Kielletyt himot

Aurajuustoa suositellaan vaan kuumennettuna, listeriariski taitaa muuten olla. Ja listerian tarttumiseen riittää pienikin määrä.
 
Susheissa on myös se että merilevää ei tulis myöskään kovin paha syödä. Itse olen myös käyny raskaana ollessa sushilla, kysyin sitä omalta terkelta neuvolassa ja sano että ku kohtuudella syö. Tällä kertaa ajatus sushista tekee pahaa.
 
Siis mulla on tehny mieli tupakkaa koko raskauden. Lopetin tupakoinnin uutena vuotena ja kerkesin yli 10vuotta polttaa. Tätä himoo on onneks semi helppo vastustaa kun pelko km:sta on kova ja muutenkin tupakka tekisi vauvan olon niin kauheaksi.
 
Mä söin tuossa ehkä viikko sitten hyvällä halulla aurajuustoa enkä edes ymmärtänyt että sehän olis ollut kiellettyä.. oon aina ollut sen suurkuluttaja mutta pitääpä jatkossa muistaa että ei saa syödä, olin jotenkin siinä luulossa että olisi ok nimenomaan valion aura :sorry:
 
rainbown sellanen pieni kolmion mallinen homejuusto on tehty pastöroidusta maidosta myös. mulla menee ainakin sitä suuhun samalla kun teen esim pizzaa
 
Mä söin tuossa ehkä viikko sitten hyvällä halulla aurajuustoa enkä edes ymmärtänyt että sehän olis ollut kiellettyä.. oon aina ollut sen suurkuluttaja mutta pitääpä jatkossa muistaa että ei saa syödä, olin jotenkin siinä luulossa että olisi ok nimenomaan valion aura :sorry:

Valion Aura on tehty pastoröidusta maidosta, oon pitäny sitä siis sopivana :)
 
Mä nyt ärsyttävästi takerrun tähän Aurajuusto asiaan, mutta homejuustoja ei suositella kuin kuumennettuina, vaikka olisikin pastöroidusta maidosta tehtyjä! Sekä ruokavirasto että myös Valio ilmoittaa näin nettisivuillaan. :bookworm:
 
Aurajuusto, salmiakki ja kalja (alkoholiton ei vaan maistu samalle :rolleyes:). Auraa oon syöny uunin kautta.
 
Tunnustan heti että olen syönyt valkohomejuustoa, sushia, salmiakkia ja juonut energiajuomia kun en tiennyt että olen raskaana. :oops:

Mielitekoja nyt: mentolpastillit, mentolpurkka, sienisalaatti ruisleivän päällä, Jaffa Light (normaalisti inhoan), sushi, lehtikaalisipsit, ruissipsit, välipalakeksi elovenan, mielitekoja vähemmän kun muissa raskauksissa, nyt enemmän inhokkeja. Oikeastaan vaikeampi keksiä mitä tekis mieli. Kaupassakin hyvä käydä kun kaikki on ei tee mieli. Kaikki mitä tekee mieli pierettää ja turvottaa enemmän :eek::schoked025(mies parka)

Inhokit: lohilo jäätelö (aikaisemmin herkku, tästä ällöttää ajatuskin), juustot, lihat, Meetwursti, Smetana, grilli sienet, tumma suklaa (todella outoa :wtf:), salaatit, pääsääntöisesti kaikki mitä normaalisti syön (vhh).
 
Mä nyt ärsyttävästi takerrun tähän Aurajuusto asiaan, mutta homejuustoja ei suositella kuin kuumennettuina, vaikka olisikin pastöroidusta maidosta tehtyjä! Sekä ruokavirasto että myös Valio ilmoittaa näin nettisivuillaan. :bookworm:


Kyllä juu tämä aurajuusto asia oli siis mun moka, luulin sen olevan sallittu mutta jatkossa tiedän etten käytä kuin uunin kautta. :)
 
Valion Aura on tehty pastoröidusta maidosta, oon pitäny sitä siis sopivana :)

Miekin oon käyttänyt Auraa vaan pitsassa. En osannut ajatella että kuumentamaton ei käy. Hyvä et jollain oli parempaa tietoa :)
 
Takaisin
Top