Kestovaippaintoilijat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ErykahB
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä oli ompelupaja käynnissä tällä viikolla. Omaksi suosikiksi tässä sisävaippahommassa nousi puuvillavelour+flanellivuori, imuksi laitoin bambufleeceä ja vanhaa froteeta. (Tein myös untuvafleece+bambufrotee, mutta niistä tuli liian jykevät - toki sievät ja pehmeät) Jollain lailla tuntuu järkevältä tehdä taskumallia, niin saa sujautettua lisäimua tarpeen mukaan. Luulisi, että kovin paksu imuosa ei kuivu "ikinä", meillä ei ole kuivausrumpua.
Tässä on nyt alle 6 kg (S) ja yli 6 kg (M) -koot. Olisihan se hyvä varustautua ehkä pitemmällekin, mutta jälleen palataan vauvan ruumiinrakenteeseen - ei mtn hajua! Ompeluhommat voi olla sitten jäissä, kun se kakkatykki maailmaan saapuu :)
ImageUploadedByVau Foorumi1473923265.510814.jpg

Muokattu viimeksi:
ErykahB, haha kyllä tuntuu amatöörin hartioissa :)!! Ei sillä, kyllähän näiden pitäis sujua, kun on "koulut käyty". Meni vaan niin turkasen pitkään, että pääsi tällaisissa vauva-teemoissa lopultakin ompelemaan :D

Viime vauva-ajalta oli jäänyt kirjavaa villalankaa ja laatikosta löytyi jotain lilaa jämälankaa. Eihän siinä mennytkään kuin noin viikko kun joka ilta n. 1-2h tikkusin ja sain taas villahousut aikaa . :) Seuraavaksi ajattelin käyttää vanhat villahahtuvat pois ja tehä m-koon housuja.

Liitteet

• WP_20161001_14_42_22_Pro (2).jpg
    WP_20161001_14_42_22_Pro (2).jpg
    902.8 KB · Katsottu: 32
Kiitos. :) Harmi etten tiedä mitä lankaa tuo kirjava on kun ostin lankakaupasta muutama vuosi sitten ja vyöte on tietty kadonnu ajan saatossa.

Kiitos. :) Harmi etten tiedä mitä lankaa tuo kirjava on kun ostin lankakaupasta muutama vuosi sitten ja vyöte on tietty kadonnu ajan saatossa.

Mulle käy usein näin myös! Oon sit jopa tehnyt huovutustestejä neulomalla pienen näytetilkun ja pesemällä sen pyykkikoneessa.

Tein tänään taas kirpparilöytöjä. Piti nyt ostaa Pilvi- ja Muksut-vaipat kun olivat uusia, vaikka niitä nyt ennestäänkin on kaapissa muutama. Tuo Bumgenius näytti vähän käytetyltä ja oikein pätevältä. Nuo kolme vaippaa (sisälsivät imut) maksoivat yhteensä 9€. (Hienosti kuvasin vaan lattialla johtojen seassa kun valollinen tila on tällä hetkellä kortilla rempan vuoksi.)

Ainut mitä olen miettinyt, että Muksut-vaipan ohjeen mukaan vaippaa pystyisi käyttämään sellaisenaan. Mutta eikö peppua vasten tuleva kerros tarvitse erillisen kuivaliinan lisäksi, koska se on käsittääkseni jotain bambujoustofroteeta?? Ainakin olen laittanut valmiiksi noihin Muksuihin kuivaliinat kun olen niitä aikani kuluksi täytellyt.

WP_20161018_20_55_00_Pro.jpg

Muokattu viimeksi:
Maitotahrat paidassa..lähtenee samalla kuin ne maitokakkatahrat? Sappisaippualla? Ei nyt kuulu tähän ketjuun mutta kyllä olis koko ajan oltava liivit ja liivinsuojat kun tihkuu..

Maatuska, luulen, että käytän kuivaliinaa tai riisipaperia noiden tasku-kuorivaippojen kanssa. Pissat jotenkin kestän odottaa pari päivää pesun kanssa, mutta kakkatavara voi olla kiva erotella/eliminoida ainakin osin näillä liinoilla. En oo kyllä asiantuntija (vielä), mutta näin päättelin. Kokemus varmaan opettaa, miten kannattaa oman lapsen kanssa toimia :)
Katjusha rv 36+0

Jaaha, jollain tätä aikaa pitää saada kulumaan. Aloitettu projekti ei keskeytynyt synnytyksen vuoksi :) Tein muutaman sisävaipan, kun löysin tuommoista lasten collegea, josta ei voinut kuvitella enää normaalia vaatetta. Luulen, että tästä on tullut siskon muksuille jotain 90-luvun alussa ;)
ImageUploadedByVau Foorumi1479482980.420865.jpg
Katjusha 40+1

Miten synnyttäneillä intoilijoilla on kestojen käyttö lähtenyt sujumaan?

