Kg

Kide

Silmät suurina ihmettelijä
Ihanan kamala aihe -ainakin mulle. Osittain hirvittää tulevat kilot, näin ensimmäisen odottajana ei oikein tiedä, mihin varautua, sekin kun tuntuu olevan yksilöllistä. Osalla alkaa paino nousta heti, toisilla vasta ekan kolmanneksen jälkeen. Mulla on paino pysynyt ihan samassa vielä. Toisaalta ei siitä mitään hirveää stressiä haluaisi itselleen ottaa...
 
Mulla nousi ekassa raskaudessa paino vaan 6kg. Mutta söin terveellisesti, ja jätin valkoisen sokerin kokonaan pois (etukäteen tiedossa ollut diabetesriski). Itse painon kertymiseen pystyy pitkälti vaikuttamaan (=syö järkevästi), vaikkakin joillakin tietty kiloja kertyykin toisia helpommin.
 
Mulla tuli ekassa raskaudessa n17kg vaikka mulla oli ra-diabetes ja sen takia sokeri ja kaikki herkut pannassa. Nestettä kertyi vaan todella paljon :/
Sukurasite oli ainoa selitys radiin, sillä itsellä ei ollut eikä ole yhtään ylipainoa ja elämäntavat ihan ok.
Sain kyllä synnytyksen jälkeen n.2v aikana tiputettua 23-24kg, joten yritin olla ottamatta liikaa stressiä tulevasta painosta, sillä sitä tulee väkisinkin.
 
täällä tuli esikoisen raskaudessa 10kg, se saatiin pois ennen jälkitarkastusta, ja nyt lisäksi olen saanut 13kg muuten vaan pois, mut silti tuota ylimääräistä on. :bom mut mitään stressiä aijo ottaa tuosta painosta
 
Mulla tuli edellisessä raskaudessa painoa 10kg joka kyllä sitten jäi aika lailla laitokselle. Harmi vaan että olen sen jälkeen lihonut sen verran että nyt lähtöpaino on sama kuin viimeksi paino synnärille lähdettäessä :/ Koitan kyllä jättää kaikki ylimääräiset herkut jne. pois että paino ei ainakaan liiallisen syömisen takia nouse liikaa.
 
Mulla tuli esikoisesta 24kg ilman mitään diapeetteksiä. Suoraan sanottuna v*tutti vaan niin lujaa koko raskaus ja siihen liittyvät ongelmat että tuli nassutettua herkkuja roppakaupalla (olin lähes puolivuotta sohvaperunana). Edellisiä raskauskiloja on vielä jäljellä rapiat kymmenen että nyt ei kyllä paranis kauheesti lihoa!

Oonki yrittäny heti ottaa sellasen asenteen että nyt ei anneta mennä mitä sattuu vaan siks että oon raskaana. välttelen myöskin turhia "höttö-leipiä" yms vaaleesta viljasta tehtyjä turhakkeita -mitä muuten menis aika kevyesti naamariin.
Nyt on kyllä tosi häjy kun ei oikeen tiedä mitä söis. pitäis olla terveellistä, mutta silti sitä pitäis pystyä syömään! Ei oikeen hedelmätkään ota nyt maistuakseen. Noita Vaasan Ruis-nachoja oon sit vedelly, paree seki kun suolakeksit..kai :D
 
Mulla tuli edellisessä raskaudessa yhteensä joku 6kg lähtöpainosta, tosin laihduin ekassa kolmanneksessa kolme kiloa lähtöpainosta. Mulla oli tosi pieni maha koko raskauden eikä mihinkään oikein tullut ylimääräistä. Tosin johtu varmaan siitä ylettömästä oksentamisesta jota jatku synnärille asti :/
 
Olen juuri lopettelemassa dieettiä. Tiputin reilut 4kg ja olen nyt normaalipainoinen. Dieetin loppuvaiheessa ei juuri hiilareita ollut ruokalistalla mutta aion kyllä ottaa niitä ruokavalioon mukaan täysjyvätuotteina ja sopivissa määrin myös herkujen muodossa. Onhan nyt kesä ja kyllä siihen jäätelö kuuluu :) On tutkittu että liian matala energian saanti raskausaikana voi aiheuttaa lapselle myöhemmin paino-ongelmia, joten laihdutuskuurit voidaan unohtaa! Dieetin aikana huomasin että syödä kyllä saa todella paljon kun syö järkevästi.
 
