Kielletyt ruuat ja herkut

Ennen sai syödä sen 50g mut nyt ei suositella :)
Edellisessä raskaudessa sain vielä luvalla syödä sen vähäsen, nyt pitäis olla ilman :p
 
yyyh salmiakki! 2015 sai viel syödä sitä! olikohan se sillai että ne löys jonku yhteyden salmiakin ja adhd kanssa? en tiiä mainitsiko joku jo siitä :)
 
Tietääkö kukaan mistä sais pastöroidusta maidosta tehtyä parmesaania? Hirveä himotus, mutta prismasta en löytäny ainkaan.
eiks parmesaani ole ihan hyväksytty? sehän ei ole ns pehmeä juusto?
 
Hei onko teillä varmempaa tietoa ananaksesta?
Muutamana päivänä tässä peräjälkeen syönyt tuoretta ananasta, kun sitä niin kovin rakastan... mutta nyt jälkikäteen erehdyin googlaamaan "ananas raskausaikana" ja muutamia keskusteluja löytyi aiheesta että ei olisi suositeltavaa..

Onko teillä tästä faktatietoa neuvolan tai lääkärin taholta? Mitähän haittaa siitä voisi olla.. ei pitäis googlata..
 
Kannattaa tutustua THL:n suosituksiin ravinnosta raskaus- ja imetysaikana. Ei tule sitten ainakaan mitään väärää infoa :)
 
Outomamma loppuraskaudessa toiset syö ananasta kun sen jotkut entsyymit voi käynnistää synnytyksen. Alkuraskaudesta en tiedä.
 
Voisko ne keskustelut liittyä tölkkiananakseen, säilykkeitähän ei suositella vissiin?
 
Laku ja salmiakki on tulleet uusina vältettävien listalle, ja mä tietty himoitsen niitä ;( uskalsin kuitenkin vähän syödä ja autto heikotukseen. Not good ((
 
Saako tuorejuustoja syödä? Haluaisin pariin juhkatilaisuuteen kakkuja, joissa on tuorejuustoja. Jos ei suositella, millä voin korvata??
 
Valion sivuilta näkyy mitä niiden juustoja voi raskaana käyttää :)
 
Lily7 tuorejuustoja ei suositella valitettavasti.. Voi kokeilla kasviperäisiä tuorejuuston korvikkeita; vegaanipuolella oon kuullu esim oatlyn påmackania käytettäneen juustokakkuihin, ite en oo kokeillu joten en osaa sanoa mausta. Ite tykkään ihan hirveesti kypsennetystä juustokakusta (esim new york cheesecake tyyppisestä), eihän se sama asia kuin hyydykekakku jos sellaisia haluaa, mutta kypsennettynä tuon tuorejuustonkin vois syyä ja ite pidän enemmän tuollaisesta juustokakusta.
 
Oho! Vau! Jännä tosin et on ristiriidassa thl:n suositusten kanssa mutta tuskin ne ihan heppoisin perustein lähtis sanomaan turvalliseksikaan. Kiitti tiedosta! :)
 
Kiitti vinkkeistä. Leipäkakkuun ajattelin ja yhteen täytekakkuun. Täytyy kattella mitään keksis. No iloitsen raskaudesta,kun se mulle vielä suotiin. :)
 
Eikös tuorejuustoissa ja muissa tärkein oo se että ne on tehty pastöroidusta maidosta/kermasta.. Ite oon menny ruoan kans ihan maalaisjärjellä, en syö jos epäilyttää mutta just esim. Tuorejuustoa oon syöny kohtuudella ja tarkistanut että on pastöroitu (ja kotimaista).

Mulla on viimeiset 3vk haluttanut hulluna turkinpippureita, ehkä ostan niitä miehelle ja nappaan ite pussista pari niin saan tämän himon pois!
 
Pehmeät juustot pitäisi kuumentaa ennen syömistä vaikka olisi tehty pästöroidusta maidosta. Tai niin sanoo suositus, jokainen tietty päättää itse miten orjallisesti niitä noudattaa. :)
 
Niin yleisesti on tup ohje mut uskallan valioo käyttää joskus kun sitä josain on kun ei he sitä turvalliseks sanoisi jos ei ole hyvin tietoa :)
 
Takaisin
Top