Kiinteiden aloittaminen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Jo_80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
[:D] Hienoa että maitoa kumminkin tulee omastakin takaa [:)] Itsellä kun tuo täysimetys tyssäs siinä kuukauden kohdalla [:(]

Mutta tosiaan kun nyt olet parisen viikkoa jo maistatellut niin voit mielestäni hyvin ottaa sen toisen aterian mukaan ja pikkuhiljaa totutella siihen [:)] Ei meilläkään ole koko ajan tuo kiinteiden syöminen onnistunut, puuroa tosin poika tykkää kovasti syödä [:D] Tietysti hampaiden tulo vaikutti osaltaa tuohon ettei kiinteät niin kovin maistunut.

Meillä ollaan oltu sokerihuuruissa kun alettu maistelee persikkaa. Oon sitäki ihan antanu sen verran kun napa vetää tai kippo kolisee tyhjyyttään ja tyhjäkshän se menee. Mies tossa toissapäivänä kysykin että mikä tätä likkaa oikein vaivaa kun tää ei pysy sitten yhtään paikoillaan edes sylissä, sätkii vaan joka paikkaan [:D] Persikkaa persikkaa, äiti koittaa piilottaa, sama se, löydän ne [:D] (En tie mistä toiki tuli mielee mut pakko oli kirjottaa...) Mutta pari päivää vielä niin tiedetään ettei persikka aiheuta allergiaa, sit se jää kyl jäähylle ja seuraavan kerran vadelman kanssa. Ällön makeeta [:D] Niinhän ne on.

Puuroista: Voiko normaalia mannapuuroakin antaa? En oo tutkinu suolapitosuuksia ym. Et jos kaikki tekee samoista hiutaleista/jauhoista mitä itekki syö.

Teetkö mohomaha persikkasoseen säilykepersikoista?

Joo mamiska, tulee vielä omaa maitoa. Ei tosin riittävästi enää ja pikku hiljaa imetystä lopettelen. Ajattelin kerralla lopettaa, mutta en jaksa pumppailla niin kovasti ja pelkään rintatulehdusta niin vähennän imetyksiä pikkuhiljaa.

Ei saa säilykkeitä käyttää, totta pumilus. Ostin persikan Muksun tetrassa, en sitä kuitenkaan syötä kovin useesti ja kun tuoreita persikoita ostaa nii ei oikein ikinä tie onko ylikypsää vai muuten huonoo, joten päädyin noihin tetroihin kun oli tarjouksessakin [:D] Persikka, luumu ja mustikka on siis ainoot mitä oon kaupan hyllyltä ostanu ton piltti-possu kokeilun lisäks [:'(]

Mänin pojalle ostamaan myös kaupan jotain pottu-kinkkuherkkua..Hyi, mille se haisee, eikä kyllä makukaan ole paras mahdollinen! Kyllä se J sitä söi, mutta toista kertaa en anna. Teen kyllä jatkossa ite lihasoseet!!!

samaa mieltä olen minäkin noista lihasoseista.. haisevat helvetin pahalle ja ovat vielä jotenkin koostumukseltakin TODELLA ällöjä. Noh, näitä lihasoseita syödään kuitenkin niin vähän aikaa, että teen ne ihan mielelläni itse. Helppo sitten muutaman kuukauden päästä siirtyä samaan sapuskaan kun me muutkin [:)]

Ainii mun piti tohon paskajuttuun kommentoida, että Nea tekee nykyään sellasia että vaikka vaippa ois täynnä nii se ei haise sieltä vaipasta läpi samanlailla kun ne maitokakat. Välillä ihan yllättyy, että MILLON SÄ TÄN OOT TEHNY [:D] Uskaltaa muumivaippojakin käyttää nyt kun ei enää sellasta löröö, joka tulis pitkin reisiä [:D]

Vink: Näky muuten lidlin mainoksessa olevan Atria porsaan sisäfilee 7.89kg "Huippuhalvalla". n. 500g/pkt, max. 2pkt/talous.

Meillä ei tuu kakat yllätyksenä kyllä! Sen kuulee ja näkee kilometrien päähän kun meidän Turo-Eemil vääntää pökälettä[:D][:D][:D]

Muutamana yönäkin pienelle tullu hätä, niin kyllä syvästäkin unesta siihen punnaukseen herää.[:D]

mohomaha tykkäätkö muumi vaipoista?
Mä en tykkää, mun mielestä ne jotenkin niin korkeita, jäykkiä ja kovia...
Ei sovi ainakaan meidän Turo-Eemilille ollenkaan.
Meillä on todettu että libero kaikkein parhain, pitää niiin ettei tuu läpi, nini kun melkeen joka muusta vaipasta...[&:][:D]

En pidä muumivaipoista, en osta toiste. Liberot myös parhaimpia toistaiseksi vaikkei nyt mistään läpi tulekkaan.

pakko kommentoida...meillä myös liberot käytös, mutta nyt oli oikeankokoset loppunu kaupasta ni sorruin ostaan muumi-vaippoja...ja ne on kyllä niin syvältä...taitaa jäädä se paketti käyttämättä...pampersistakaan en tykänny kun siitä irtoili sellasta nukkaa ja sitä oli sitten millon missäkin... Hih, ihan näin aiheeseen liittyen [:D][:D]

joo,meilläkin liberoo käytetään,kaikki muut on paljastuneet ihan huonoiks käytössä..melkein kokonainen pamperspaketti kaapissa on ihan turhaan..