Minulla oli visiona käyttää kestoja päivällä ja kertavaippoja yöllä. Aika mukavasti on onnistunut, vaikka mies tykkää enemmän kertavaipoista. Sopivimpia meidän vauvalle on ollut imseVimse -vaipat. Etukäteen ne näyttivät minusta vaatimattomilta, mutta kuivikeliinan kanssa ovat hyviä. Äitiyspakkauksen vaipan tyyliset ovat kyllä auttamattomasti isoja!

Mulle on nyt kertynyt ImseVimseä ja Fuzzybunz (?) taskuvaippoja. Yhden koon vaipat vaikuttaa tähän kohti kyllä tosi isoilta. Harjoittelin "superleijaa" eilen harsoilla. Jos harsoilla ja villahousuilla kokeilis päivisin ja yöksi pistäis kuoren. Katsotaan, mikä toimii :)

Kerron sitten kun saan vauvelin ulostettua. :D

Ostin pienen kasan kestovaippoja joissa oli sekaisin Myllymuksuja, ImseVimseä ja Alvababyä. Osassa Myllymuksuja oli peppua vasten kuivaliinaneulosta ja osassa taas bambuneulosta. Oletan että näissä jälkimmäisissä olisi siis hyvä olla se kuivaliina. Jännä vain kun niitä on äitiyspakkauksessa ja kehutaan aio-vaippoina, mutta kaiken järjen mukaan bambu tuntuu kostealta pyllyä vasten eikä ole puhettakaan missään kuivaliinasta. Osan kuivaliinapaloista olen siis leikannut fleecestä.

Olen laittanut siis kuivaliinat valmiiksi vain niihin vaippoihin joissa ei ole valmiina kuivaa pintaa (fleece, coolmax tai kuivaliinaneulosta). Riisipaperi tms. on käynyt mielessä mutta hankin sitten jos tuntuu tarpeelliselta. :)

Muokattu viimeksi:
Olen käyttänyt jokaisessa vaipassa kuivaliinaa. Minusta nuo kaikki ovat ilman sitä ihoa vasten kosteita.

Ensimmäiset imseVimset alkavat jäädä pieniksi! Ovat kokoa 3-6kg, mutta kahdesti on vuotanut puntista ja reisien kohdalta kiristää. Isompaa kokoa minulla on siitä merkistä vain yksi :( Täytyy alkaa kokeilla muita. Mies pitää eniten Muumi-vaipoista. Minulla on tavoitteena, että joka päivä silti myös kestoillaan. Tähän asti on onnistunut, vaikka mies useimmiten vaihtaa vaipat.

Täällä on mies suostunut kestoileen, ihan hirveesti ei oo kiukutellut. Mennään harso+villahousu päivisin ja yöksi olen vaihtanut päällisen kuorihousuun (myös nopeampi pukea). Varmaan parin kolmen viikon päästä alkaa käydä jotkin noista S-koon taskuvaipoistakin. Täällä kotona kun ollaan niin menee nämäkin, mihin tulee "työvaiheita" ihan hyvin. Neidillä on pitkät sääret mutta jonkin verran jo reisilihaa :) "Superleijaan" uppoo hyvin isompikin kakka.

Pojalla painoa noin viisi kiloa, S-koon taskuvaipat on sopivia. Tänään on kestoiltu koko päivä, myös ulkoillessa.

Täällä on nyt kestoiltu yötä päivää kotiutumisen jälkeen. Eilen oli kertavaippoja mukana kyläreissulla.

Totesin että meidän runsaasti pissivän neidin tarpeisiin imuja on aivan onnettoman vähän. Puolet vaipoista toimittaa tyhjän virkaa, kun olen niistäkin täyttänyt lisää toisia vaippoja. :/
Ja silti on tullut välillä ohivuotoja. Täytyy jossain välissä hyödyntää vanhat pyyhkeet ja soveltuvat kankaat imuiksi.
Yöllä olen käyttänyt Babyidean villahousuja, sekä kuorivaippoja sisävaippoineen ja välillä taskuja.
Päivät mennään milloin milläkin.

Hyväksi olen tässä vaiheessa todennut lähes kaikki muut paitsi Kushies joissa en saa lahkeensuita tarpeeksi tiukalle. Osa vaipoista on tietty liian isoja. Pilvi-vaipoissa voi kätevästi vetää tarrat päällekkäin yläreunaan että on jotenkin päällä istuva.

Pyykkivuori on toki toivottoman kokoinen tällä kestoilun määrällä.

Maatuska, sama täällä, kone pyörii ;). Meidän tyttö tekee maitokakat monta kertaa päivässä (ja yössä) ja pestäviä harsoja on aika kasa koko ajan. Me ei taideta päästä taskukuorivaippoihin vielä aikoihin, kun tytöllä on isänsä tikkujalat sitten kumminkin :) Harsot saattaa kastua melko läpi, villahousut onneksi imee suurimman osan kosteudesta. Tarttee pyytää henkilökuntaa tuomaan harsoja lisää kaupasta :)

Takaisin