Mä karppasin kans ja sain 6 kg pois. Että tervetuloa vaan nekin kilot takaisin.
 
Mulla kanssa tullut edellisissä raskauksissa 7-10 kg. Kaikki ei ole kuitenkaan jäänyt synnärille, vaan olen palautunut entisiin mittoihini noin 8 kk synnytysten jälkeen. Itselläni kiloja ei ole kovin paljon päässyt kertymään varmastikaan sen vuoksi, että olen liikkunut 3-5 krt viikossa ja syönyt perusterveellistä kotiruokaa. Myöskin shapan tapaan alkuraskauksien 2-4 kg:n pudotukset oksentamisen vuoksi ovat voineet vaikuttaa asiaan. Mutta voisin hyvinkin kuvitella, että liikkumattomana kiloja olisi voinut kertyä 15-20. Ja jotkuthan joutuu pakkolepoon ennenaikaisten supistusten tms. vuoksi, joten liikkuminen ei ole aina kiinni edes omasta motivaatiosta.
 
Mulla tuli edellisessä raskaudessa 10kg, jotka lähti ensin melkeen pois, mutta sitten tytön nukkumattomuuden/oman väsymyksen takia nousi paino et nyt kilua vaille saman verran ku neitistä laitoksella :sad001 Mulla oli raskausdiabetes, ja nyt ilmeisesti sitten jonkin sortin diabetes ilman raskauttakin. Sitä nyt tutkitaan, kun kaikki omat mittaukset ja pitkäsokeri on hyvät, mutta rasituksessa nousee 1h ja 2h arvot reilusti..Jäi tutkimiset nyt vähän kesken ku olinki raskaana.

Tosiaan ekassa raskaudessa makasin 5viikkua sairaalassa ja sit käynnistettiin synnytys sillain et neiti synty 37+1. Verenpaineet oli niin koholla, proteiinia pissassa ja kaiken maailman oireita. Kauhulla niitä oottaen. Sokereiden takia ois pitäny liikkua, mut paineitten takia ei voinu. Ekan kerran olin osastolla rv22 tai 23, sit rauhallisesti ku otti sai olla kotona ja 32+4 sit kokonaan osastolle ku paineet nousi niin hurjasti lääkityksestä huolimatta.

Mut aiheeseen :wink Nyt siis pitää ottaa terveelliset elämäntavat takaisin elämään ihan lopullisesti! Aiemmin oon liikkunu tosi paljon, nyt ajanpuutten ja väsymyksen vuoksi ollu vähemmällä.Toki olen liikkunu viikottain ja neitin perässähän saa kunnon hyötyliikuntaa :wink Sanotaanko tähän vielä se että neitillä todettiin 1v maitoallergia, ja meidän itkut/nukkumattomuudet ja väsymykset johtu kyllä suurimmaksi osaksi siitä. Mua ei vaan uskottu aiemmin :sad001 Mut nyt neiti on ihana aurinkoinen lapsi, joka osaa nukkua! :)
 
Ei se liikuntakaan ihan aina kyllä auta, en mä missään vuodelevossa ollut tai sohvalla maannut, vaan tein töitä 5-6pvää viikossa, yleensä 6 ja seisomatyö kaikenlisäks. Joillain se vaan nousee. Aamulla tuli lähettyä enne ysiä kotoa ja illalla seiskan-puol kasin aikaan kotona, et aikaa millekkään salillakäynnille tai harratuksille ei tosiaankaan kyllä ollu. Elämä oli tuolloin pelkkää työntekoa.
 
