Kiinteät ruoat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja M&S
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä lisäsin toisen kerran viikko maisteluiden jälkeen ja olen suunnitellu lisääväni viikon välein uuden ruokailun.

Suunnilleen Pauvelin malliin mekin. Nyt 7 viikkoa maisteltu, ikää 5,5kk ja 4 ateriaa: aamupuuro+hedelmäsose, kasvis/liha-lounas, kasvis/liha/hedelmä päivällinen ja iltapuuro+hedelmäsose. Annoskoot alkaa olla hyviä ja viime yö meni ekaa kertaa ilman yösyöttöä. Saa nähdä miten jatkuu ja oliko vaan muuta väsymystä ennemmin kuin aitoa nälänpuutetta.

Me ollaan nyt se nelisen viikkoa maisteltu ja on 3 ateriaa päivässä. Ensi viikolla katsellaan jos otetaan se neljäs ateria mukaan.

Meillä ei olla viel edes maisteltu kiinteitä ruokia. Ens viikolla 5kk neuvola joten saa nähä josko silloin.

Muistaakseni Pimmi ootte menny täysimetyksellä? Nostan olematonta lakkiani :thumleft

Meillä tänään neiti ekaa kertaa kenkkuillut kun ei ilmeisesti saanut tarpeeksi usein ihan ruoka ruokaa. huomenna kolmas ateria neidille kehiin:)

Meillä ollaan maisteltu kiinteitä tosi maltillisesti. Aloitettiin kun vauva täytti 4kk ja nyt hän on jo 5,5kk. syödään lähinnä porkkanaa tai bataattisosetta aamulla ja päivällä. Palsternakka ei kelpaa ylsinään ja maissisoseestani tuli jotenkin kökkäreistä kun tein sitä esikeitetyistä maisseista. Luumua ja omenaa ollaan myös maistettu erikseen ja yhdessä ja kerran banaania. Kerran kokeiltiin myös ostettuna päärynäsosetta, mutta ei kelvannut. Nyt ruokailu on ottanut takapakkia kun on flunssa mutta pian kokeillaan taas perunalla ja kukkakaalilla. Kauraa annan vasta myöhemmin.

Mä bongasin täältä tuon palsternakan kokeiluun. En oo sitä esikoisellekaan tarjonnut. Ja hyvin maistui! Höyrytettynä valmistui nopeasti ja sai ihan haarukalla muussattua hyväksi. Poika maiskutti tyytyväisenä ihan pelkälleenkin sitä. Mutta tarjosin myös bataatin ja kesäkurpitsan seassa.

Ensi viikolla kokeiluun voisi ottaa kukkakaalin, joka on ollut esikoisen all time favorite.

Niin ja perunaa kokeilin parina päivänä. Lopputuloksena yrjöämistä ja vatsakipuja. Ei siis perunaa tarjolle vähään aikaan!

Meilläkin esikoinen tykkäs paljon kukkakaalisoseesta! Samaisesta syystä seuraava maisteltava kasvis on meilläkin kukkakaali. :)Isompana ei kukkakaali ole enää kelvannu...

Meidän typyn herkkua on bataatti ja porkkana :) perunaa maisteltiin tänään. Kelpas myös ihan hyvin. Palsternakkaa seuraavaksi. Ja ensi viikolla hedelmät ja marjat kehiin.
Kun höyrytätte, niin höyrytättekö höyrytyskattilassa vai? Millon aloitte syöttää "sekasoseita", siis jossakasviksia ja lihaa?

5,5 eli kuukausi aloituksen jälkeen aloin tarjoamaan lihaa. Poronkäristys piltiltä kertaheitolla suosikki! Tiheän imun kaudet ja flunssa vähän lamaannutti herran maisteluintoa mutta nyt tuntuu taas maistuvan.

Meillä on poronkäristys seuraavassa maisteluvuorossa. Lihaperuna maistui hyvin..kana-bataatti ei niinkään. :)

Höyrytystä ajattelin itsekin. Onko höyrykattila kätevämpi kuin höyrykeitin? Pitäis joku nimittäin ostaa eli kokemuksia kaivataan..

Höyrykattilassa tykkään minä valmistaa ruokaa lähes päivittäin. Esimerkiksi perunat kypsyy tosi nopeasti. Lisäks aion hankkia tuohon sen haudutusosan, jossa saa puurot valmistumaan lähes yksinään. Ja ihan joku halpismalli meillä! Hyvin toiminut :)

Edit: höyrykeittimestä ei mulla kyllä oo mitään kokemusta.

Mä en ole enää miettinyt saako poika uutta makua vai ei. Purkkisoseitakin ihan rohkeasti antanut tyyliin purkki menee kolmessa päivässä ja sitten syödään jotain muuta makua. Harjoiteltu viikon verran maissinaksun syömistä ja eilen hokasi. Nyt on jo ihan koukussa niihin..huutaa uutta :D mitenkä kun haluan muutakin sormisyötävää antaa mutta kun ei vielä istu syöttötuolissa? Pidänkö sylissä sen ajan tuettuna. En kuitenkaan haluais jättää sitä simne 7,5-8kk ikään kun oppii istumaan. Saadaan jo harjoitella pari minsaa päivässä sitä.

Takaisin