjoitti:
Taimilau!! Hitsi, kivaa huomata toinenkin porvoolainen :) Kävin tosiaan porvoon synnärillä viikko sitten yöllä supistelujen takia ja siellä kertoivat myös että jos masukki aikoo syntyä ennen tuota vk 36 niin se on sitte lähtö helsinkiin. Suppailut loppunu joten taitaa mennä sittenkin pidemmän kaavan mukaan kun sain supistusten esto lääkkeet. Ei malttais millään enää odottaa!

No jopas sattui :-) Hyvä että supistelut loppuivat. Ota nyt vaan rauhallisesti. Itsekkään en malttaisi odotella enää, sen verran raskas on olo. Maanantaina minulla olisi synnytystapa-arvio äitiyspolilla :-)
 
Hei mullakin on kuulunut jotain ihme naksumisääniä mahasta/alapäästä (en oo paikallistanut niitä ihan 100% varmuudella)! Mitä ne on?
 
Täällä se meno mistä puhuin niin tyssäs näköjään.. Viime yönä oli pari kipeetä supistusta ja tässä tänään on päivän mittaan ollut muutamia suistuksia ja nivusia jomotellu niiden yhteydessä.. katotaan josko yöllä pääsis lähtöön kun kerran alkuunkin nuo pääsivät!!
 
Kysyin sekä lääkäriltä että kätilöltä naksumisesta tai mun mielestä napsahtelusta (vähän niinku pakkausmuovi jota voi napsutella) ja lääkäri ei ollut edes kuullut sellaisesta ennen. Kätilö oli kuullut mutta ei tiennyt mistä se johtuu.. voiskohan ne olla vauvan nivelet jotka paukkuu? Mulla niitä tulee silloin tällöin ja eri puolilta masua. Aika usein navan kohdalta jossa vaavi monesti pitää jalkojaan. Hämärän kuuloista.. Huolissaan siitä ei nähtävästi pidä olla.
Meidän vauvan ac-mitta (vatsanympärys) on varsin pieni ja kasvu taittunut. Seurataan sitä viikottain sairaalassa ja jos näyttää siltä että kasvu tyssää niin käynnistetään synnytys. Täytyy laskea vauvan liikkeitä päivittäin ja jos ne vähenee, täytyy kipinkapin mennä sairaalaan. Onneks vielä on vaavi liikkunut kiitettävästi :). Tänään on tullut tunnin sisällä varmasti se 10 kertaa liikettä ja kullakin kerralla monta eri muljahdusta.
Enää neljä viikkoa laskettuun!! Kylläpä tämä loppuaika kuluukin nopeasti..
 
 
Mie lähin eilen illalla sairaalaan kovien ylämaha kipujen takia ja alapaine huiteli  105 ja proteenit oli ++ ja huippas.olin ravinnotta sitten sillä varauksella et joudun leikkaukseen mut kyl ne mut tänään kotiutti ku paineet tippui normaaliksi ja pissa ei ollu ku +.nyt lepoa tiistaihin asti ku silloin rv37.vauvan sydämen syke oli 180.

Niiva ja typy 36+5
 
Täydellinen tyttäremme syntyi tänä aamuna klo 7.08! Kymmenen pisteen prinsessan mitat 43 cm ja 2330 g (rv 34+6). Synnytys käynnistyi kotona lapsiveden menolla klo 1.30. Käsittämätöntä. Tyttö on niin kaunis, en usko vielä todeksi....... :))))))))
 
Paljon onnea pienestä prinsessasta Taistosissi!! emoticon Tästä tää porukan jakaantuminen sitten lähtee, ihanaaemoticon
 
Paljon onnea Taistosissille!!!!emoticon
Musta on alkanut tuntua, ettei tää maha-asukki aio tulla koskaan ulos. Supistuksia on todella harvoin, parhaimmillaan ehkä pari viikossa. Laskeutumisesta ei vielä tietoakaan... Ja tänään siis viikkoja 36+0. Argh.
 
Takaisin
Top