Kiinteiden aloittaminen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Jo_80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
no meillä kaikilla muksuilla kiinteet on aloitettu kolmekuisina, viimestään. Että voi siinä jotain perää ollakin, en tiedä.. mutta lohdutukseks just se, että ei niitä allergioita välttämättä tule [:)]

Meillä syötiin just ensimmäinen kala-ateria ja hengissä ollaan [:)] Likkakin tykkäs. Tai bataattia syö muutenki mielellää. Pitää taas päivittää tota ruokapäiväkirjaa...

Meillä myös keskimmäinen atoopikko ja hällä ei ole ollut mitään allergioita. Soseet aloitettiin hänellä nelikuisena kuten esikoisenkin kanssa, joka taas muutamalle raa´alle hedelmälle allerginen.

Siis niin mieletön muutos tässä ruokailussa täysimetysaikaan, nyt syödään päivällä n. 3h välein ja ollaan tyytyväisiä muun ajan[:)] Ei enää tunnin välein syömistä ja kitinää ja pieniä torkkuja, jopa pidemmät päiväunet nukkunut päivällä.
Imetän vielä aamulla, aamupäivällä soseen päälle ja yöllä. Illalla pumppailen jos ihan pakkautuu. Viimeyönä huomasi että maitomäärä vähentynyt huomattavasti, ei ollut rinnat yhtään liian täynnä. Ja välillä kiva antaa poika isälleen syömään ja itse olla isompien kanssa<3

Meillä mennään pelkällä tissillä vieläkin....edes tuttipullosta ei mun maito kelpaa[:D] Se on tissi tai ei mitään[;)] Onneks te olette paljon kirjoitelleet täällä teidän kokemuksista, niin täältä on hyvä ottaa oppia, kunhan kiinteet aloitetaan[:)]

te jotka ootte tota oolannin perunamuussia käyttäny(pakaste) nii mihin te ootte sen tehny? maitoon vai veteen? [8|] 

Tolla mun tyylillä tulee aika kokkareista, et sehän on itestä kii millasta haluaa siitä. Tosin jos on vetisiä kanssakavereita esim. kesäkurpitsa niin se antaa jo hyvän nesteen siihen. Äsken laitoin vettä siihen perunan joukkoon kun tein kala-annoksen nii tulihan siitä sellasta löysää muussia. Vaihtelu virkistää [:D]

noh,pikkasen kokkareista tuosta tuli vaikka maidon kanssa tein mikrossa..ja sit lisäsin porkkanan..alas meni silti yllättävän hyvin[:D]eka syöntikerta jotain uutta "kokoonpanoo" on aina vähän sellasta,että jami kattoo mua sellasella ilmeellä että "onks tätä niinkus ihan pakko syyä"..vaan seuraavilla kerroilla rupee sit jo maistumaan ihan eri tavalla[:)]huomenna taas!

Voi luoja, nyt on kuulkaa kanaa joka tuutissa! Tein peruskanamössön, kanarisoton ja kanaperunaporkkanan nyt kun kerran kanaa ostin [:D] Huomenna pitäis tehä nauta. Mutta siis arvata saattaa, että meillä syödään kanaa huomenna [8|]

tuo risotto oli aika kiva, laitoitko ihan riisiä siihen?? Meillä kanatkin on kuutioissa, niin tulee tehtyä vaik mitä coctaileja [;)]

Tein tytsylle soossia porkkanasta, palsternakasta ja riisistä. Maistu ihan porkkanalaatikolle
Saa tytsylllekin jouluaterian tehtyä

Mitä käsittelyjä mun tarvii tehdä kesäkurpitsalle että se päätyy soseeksi pkkaseen? Kuoria? Keitänkö vai raakanako soseutan? Aapuvaa [:)]

Taatu Mä pesin, kuorin ja pilkoin kesäkurpitsan, ja sitten keitin sitä niin et siitä tuli sellasta pehmeetä (keitin itse asiassa aika kauan ku unohdin et olin keittelemässä sitä[:D]). Sit soseutin vielä sauvasekottimella ihan soseeks. Ja sit pakastin jääpalamuoteissa. Tuli itse asiassa sen näköstä ettei mun kaveri meinannu uskoo et se oli kesäkurpitsaa[:D]

ite taas en kuorinut, molempi käy. Keittämistä suosittelen, mutta saa sitä raakanakin kohta puoliin antaa (esim. raasteena)

Törmäsin eilen just yhessä ohjeessa tekstin pätkään että jos kesäkurpitsa on ulkomainen niin parempi kuoria.

Katusutariina: Laitoin tummaa riisiä, mutta epäilen että se riisi jäi vähän epäkypsäks. Tai jos totta puhutaan, niin mä en oikein tie millasta se on noin muutenkin kun meillä syödään aika harvoin riisiä ja sekin on valkosta pikariisiä, joka on pehmeetä. (Koirien takia meillä on tota tummaa riisiä kun teen niille yrjölän puuroo välillä.)

Broileririsotto

1 broilerin rintapala
4 porkkanaa
pala palsternakkaa
4dl vettä
1dl tummaa riisiä
1dl pakastemaissia

Kuori porkkanat ja palsternakka. Pane broilerin rintapala ja kasvikset kiehumaan, keitä noin 10min. Lisää riisi joukkoon ja kypsennä n.20min. Lisää maissit ja anna niiden kiehahtaa.
Poista lihasta mahdolliset luut ja nahka. Voit hienontaa koko annoksen monitoimikoneessa tai lihan teholeikkurilla ja kasvikset sauvasekoittimella ja yhdistää sitten soseet.
(Sain tolla ohjeella ite reilu 3 pilttipurkillista, varmaan maissin kans tulis 4?)

Jostain täältä foorumilta tuo ohje on napattu, mutta jos tätä joskus uudelleen teen niin lisään kyllä noi riisit yhtä aikaa broilerin kanssa, tai jo aikasemminkin. Ja kanafilettä käytin, maissikin jäi lisäämättä kun sitä on valmiina kuutiona tuolla jo odottamassa. Nakkaan sit sulatusvaiheessa joukkoon. Jossei toi Nealle kelpaa nii koirat saa syödä [:D] Tosin siinä on sekin, että palsternakka ei oo pysyny sisällä niin enhän mä sit taas tie johtuuko se siitä riisistä vai siitä palsternakasta jos se tulee ylös [8|] No onneks on rautamaha-koira...

hmm.. totta toi kuoriminen. Ite en ajatellut tota, kun omani ostin sillon joskus loppukesästä ja ne oli suomalaisia [:)]

No taidanpa ton risoton suhteen tehdä niin, että keitän tota täysjyväriisiä mitä meillä muutenkin syödään ja teen siitä soseen ja kuutioiks. [:D] Saa nähdä miten käy, kun en oo ennen tota tehny.

kiitoksia neuvoista, kuorin, pehmennän keittämällä, soseutan ja kuutioissa pakkaseen, asia selvä! [:)]

missä vaihees riisiä voi alkaa antamaan? vai kuuluuko se kategoriaan viljat? ja keittäen + soseuttaenko myös? oonpi tietämätön... [8|][:D]

Takaisin