Meillä taas vaihtee pampers ja libero.. Millon nyt mikäkin. Muumit ja rainbowt yms tulee käyttöön meillä, kun alotetaan noi potta harjottelut.. No on siihen muutama kuukaus [:D]

[:D]

Mua jännittää jo nyt, kuinka käy kun opetellaan kuiviksi,tutin pois otto ja tuttipullo[:D][:D][:D]
mä oon just tällänen , että kaikkia jännitän jo etukäteen[:D]
Toki mä tiedän, että siihen ikään kasvaa lapsen myötä kuten murrosikäänkin yms. ja kaikki menee omalla painollaan mutta silti[:D]

Meillä maistelut etenee edelleen hitaasti. Kerran tai kaksi päivässä olen antanut, joista ainakin toinen on ollut kasvissosetta. Nyt meni taas muutama päivä, että sain heittää käytännössä kaiken menemään, kun ei vaan kelvannut, vaikka aiemmin sama tavara oli hyvin uponnut. Tänään taas kaupan porkkana-peruna-maissisose upposi jotenkuten. Hedelmäsoseet ei tunnut pojalle maittavan lainkaan [:-] Ei ole kyllä siinä äitiinsä tullut, kun makeaa menisi vaikka kuinka ja paljon - niin ja siis meneekin [&:][:D][8|]

En sitten tiedä ollaanko noiden maisteluiden suhteen turhan ajoissa liikkeellä, kun tuo syöminenkin tuntuu niin kovin vaikealta. Meinaa tukehtua milloin mihinkin, vaikka olisi kuinka samettista sosetta tarjolla. Kuitenkin itse haluaisin siirtyä soseisiin, kun tuntuu että oma maito riittää koko ajan huonommin - tosin Aatu on selvästi hoksannut, että pullosta ruokaa saa helpommin.
Olen nyt parina päivänä antanut vettä välillä ja on kyllä ilmeet olleet hyviä: on selkeästi sitä mieltä, että äiti on petturi [:)]. Tänään kyllä jo tajuttiin ensin maistaa mitä sieltä pullosta tulee ja sitten syljettiin[:'(] takaisin, kun oli väärää tavaraa.
Korviketta/velliä meillä menee mun maidon lisäksi n. 2dl, joten senkään puoleen meillä olisi mikään kiire.
Kaverille oli sanottu, että jos lapsi syö enemmän kuin 1,2litraa päivässä maitoa, niin sitten pitäisi alkaa antamaan kiinteitä lisäksi. Syy liittyi jotenkin aineenvaihduntaan ja siihen, että elimistö ei "kestä" sellaista määrää. Itse soittaisin ja kysyisin neuvolasta ohjeet ja sitten sen mukaan tekisin. On niin moneen kertaan tullut todettua, että on se niin terveydenhoitajasta ja neuvolasta kiinni, että mitä ne sanoo...

On niin moneen kertaan tullut todettua, että on se niin terveydenhoitajasta ja neuvolasta kiinni, että mitä ne sanoo...

tuo on niin totta!

Lopettaako teidän vauvat muuten syömisen itse ollessaan kylläsiä? Meillä on alusta asti poika syöny maitoa ja muutakin ihan niin paljon vaan kun antaa! Tosin ei olla sille kyllä annettu niin paljoa kun herra vaan vetäsis, koska vähemmästäkin puklun määrästä ymmärtäis tyhmempikin, että jätkä veti ittensä ähkyyn. Sen ähkyn päälle tietty huutoa. Onneks tiedetään nykyään tota pientä miestä paremmin, mikä on sopiva määrä maitoa[:D] Joskus vetäny 2dl yheltä istumalta, ja olis muuten vetäny vielä lisää, jos olis vaan antanu...

AnAnAtS, meillä Roni tajuaa lopettaa kun masu on täynnä! Kääntää päänsä pois pullosta/ irrottaa tissistä ja alkaa virnuilemaan [:)] Ja näin tehnyt aina!

Mä siis imetän enään illalla joko yhden tai sit molemmat tissit, aamu(yö)lla yhden tissin ja sit viel ehkä yhen tissin aamupvllä, riippuen moneltako edellisen kerran syöny.. Näiden 2-3 syönnin lisäks syönty max 600ml päivässä korviketta, eikä edes saanu joka pv sosetta.. Lähtien viime perjantaista.

Olinkohan tarpeeks epäselvä [:D]

Soseita kun syötän, niin Marika kyllä kääntää päätään pois ja on muutenkin sen olonen et nyt riittää.
Pullosta kun syöttää, niin siinä vaiheessa kun likka on mielestään täynnä, pulauttelua on jonkin verran. Pullosta sitä maitoa tulee niin nopeesti, että sitä menee väkisinkin vähän "liikaa" ennen kuin likka huomaa että vatsa on täynnä. Voi tätä testata ihan itsekin. Syö ahmimalla, niin saa melkosen paljon enemmän mahtumaan sinne mahaan kuin hitaasti pureskelemalla. [8|]
Rinnastahan maitoa tulee aika paljon hitaammin..
Ja tähän taitaa mun mielestä myös perustua jollain tavalla nuo neuvolan suosituksetkin. Hirveellä korvikemäärällä vain "turhaa" venytetään toisen vatsaa isommaks -> muksu kaipaa lisää ruokaa -> isokokosia muksuja. Tai näin mä olen ite ton järkeillyt.. [8|] Toivottavasti kukaa nyt ei vedä hernettä nenään tosta, ite vaan miettinyt monesti tota asiaa kun tuo ensimmäinen oli jumalattoman "kookas" että miks.

Takaisin