Mulle tuli viime raskaudessa 20kg ja nyt näyttäisin olevan ihan samoilla linjoilla...vaikka nyt ennen raskautta olinkin hoikempi. Tosin jouduin nostamaan painoa 2kg, että tulin raskaaksi ylipäätään. Ottaa taas niin päähän jo lähtökohtaisesti, mutta minkäs voi. Turvotusta tulee, kun raahaa mukana n. 1/3 extraa vs. normaalipaino. Tosin viime raskaudessa painosta 6kg jäi laitokselle ja loput hupeni hiljalleen. Vuosi synnytyksestä olikin samassa painossa kuin viimeksi ala-asteella eli ihan pikkasen liian hoikka (49kg). Sen jälkeen olin pitkään ihanne painossani, jota en koskaan saavuttanut ennen lasta :) Kiire palauttaa hoikaksi, uskon taas niin.
 
Mä pyrin siihen, että en lihois enempää kun tän alkuraskauden aikana tippuneet 9kg, mutta saa nähä miten käy. Vielä ainakin on niin paha olo ihan jatkuvasti, että tuskin vielä ainakaan kiloja tulee lisää... Mutta maha on ihan hullun turvonnut ummetuksesta! siitäkin tietty ikävä olo...
 
Onko teillä alkanut painoo jo tulla? Ois kiva kuulla etten oo ainoa! :D Mul on nyt tullu 4kiloo, onkohan se paljon vai ihan sopivasti.. Ei mulla kyllä oo maha levinnytkään, et ihan kivasti kasvanu eteenpäin vaan (ainaki toistaseks).
 
Mulle on tullut myös toi 4 kg lisää, osa varmaan johtuu kyllä siitä, että kesä on takana ja kesällä tulee herkuteltua hiukan normaalia enemmän. Itselleni kun tota raskauspahoinvointia ei ole ollut, joten se ei ole päässyt syömistä rajoittamaan. Toivottavasti tässä loppuajan pysyy ihan normaalin "kasvun" rajoissa, kun taas arki ja normaalit rytmit on päässyt käyntiin.
 
Toivottavasti kukaan ei tästä raivostu, mutta täällä on paino pudonnut 12kg. Nyt parin viikon ajan on pysynyt samassa. Itsellä kyllä lähtöpainoa oli sen verran paljon, että ei onneksi tarvitse neuvolan mukaan tästä olla huolissaan. Tietenkään en saa tahallani pudottaa painoa, ja nämäkin putosi siksi, että ensin vaan oksensin oksensin oksensin ja sitten ei vaan ollut ruokahalua. Nyt on ollut suht normaalia syöminen tän pariviikkoa (vaikka annokset kyllä pienempiä kun ennen, ei vaan jaska syödä).
 
Toivottavasti kukaan ei tästä raivostu, mutta täällä on paino pudonnut 12kg. Nyt parin viikon ajan on pysynyt samassa. Itsellä kyllä lähtöpainoa oli sen verran paljon, että ei onneksi tarvitse neuvolan mukaan tästä olla huolissaan. Tietenkään en saa tahallani pudottaa painoa, ja nämäkin putosi siksi, että ensin vaan oksensin oksensin oksensin ja sitten ei vaan ollut ruokahalua. Nyt on ollut suht normaalia syöminen tän pariviikkoa (vaikka annokset kyllä pienempiä kun ennen, ei vaan jaska syödä).

Mullakin ystävä jolla on viel rv30 paino -7kg koska oksensi ensmäset 20viikkoo.
 
Hep!
Täälläkin tullut semmonen 4-5kg lissää.. Melkonen karkkisyöppö olen välillä, mutta..
Eiköhän kuitenkin sovita Primavera, että se on ihan sopivasti! :happy112
ReginaVeritas - eihän tuosta nyt voi kukaan raivostua! :)
 
No en tiedä, Wilmuska, lähipiirissä monta raskaana olevaa samaan aikaan, eräällä la kaksiviikkoa ennen mua ja olen kyllä saanut aika nuivia kommentteja, kun on tullut tästä puhe. Yksi tuntui vihjailevan, että yritän saada huomiota laihtumalla. Että olen jotenkin niin mustasukkainen näiden muiden samanaikaisista raskauksista? Kyseessä eivät siis ole omat ystävät, sukulaisia ja miehen ystävien vaimoja/tyttöystäviä...
 
Takaisin
Top